Kobieco i elegancko, czyli butiki Femestage
Kolekcje znanych polskich projektantów najczęściej znajdują się poza zasięgiem finansowych możliwości przeciętnego konsumenta. Sytuacja ta ulega zmianie, kiedy projektant otwiera sieć sklepów odzieżowych. Tak stało się również w przypadku Ewy Minge, która stworzyła markę Femestage.
Moda w nowoczesnym wnętrzu
Femestage to propozycja dla młodych kobiet. Projekty marki łączą w sobie modę haute couture z funkcjonalnością i wygodą mody ready-to-wear. Jedna z najsłynniejszych polskich projektantek – Ewa Minge – objęła funkcję dyrektor kreatywnej marki. Otwarcie pierwszego butiku Femestage odbyło się w gdańskiej Galerii Alfa Centrum. Za realizację projektu odpowiedzialny był m.in. Forbis Group.
- Zajmowaliśmy się generalnym wykonawstwem lokalu. Zakres naszych działań obejmował koordynacje różnych aspektów realizacji oraz instalacje elementów dostarczanych przez podwykonawców, w tym, co występuje w każdej tego typu realizacji, systemów przeciwpożarowych – mówi Krzysztof Cołoszyński, project manager Forbis Group.
Forbis odpowiadał również za prace budowlane, sanitarne, elektryczne oraz takie elementy jak: przeszklona witryna, reklamy podświetlane, system audio oraz, z ciekawszych, struktura betonu na ścianach czy sufit napinany w czarnym połysku.
Wnętrze salonu jest surowe i minimalistyczne. Czarne, połyskujące elementy dekoracyjne sprawiają, że butik prezentuje się elegancko oraz nowocześnie. Kolorystyka utrzymana jest w szarościach, bieli i czerni.
Nietypowe przeszkody
Realizacja pociągnęła za sobą różne wyzwania. Krzysztof Cołoszyński: Po wykonaniu prac głównych takich jak posadzka, ściany oraz rusztu sufitu podwieszanego, rozpoczął się najtrudniejszy etap realizacji. Wykonanie prawidłowo wszystkich elementów dekoracyjnych wymagało idealnej koordynacji z poszczególnymi instalacjami.
Montaż sufitu podwieszanego był najbardziej problematycznym etapem realizacji.
- W związku z jego metrażem niezbędne było rozgrzanie całego pomieszczenia do temperatury przewyższającej 60 stopni Celsjusza. Na czas prowadzenia tych prac, dla bezpieczeństwa, woda z instalacji została spuszczona, a tryskacze zabezpieczone. Nagrzanie pomieszczenia nie pozwalało też na wykończenie ścian specjalną masą imitującą strukturę betonu odpowiednio wcześniej, co - według standardowego harmonogramu - odbywa się zazwyczaj przed montażem elementów dekoracyjnych – tłumaczy Krzysztof Cołoszyński.
Silne nagrzanie wnętrza mogło spowodować pęknięcia, które wymusiłyby ponowne wykonanie imitacji betonu na całości ścian. Następnym etapem był montaż kratownic estradowych pod sufitem napinanym oraz przy ścianach i finalnie montaż oświetlenia głównego.
-Projekt nie należał do najłatwiejszych, był on wyzwaniem. Jednak jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu – mówi project manager.
Realizacja butiku w Gdańsku to dopiero początek współpracy Forbis Group z marką Femestage.
-Poza salonem w Gdańsku zrealizowaliśmy butiki w Lubinie, Kielcach, Olsztynie i Radomiu. W następnych trzech salonach prace są na zaawansowanym etapie – dodaje Krzysztof Cołoszyński.
Nadesłał:
Core
|