20 lat minęło... Jubileusz firmy Polbita
Firma Polbita, jeden z największych dystrybutorów kosmetyków w Polsce oraz właściciel sieci sklepów Drogerie Natura, świętuje w tym roku dwudziestolecie istnienia.
Z okazji jubileuszu firma pragnie podziękować swoim partnerom handlowym, dostawcom oraz klientom za minione dwie dekady udanej współpracy.
Rok 1990 to początek działalności Polbity, która zaledwie w ciągu paru lat osiągnęła pozycję największego dystrybutora kosmetyków w Polsce. Jako pierwsza wprowadziła na polski rynek marki takie jak L'Oreal, Palmolive, Wella czy Gillette. W 2000 roku firma otworzyła nowoczesne Centrum Dystrybucyjne w Błoniu k/Warszawy, które dzięki 12 tys. m2 powierzchni jest w stanie zapewnić kompleksową obsługę logistyczną. Dodatkowo posiada 15 Regionalnych Centrów Operacyjnych, które pełnią rolę magazynów tranzytowych.
Firma Polbita jako właściciel największej sieci samoobsługowych sklepów drogeryjnych w Polsce, otworzyła pierwszy punkt handlowy w 1997 roku. Teraz - po ponad 13 latach - liczba sklepów działających pod szyldem Drogerii Natura wzrosła do ponad 250. W 2006 roku Polbita zdecydowała się na odejście od działalności hurtowej, koncentrując swoje działania na rozwoju sieci detalicznej.
Drogerie Natura na pierwszym miejscu zawsze stawiają satysfakcję klienta. Główną misją jest sprawienie, aby zakupy były dla Niego przyjemnością, stąd staranne dobieranie lokalizacji i wystroju sklepów, asortymentu oraz intensywne szkolenia pracowników. Kompetentny, przeszkolony w zakresie kosmetologii i wizażu personel oraz bezpłatne, kompleksowe dermokonsultacje to znaki rozpoznawcze tej sieci. Drogerie Natura współpracują z ponad 100 dostawcami, również takimi, którzy dystrybuują produkty na wyłączność sieci. W każdym sklepie można znaleźć około 8 tys. artykułów bieżących oraz dodatkowo sezonowe, co stawia Drogerie Natura na pozycji lidera, jeśli chodzi o ilość oferowanych produktów pielęgnacyjnych.
Stale rosnąca sprzedaż, która w październiku zeszłego roku wyniosła aż 378 mln PLN, oraz ponad 9% udziału w rynku drogeryjnym są potwierdzeniem skuteczności prowadzonej przez Polbitę polityki. 20 lat istnienia, to również 20 lat bogatego doświadczenia w dziedzinie logistyki, dystrybucji i handlu z wykorzystaniem technologii informatycznych, które czyni z firmy odpowiedzialnego i rzetelnego partnera handlowego. Jednak wszystko to nie byłoby możliwe gdyby nie dobre relacje z partnerami handlowymi oraz oddani klienci.
Wyniki finansowe firmy: | 2008 | 2009 |
Udział w rynku drogerii | 9 % | 9,10 % |
Udział w całym rynku | 2,40 % | 2,60 % |
Sprzedaż w mln PLN | 332 | 378 |
EBITDA mln PLN | 23,9 | 24,9 |