Drogerie Natura dobrze ocenione przez tajemniczych klientów
W maju 2010 na zlecenie firmy badawczej International Service Check (ISC) tajemniczy klienci odwiedzili największe i najbardziej znane sieci drogeryjne zlokalizowane w sześciu krajach Europy Środkowej.
Weryfikacji poddano również ogólnopolską sieć sklepów Drogerie Natura, która została oceniona bardzo pozytywnie pod względem jakości obsługi klienta.
Tajemniczy klienci działający na zlecenie międzynarodowej firmy badawczej International Service Check (ISC) odwiedzili 27 sieci drogeryjnych z Polski, Bułgarii, Rumunii, Czech, Słowacji oraz Węgier. Oceniano między innymi jakość obsługi oraz zdolności sprzedażowe pracowników. Brano pod uwagę również obsługę przy kasie oraz umiejętność dobrania produktów do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów oraz sprawdzano, czy pracownicy podejmują działania nastawione na budowę lojalności klientów. Dodatkowym kryterium oceny był wygląd punktów handlowych, czystość i porządek na terenie obiektów oraz prezencja pracujących tam osób.
Ze względu na specyfikę badania 96,5% badaczy wybranych przez firmę ISC stanowiły kobiety. Najliczniejszymi grupami wiekowymi w przypadku Polski były osoby z przedziału wiekowego 25-35 lat (71,2%) oraz 36-45 lat (5,8%). Osoby poniżej 25 roku życia stanowiły 19,2% badających, natomiast najmniej liczną grupą (3,8%) były osoby w wieku powyżej 46 roku życia. Podsumowując wizyty testowe tajemniczy klienci wypełniali ankiety składające się z prawie 60 pytań na podstawie, których firma ISC stworzyła raport dotyczący oceny sieci drogeryjnych w Europie Środkowej.
Sklepy Drogerie Natura zostały bardzo pozytywnie ocenione w kategorii jakości obsługi klienta, wygrywając w zestawieniu z takimi sieciami jak: Rossmann, Aster, Yves Rocher, Superpharm, The Body Shop czy Marionnaud.
- Jest to dla nas bardzo pozytywna wiadomość, która tylko potwierdza poprawność prowadzonej przez Drogerie Natura misji, którą jest bycie jak najbliżej klienta i sprawienie, aby zakupy były dla Niego przyjemnością - powiedział Wojciech Filipczyk, prezes firmy Polbita, która jest właścicielem sieci.
Dla przypomnienia, Drogerie Natura zostały w tym roku uhonorowane Godłem „Jakość Obsługi 2009", przyznanym przez konsumentów w drodze głosowania internetowego.