Skuteczna strategia R&C Union S.A.
Zarząd R&C Union S.A. z optymizmem patrzy w przyszłość. Dzięki wdrożeniu nowej długofalowej strategii rozwoju na lata 2010 - 2014, Spółka jest bardziej odporna na okresowe spowolnienie gospodarcze i planuje powiększanie swoich sieci.
Dnia 4 listopada br. Zarząd R&C Union S.A. opublikował raport za III kwartał 2010 roku. Z raportu wynika, iż w ostatnich miesiącach Zarząd Spółki skoncentrował się na podniesieniu rentowności na poziomie operacyjnym oraz na efektywniejszym wykorzystaniu posiadanych aktywów – i oba te cele zostały osiągnięte. W porównaniu z III kwartałem 2009 r. przychody firmy wzrosły o 53,7 proc., co w głównej mierze było efektem zmiany w sposobie rozliczania restauracji pomiędzy umowami operatorskimi i franczyzowymi. W tym samym okresie firma odnotowała pozytywny efekt optymalizacji kosztowej – koszty działalności zostały obniżone o 7,8 proc. w porównaniu z II kwartałem br.
Kolejnym zadaniem zrealizowanym przez Zarząd Spółki było zakończenie budowy struktury organizacyjnej, w tym m.in. utworzenie profesjonalnego działu marketingu, a także podjęcie negocjacji z kilkoma znaczącymi dostawcami, których efektem będą wspólne działania marketingowe oraz dystrybucyjne.
Na najbliższy rok Spółka ma jasno sprecyzowane plany inwestycyjne. Obejmują one otwarcie ośmiu nowych restauracji i klubów (z czego cztery otwarcia planowane są na pierwszy kwartał 2011 roku) oraz znaczące powiększenie jednego ze swych najlepszych lokali. Zarząd aktywnie poszukuje miejsc pod nowe lokalizacje restauracji Sioux i Fenix oraz klubów muzycznych Lizard King i Fever - w najbardziej atrakcyjnych punktach miast oraz w najlepszych galeriach handlowych.
Zdaniem Norberta Okowiaka, Prezesa Zarządu firmy R&C Union S.A. – „Nowa strategia spółki opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest nieustanne dążenie do wypracowania wyższej rentowności poprzez wdrażanie najlepszych praktyk w obszarach obsługi Klienta i optymalizacji kosztów operacyjnych. Drugim jest weryfikacja i rozbudowa portfolio marek oraz lokalizacji zakładająca relokację lokali o niskiej rentowności, rozbudowę i akwizycje sieci o wysokim potencjale wzrostu oraz ekspansję na rynku warszawskim. Natomiast trzeci element składowy strategii wspiera dwa pierwsze i koncentruje się na tworzeniu dostosowanej do strategii, zwartej struktury organizacyjnej posiadającej zdolność do skutecznej realizacji celów. Podsumowując, po pierwsze rentowność operacyjna, po drugie jakość portfolio marek i lokalizacji, po trzecie zdolność organizacyjna.”
Pełny raport spółki R&C Union za III kwartał 2010 roku dostępny jest na stronie www.rcunion.pl