Taropak – święto jednej z wiodących polskich gałęzi gospodarki


2022-09-28
Ekologiczna taśma papierowa, którą można zgrzewać ultradźwiękowo lub termicznie czy specjalna maszyna pakująca w worki RM – takie produkty wyróżnił Złotymi Medalami Grupy MTP Sąd Konkursowy podczas tegorocznych Targów Taropak.

To najważniejsza impreza w naszej części Europy dla całej branży opakowań, podczas której poznać można m.in. najnowsze osiągnięcia i trendy w obszarze opakowywania i etykietowania, w tym zwłaszcza, jak dokonuje się automatyzacja i robotyzacja procesów, do czego służą i jak poprawiają efektywność najnowsze technologie czy – z ich wykorzystaniem - w jaki sposób przebiega dziś magazynowanie, logistyka i kompleksowy co-packing.

Przeczytaj również:

 

TruePaper to przyjazna dla środowiska, ultradźwiękowa i zgrzewalna opaska papierowa. Składa się opcjonalnie z co najmniej 95% czystego papieru lub ponad 50% włókien z recyklingu. Papier ten może być poddany recyklingowi w normalnym cyklu oraz nadaje się do bezpośredniego kontaktu z żywnością. Zawiera środek wiążący (na bazie wody), który można połączyć za pomocą technologii ultradźwiękowej i termozgrzewalnej. TruePaper jest zgodny z dyrektywą 2019/904/UE, ustawami o gospodarce o obiegu zamkniętym we Francji i Hiszpanii oraz posiada certyfikat FSC.   

 

- To dla nas potwierdzenie właściwej drogi naszego rozwoju, a składają się na nią m.in. wyznaczane przez nas zrównoważone strategie i cele naszych klientów, zwłaszcza, że w coraz większym stopniu do czynienia mamy z ograniczaniem używanie opakowań plastikowych – uważa Thomas Weber Content Manager ATS Tanner, producenta i dystrybutora TruePaper. Przyznaje on, że Złoty Medal Grupy MTP, jaki Sąd Konkursowy podczas tegorocznych Targów Taropak przyznał kierowanemu przez niego przedsiębiorstwu, z jednej strony przyczyni się do zwiększenia świadomości o ATS Tanner, zaś z drugiej – do rozpromowania tej technologii wśród potencjalnych użytkowników tego typu rozwiązań w Polsce.

 

Nowatorskie rozwiązania w branży opakowań

 

Podobnie jest ze specjalną maszyną pakującą w worki RM, którą Sąd Konkursowy uhonorował firmę Radpak. Wprowadza ona na rynek maszynę RM-55 HAI. Został użyty w niej nowy system zgrzewania impulsowego, który zapewnia wysoką wydajność i powtarzalną jakość zgrzanego połączenia.

 

- W tym roku poszerzyliśmy nasze portfolio oferowanych maszyn pakujących o Maszynę FFS RM-55HAI przeznaczoną do pakowania dużych toreb z wydajnością sięgającą do 25 toreb na minutę. Otrzymane wyróżnienie wykorzystamy do promocji RM-55HAI. Panel ekspercki wybrany przez Grupę MTP stanowi autorytet w branży. Tym samym przyciągnie uwagę klientów, którzy traktują owe wyróżnienie jako wskazówkę dotyczącą wysokiej jakości oferowanych przez nas urządzeń – zaznacza Christopher Radzanowski z zarządu firmy Radpak, która wystawia na targach Taropak urządzenie i zgłosiła je do konkursu. - Złoty Medal Grupy MTP jest dla nas szczególnym wyróżnieniem. Stanowi cenny wskaźnik dotyczący postępu naszego rozwoju technicznego pomiędzy edycjami Targów Taropak – zwraca uwagę Christopher Radzanowski. Przewiduje przy tym wzrost zapotrzebowania na tę technologię, a tym samym na wzrost wartości tych rynków.

 

Wśród nagrodzonych Złotymi Medalami Grupy MTP urządzeń i produktów znalazły się również m.in. kolekcja papierów ekologicznych GMUND BIO CYCLE, tekturowy plecak piknikowy "NATURALNIE” i zrobotyzowane systemy paletyzacji.

 

- Na obecnej edycji TAROPAK 2022 większość zgłoszonych wniosków koncentrowała się na wyrobach "przyjaznych dla środowiska", charakteryzujących się wysoką jakością oraz nowatorskimi rozwiązaniami – zauważa prof. dr hab. Andrzej Korzeniowski, przewodniczący Sądu Konkursowego.

 

Coraz bardziej obiecujący rynek

 

Wskazuje, że na podstawie badań przeprowadzonych przez ekspertów współpracujących z Polską Izbą Opakowań notuje się w Polsce wzrost produkcji w tym sektorze.

- W stosunku do roku ubiegłego wzrost ten wyniesie około 14%, a prognozowana wartość produkcji w 2022 roku osiągnie ponad 60 mld. Złotych – przytacza najnowsze dane dotyczące tego rynku profesor Andrzej Korzeniowski. Jego zdaniem, na tle gospodarki krajowej, należy podkreślić stabilną kondycję sektora opakowań, pomimo dużego, bo ponad 20%, wzrostu cen surowców i materiałów niezbędnych do wyprodukowania opakowań.

 

Polskie firmy tego segmentu należą do najprężniej rozwijających się w Europie, eksportując swoje produktu do wielu krajów. Przemysł opakowań wykorzystuje nowoczesne środki produkcji, a oferta polskich producentów podąża za światowymi trendami.

 

Taropak – najważniejszym wydarzeniem dla branży  

 

Z analizy Market Hub wynika, że polscy producenci opakowań z papieru i tektury zajęli drugie miejsce w UE pod względem wzrostu oraz trzecie miejsce (za Niemcami i Holandią) pod względem łącznej wartości eksportu. W 2021 roku Polska w segmencie opakowań szklanych pod względem wzrostu zajęła 6 miejsce, a w segmencie opakowań metalowych - 7 miejsce.

 

To właśnie dla polskich eksporterów, a także dla przedstawicieli wszystkich sektorów, które wykorzystują opakowania, a dotyczy to właściwie prawie każdej branży, organizowane są Targi Taropak czyli największe kompleksowe wydarzenie obejmujące wszystkie gałęzie sektora opakowań.

To jedyna impreza o takiej skali w tej części Europy, podczas której prezentowane są setki nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowania oraz rozwiązania związane z etykietowaniem. Jak informuje organizator Taropak, na imprezie dowiedzieć się także można o rozwijanych nowych obszarach tematycznych dotyczących opakowań dla e-commerce, a także opakowań jako wyzwań przyszłości. Działający podczas TAROPAKU program HOSTED BUYERS dla zwiedzających umożliwia międzynarodowe kontraktacje. Targom towarzyszą wydarzenia dodatkowe takie jak III edycja Konferencji E-commerce czy II – ga konferencji Taropak Design! Początek Targów Taropak już 26 września. Swój udział w imprezie potwierdziło już wielu uczestników reprezentujących zarówno sam sektor opakowań, jak i inne branże, które korzystają z różnych rozwiązań w obszarze opakowania i etykietowania. Taropak potrwa 3 dni, a wystawiane produkty i rozwiązania zobaczyć będzie można – jak zwykle – na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

 

 



Nadesłał:

iwonamichalowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl