Zmiany w zarządzie i strukturze Grupy Żabka wesprą dalszy wielokierunkowy rozwój


2024-02-08
Z początkiem lutego br. Grupa Żabka wdraża zmiany związane z kolejnym etapem rozwoju. Do Zarządu dołączył Wojciech Krok, obejmując zarządzanie obszarem Żabka Future skupiającym technologie i innowacje.

Dotychczasowy zarządzający tym obszarem Wiceprezes Zarządu Tomasz Blicharski objął obszar strategii i rozwoju całej Grupy. Wiceprezeska Zarządu Anna Grabowska stanęła na czele nowej jednostki biznesowej - Żabka International.  

Przeczytaj również:

 

Powołana do życia w 2021 roku Grupa Żabka była tworzona z myślą o wielokierunkowym rozwoju. W ciągu ponad dwóch lat Grupa włączała do swoich struktur podmioty z rynku oraz budowała od podstaw nowe obszary działania. W efekcie, obok dotychczasowej sprzedaży w segmencie convenience, zbudowała pozycję lidera w branżach q-commerce i cateringu dietetycznego. Pod koniec 2023 roku Grupa potwierdziła ambicje wyjścia poza rynek polski, deklarując chęć nabycia spółki dystrybucyjnej Daniel DRIM Distributie FMCG w Rumunii. W związku z intensywnym rozwojem Zarząd z CEO Tomaszem Suchańskim podjął decyzję o powołaniu kolejnego członka do swego gremium i o zmianach zakresów odpowiedzialności.

 

Tomasz Blicharski w roli Wiceprezesa Zarządu będzie odpowiadał za strategię i rozwój całej Grupy. Tomasz wnosi do tych obszarów wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu różnymi obszarami Grupy, od finansów, przez innowacje, aż do tworzenia nowych obszarów biznesowych.  Wcześniej dał się poznać jako lider transformacji cyfrowej i zarządzający procesami M&A. Wartość budowana przez te działania stanowi istotną część strategii Grupy.

W ramach Grupy została powołana także nowa jednostka organizacyjna - Żabka International, którą będzie kierować Anna Grabowska w roli Wiceprezeski Zarządu i Dyrektorki Zarządzającej. Jednostka będzie wspierać operacyjnie podmioty Grupy na rynkach zagranicznych. Anna Grabowska ma unikalne doświadczenie w zarządzaniu wieloma obszarami. Strategie konsumenckie, relacje z dostawcami, komunikacja marketingowa i ESG to tylko część tego doświadczenia. Przez wiele lat zajmowała się także rynkami poza Polską, co stanowi atut w budowaniu nowych rynków dla Grupy Żabka. Jej znajomość potrzeb konsumenta oraz obszaru convenience przyczyniła się do zbudowania sukcesu Grupy w Polsce.

Wojciech Krok, jako nowy członek Zarządu, wnosi poparte licznymi osiągnięciami doświadczenie
w obszarze cyfrowym i technologicznym, kluczowym dla funkcjonowania Grupy. Wcześniej tworzył
i rozwijał usługi Żabka Jush oraz delio. W ostatnim czasie rozpoczął proces konsolidacji zewnętrznych rozwiązań cyfrowych dla franczyzobiorców i klientów. Dysponuje bogatym doświadczeniem
w kierowaniu dużymi zespołami, które od kilku lat z powodzeniem wykorzystuje w ramach Grupy Żabka.

 

Grupa Żabka stanowi rozwinięcie działalności marki Żabka, znanej wcześniej jako sieć sklepów convenience. W ramach realizacji strategii wielokierunkowego rozwoju struktura została oparta na wyspecjalizowanych jednostkach, takich jak Żabka Polska czy Żabka Future, wspieranych przez funkcje centralne i strategiczne. Taka organizacja umożliwia skupienie kompetencji
i odpowiedzialności w wyraźnie określonych i wyspecjalizowanych zespołach. Jednym z wymiarów wielokierunkowego rozwoju było włączenie do Grupy nowych podmiotów w kanałach fizycznych
i cyfrowych, tj. Maczfit i Dietly. Dzięki transformacji technologicznej rozwinęły się innowacyjne koncepty: q-commerce Żabka Jush oraz Żabka Nano, będąca największą w Europie siecią sklepów autonomicznych.

W skład Grupy kierowanej przez Tomasza Suchańskiego w roli CEO niezmiennie wchodzą Żabka Polska, za którą odpowiada Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Adam Manikowski oraz działające od 2021 roku obszary: Strategii Personalnej, którym kieruje Jolanta Bańczerowska w roli Członkini Zarządu, Chief People Officer oraz Strategii Finansowej, za który odpowiada Marta Wrochna-Łastowska, Członkini Zarządu, Chief Financial Officer.

Rozwinięta struktura organizacyjna pomoże jeszcze lepiej zarządzać ekspansją Grupy Żabka
w nowych obszarach, a nowe funkcje zostały powierzone osobom, których wieloletnie doświadczenie oraz szerokie kompetencje przyczyniły się do rozwoju organizacji i są gwarancją kolejnych sukcesów.

Dziś Grupa Żabka stanowi nowoczesny ekosystem modern convenience, a dzięki ponad 10 000 sklepom, rozwiązaniom digital, bogatej ofercie cateringowej z dostawą pod drzwi oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów to jedna z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie. 



Nadesłał:

Agnieszka Krupska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl