(Nie) aktualna wiarygodność partnerów?


(Nie) aktualna wiarygodność partnerów?
2009-06-20
Większość menedżerów do spraw bezpieczeństwa polskich firm przyznaje, że najczęściej poszukuje wiadomości na temat wiarygodności swoich kontrahentów w ogólnodostępnych źródłach, głównie w internecie.

Zależy im na informacjach możliwie aktualnych i pogłębionych, co często jest utrudnione lub niemożliwe. Serwis internetowy www.niemczyk.net.pl opublikował drugą część wyników badania menedżerów ds. bezpieczeństwa.

Przeczytaj również:

Badanie menedżerów ds. bezpieczeństwa cz. 2
Mam wrażenie, że coraz więcej osób zaczyna sprawdzać wiarygodność innych w różnych źródłach informacji. Najczęściej jest to proste przeszukanie internetu, ale czasem może to być próba nieoficjalnego „wyciągnięcia" danych od policji. Takich i inne „szare" sposoby uzyskania informacji są nie tylko pracochłonne, ale także często nielegalne - komentuje Piotr Niemczyk, prezes firmy Niemczyk i Wspólnicy. - A w dodatku nie można się na nie powoływać, np. przed sądem.

Najważniejsza wiarygodność
Aż 90 procent respondentów chciałoby pozyskać informacje, na podstawie których możliwa byłaby ocena wiarygodności ich obecnych i potencjalnych partnerów biznesowych. Najbardziej więc pożądanymi informacjami są te, które dotyczą płynności finansowej kontrahentów. Nieco ponad połowa menedżerów chciałaby poznać zamiary swoich partnerów, dotyczące prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.

Sięgają po nieaktualne dane
Wyniki badania pokazują, że menedżerowie ograniczają poszukiwanie informacji do ogólnodostępnych źródeł, jak internet oraz pozostałe media. Bywa, że nie zdają sobie przy tym sprawy, że takie dane są często po prostu nieaktualne. Nawet rejestry, takie jak KRS, prezentują dane i dokumenty sprzed kilku tygodni, a nawet miesięcy.

Tylko 6 procent badanych podniosło problem nieaktualnych danych. By temu zaradzić, część menedżerów posiłkuje się np. wywiadami środowiskowymi czy opiniami znajomych.

Informacje dodatkowe:
Badanie dotyczy zagadnień bezpieczeństwa i przeprowadzone je wśród 50 polskich menedżerów ds. bezpieczeństwa. Zostało wykonane w marcu i kwietniu br. przez Neuron Agencję Public Relations na zlecenie Ogólnopolskiego Stowarzyszeniem Menedżerów Bezpieczeństwa CLAUSULA SECURITATIS oraz firmy Niemczyk i Wspólnicy. Wyniki prezentują opinie menedżerów ds. bezpieczeństwa, zatrudnionych w dużych i średnich firmach na terenie Polski.Więcej o wynikach badania na stronie http://www.niemczyk.net.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2930&Itemid=67.

Serwis informacyjny www.niemczyk.net.pl jest poświęcony branży wywiadu gospodarczego. W wortalu można znaleźć informacje związane z bezpieczeństwem informacji, wywiadem gospodarczym, przestępczością zorganizowaną i gospodarczą, czy technologiami wykorzystywanymi do ochrony informacji, mienia oraz monitorowania.
Informacje redagowane są przez zespół pracowników i współpracowników firmy Niemczyk i Wspólnicy. Oprócz wortalu zespół ten przygotowuje codzienny newsletter branżowy.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Menedżerów Bezpieczeństwa CLAUSULA SECURITATIS powstało w celu popularyzacji problematyki związanej z bezpieczeństwem osób i podmiotów jako jednej z podstaw nowoczesnej i stabilnej gospodarki i społeczeństwa. Swoje cele osiąga m.in. poprzez ofertę szkoleń dla przedsiębiorców, administracji rządowej i samorządowej, a także osób prywatnych.

Firma Niemczyk i Wspólnicy Sp. z o.o. oferuje pełen zakres usług związanych z weryfikacją ryzyka gospodarczego, w tym m.in.: usługi z zakresu doradztwa, informacji gospodarczej, badania stanu firm i monitoringu konkurencji i analiz strategicznych (due dilligence), szkolenia, oceny ryzyka, zarządzanie kryzysowe oraz związaną z tym obsługę prawną.



Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl