Przywództwo – łatwiej powiedzieć niż zrobić


Przywództwo – łatwiej powiedzieć niż zrobić
2024-10-14
Centra biznesowe najczęściej kojarzone są z dużym biznesem, codziennym pędem i kwartalnymi, półrocznymi i rocznymi planami. Centra kojarzone są także z profesjonalistami, którzy w tych realiach muszą umieć się doskonale odnaleźć i wyznaczone cele realizować. Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jZAZVlHNdypcAofe0A?e=nrJjJj 

Przywództwo – łatwiej powiedzieć niż zrobić

Przeczytaj również:

Centra biznesowe najczęściej kojarzone są z dużym biznesem, codziennym pędem i kwartalnymi, półrocznymi i rocznymi planami. Centra kojarzone są także z profesjonalistami, którzy w tych realiach muszą umieć się doskonale odnaleźć i wyznaczone cele realizować. Nikt inny, jak właśnie liderzy zespołów odpowiadają za wyniki przedsiębiorstwa, a więc to na nich spoczywa największa presja: z jednej strony przełożonych, z drugiej podwładnych, którzy stanowią także bardzo zróżnicowane środowisko, a menedżer powinien posiadać kompetencje zarządzania tak różnorodnymi grupami pracowników. 

Liderzy zespołów to najważniejsza grupa w każdej organizacji. To oni tworzą jej kulturę, to od nich zależy, jak pracują i jak się czują ci, którzy realnie wykonują zadania. Zgodnie z ostatnimi badaniami – relacja z szefem jest ważniejsza dla zdrowia psychicznego niż relacja ze znajomymi! 

Mimo to w wielu badaniach związanych ze zdrowiem psychicznym i nastrojami w miejscu pracy analizy koncentrują się na pracownikach, a znacznie mniej kadrze menedżerskiej. Z dostępnych danych wynika, że bycie szefem znacznie wyczerpuje fizycznie i obciąża psychicznie. Zarządzanie ludźmi nierzadko przytłacza i bywa źródłem ogromnego stresu. Wnioski płynące z badań wykazują również, że aż 30 % osób rzuca pracę w ciągu 3 miesięcy od awansu. 

Tymczasem szczęśliwi liderzy są warunkiem koniecznym budowania zespołów składających się ze szczęśliwych podwładnych. Oznacza to tylko jedno – liderom trzeba i warto poświęcić czas, warto ich rozwijać, szkolić i uświadamiać. Centra biznesowe, będąc swoistymi hubami, skupiającymi nie tylko pracowników, ale i liczne kadry menedżerskie stanowią doskonałe środowisko do wymiany doświadczeń, umiejętności i współpracy na rzecz rozwoju obu grup zawodowych. Tak, jak pracownicy na forach internetowych czy szkoleniach dzielą się spostrzeżeniami, doświadczeniami, pomysłami na to, jak radzić sobie z realiami pracy w korporacjach, tak i menedżerowie mogą pomyśleć o współpracy i wymieniać się wiedzą z zakresu kierowania zespołami pracowników. Tak jednak dzieje się znacznie rzadziej niż w przypadku pracowników.

Podobnie jak wiele obszarów życia, tak i zarządzanie zespołami przeszło w ostatnich latach gruntowne przeobrażenia – podkreśla Remigiusz Wojciechowski, Lider Enterprise Support Solutions w Bayer GBS. Założyciel Bayer GBS Gdańsk. Wynika to ze zmian modelu pracy ze stricte biurowej na hybrydowy, a także w związku z wejściem na rynek pracy nowego pokolenia – Genracji Z, które zasadniczo inaczej podchodzi do pracy, niż poprzednie pokolenia. To są wyzwania, którym menedżerowie muszą umieć sprostać, a do nich dołączyć należy także zmienność sytuacji gospodarczej, oraz nowe wyzwania, z jakimi wcześniej nie mieliśmy do czynienia, jak chociażby większe zastosowanie w pracy sztucznej inteligencji. Wyzwania te wymagają od menedżerów stałego dopasowywania swoich zadań do zmieniającej się rzeczywistości i szkoleń, pomagających rozwijać nowe kompetencje. Wg mnie to bardzo ważne, aby własny rozwój oprzeć na ciekawych przykładach i na doświadczeniach innych menedżerów, także w czasie warsztatów, gdzie ramię w ramię jest okazja pracować wspólnie z liderami mierzącymi się z podobnymi wyzwaniami. 

Olivia Centre Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biznesowe w Polsce. Jego powierzchnia obecnie wynosi 175 tyś. m.kw., a docelowo znacznie przekroczy 200 tyś. m.kw. Najwięksi rezydenci Olivii to Amazon, Bayer, Capgemini, Energa, EPAM, Fujifilm, Lyreco, Medicover, Nike, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, thyssenkrupp, dlatego stanowi wyjątkowe środowisko praktyków, którzy mogą współpracować na rzecz samorozwoju i wzajemnego wsparcia kompetencyjnego. Było jedynie kwestią czasu, aż takie forum wymiany wiedzy powstanie właśnie w Gdańsku.

Z taką myślą powstała idea nowej konferencji o nazwie LEADWELL, przygotowanej przez zespół coworkingu O4 z Olivia Centre. mówi Martyna Czarnobaj - Borowska, z zespołu O4 Coworking. Na fali wszechobecnej dyskusji o well-beingu postanowiliśmy odejść od powtarzających się wszędzie darmowych owoców, benefitów czy wyjazdów integracyjnych i skupić na tym, co naprawdę ważne. Na liderach i przywództwie.

Na terenie Olivia Centre swoją siedzibę ma także organizator InfoShare i Infoshare Academy: Oba nasze projekty dają nam dostęp do olbrzymiego zasobu wiedzy o obecnej sytuacji menedżerów, wyzwaniach, z jakimi muszą się mierzyć, a także zmian, które przetaczają się przez branżę – mówi Grzegorz Borowski, współtwórca InfoShare. Dzięki temu mam świadomość unikalnego momentu, w jakim wszyscy się znajdujemy i cieszę się, że powstaje forum wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami różnych środowisk i możliwość współpracy. Wierzę, że taka wymiana i aktywność pozwoli każdemu z uczestników zbudować nowe kompetencje i wypracować ciekawe metody radzenia sobie z obecnymi wyzwaniami.

Projekt to szansa na wykorzystanie wiedzy wielu praktyków i okazja do wymiany doświadczeń w formie wspólnych warsztatów. Być może będzie również wskazówką, jak można budować społeczność w centrum biznesowym, nie tylko na poziomie pracowników, ale i kadry zarządzającej, odnoszącej wymierne korzyści z obecności w tym lub innym obiekcie. Takie inicjatywy mogą nieść korzyści także pracownikom, których przełożeni zyskają nowe kompetencje i będą bardziej świadomi rynkowych przeobrażeń oraz związanych z tym swoich potrzeb w zakresie rozwoju osobistego.

Warsztaty obędą się 7 listopada, a wszystkie szczegóły znajdują się na stronie leadwell.pl 



Nadesłał:

krzysztof@ultrarelations.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl