Jak założyć spółkę zoo?


Jak założyć spółkę zoo?
2014-08-21
Posiadając chęć założenia własnego biznesu zawsze jest wiele niejasności i wątpliwości. Wynikają one przeważnie z niedostatecznej wiedzy.
Przeczytaj również:
Myśląc jak założyć spółkę zoo mamy głowę pełną pytań. Chcemy dowiedzieć się wszystkiego, o tym jak założyć spółkę zoo. Pragniemy być przygotowani na każdą sytuacje, jaka wyniknie. Potrzebujemy znać odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas pytania, by żadna ewentualność nie stała się zaskoczeniem. W gruncie rzeczy jest to dobre. Daje nam możliwość pozyskania wielu wartościowych informacji. Jak to się mówi: „ człowiek uczy się całe życie”. Wpisując w internetowej wyszukiwarce: „jak założyć spółkę zoo?” otrzymamy znaczną ilość informacji związanych z zakładaniem spółki. By je usystematyzować, warto skorzystać z przejrzystego planu czynności, jakie należy wykonać.
 
Etapy założenia spółki:
 
1.Umowa spółki.
Zawarcie umowy spółki powinno być czynnością, którą wykonamy jako pierwszą. Z chwilą podpisania umowy spółki lub z momentem złożenia jednostronnego oświadczenia woli następuje jej założenie. Umowa spółki musi być zawiązana w formie aktu notarialnego. Niesie to za sobą koszty notarialne. Pobierana opłata uzależniona jest od wysokości posiadanego kapitału zakładowego. Przy kapitale wynoszącym 5 000zł wynosi ona 195,20 zł.
 
2.Kapitał zakładowy.
Kolejnym krokiem jest konieczność wpłacenia kapitału zakładowego przez wspólników. Musi on wynosić minimum 5 000 zł. Może jednak posiadać formę pieniężną jak również być w formie wkładów niepieniężnych tzw. aportów.
 
3.Wybory.
Do funkcjonowania spółki bardzo ważne jest powołanie 2 organów. Jest nimi rada nadzorcza i zarząd spółki. Wyborów powinno dokonać się jak najszybciej, gdyż wiele dokumentów wymaga podpisu osób wchodzących w skład owych organów. Zarząd może być powołany spośród osób będących wspólnikami, ale nie musi.

4.Wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Koniecznym krokiem jest złożenie wpisu o rejestracje do KRS. Zarząd musi to zrobić nie później niż do sześciu miesięcy od dnia zawarcia umowy spółki z o.o. Po tym terminie umowa spółki przestanie być ważna. Wpis do rejestru składa się na specjalnym urzędowym formularzu: KRS-W3. Dołącza się wraz z nim tzw. formularze załączniki : KRS-WE (dotyczy wspólników spółki), KRS-WM (zawiera dane o przedmiocie działalności) oraz KRS-WK (informacje o osobach uprawnionych do reprezentowania podmiotu). Owe formularze muszą podpisać wszyscy członkowie zarządu spółki.
 
Do wypełnienia tych dokumentów warto przygotować sobie i posiadać konkretne informacje: siedziba i adres spółki, przedmiot działalności spółki, nazwiska i imiona wspólników oraz ich adresy, nazwiska i imiona osób upoważnionych do reprezentowania spółki, sposób reprezentacji, złożone wobec sądu lub notarialnie poświadczone wzory podpisów osób uprawnionych do reprezentowania spółki.

Wpis do Krajowego Rejestru Sądowego niesie za sobą koszty: opłata sądowa wniosku o rejestrację wynosi 500 zł, opłata za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym kosztuje 100 zł.

5.Urząd Statystyczny
Po otrzymaniu wpisy do ewidencji trzeba udać się do Głównego Urzędu Statystycznego. Składa się tam wniosek RG-1 o nadanie numeru REGON.
 
6.Założenie konta bankowego firmy
Kolejnym krokiem, jaki wykonamy jest udanie się do banku, którego chcemy być członkami. Musimy założyć tam konto bankowe firmy.

7. Urząd Skarbowy
Celem udania się do Urzędu Skarbowego jest zgłoszenie rozpoczęcia działalności gospodarczej oraz potrzeba nadania numeru NIP.
 
8. Rejestracja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

9.Państwowa Inspekcja Pracy i Sanepid
Prowadząc jednoosobowa spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością nie ma potrzeby zaprzątania sobie głowy tymi instytucjami. Jednak zatrudniając pracowników istnieje bezwzględna konieczność powiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) oraz Sanepidu o rozpoczynanej działalności gospodarczej.
 


Nadesłał:

Konsultant_Finansowy

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl