GMC Poland 2010- rywalizacja rozpoczęta
O awans do finałów, wyjazd do Makao, studia podyplomowe, prestiż, a przede wszystkim o wiedzę i doświadczenie rywalizują zespoły w konkursie Global Management Challenge 2010. w programie spotykają się pracownicy m.in. Grupy TP, Banku Zachodniego WBK, Intrum Justitia oraz studenci z całej Polski.
Rekordowa liczba 600 zespołów ( ok. 3 tysięcy osób) w rozpoczętej XI polskiej edycji konkursu sprawia, że GMC jest największą w kraju ale i na świecie symulacją biznesową, która pozwala na szkolenie z zarządzania w praktyce. 8 listopada rozpoczął się I etap rywalizacji.
W Global Management Challenge zespoły wcielają się w rolę zarządów wirtualnych spółek i rywalizują ze sobą o osiągnięcie najwyższej ceny akcji na giełdzie.
W konkursie uczestnicy poszerzają wiedzę biznesową i wzmacniają świadomość finansową. W trakcie kilku cykli decyzyjnych będą musieli skoncentrować się na kluczowych celach rynkowych i nauczyć się wykorzystywać pojawiające się szanse. – mówi Paulina Mazur, Menedżer GMC, BIGRAM Personnel Consulting. – Najważniejsza będzie zdolność szybkiej analizy sytuacji i reakcja na ewentualne ataki konkurencji. Celem zespołów będzie poprawienie efektywności całej organizacji poprzez poprawę rentowności i wyników poszczególnych działów. To bardzo ciekawa forma rozwoju wiedzy i umiejętności. Uczestnicy bardzo entuzjastycznie podchodzą do samej gry strategicznej, a jej osadzenie w realiach biznesowych sprawia, że GMC ma zastosowanie, jako efektywne szkolenie z zarządzania przedsiębiorstwem i podejmowania decyzji.
Sukces symulacji potwierdza liczba ponad pół miliona uczestników na całym świecie, a polskie edycje zajmują 5 miejsce wśród 32 zaangażowanych państw pod kątem liczby uczestników. Rozpoczynająca się XI edycja konkursu w Polsce to rekordowa liczba 600 zespołów, menedżerskich jak i studenckich. Kilkadziesiąt firm, liderów w swoich sektorach i innowacyjnych pracodawców zaangażowało się w projekt. Wartości szkoleniowo – integracyjne konkursu doceniły m.in.: Telekomunikacja Polska, Bank Zachodni WBK, Intrum Justitia, Bank BPH S.A, DHL Polska, Makro Cash&Carry, Mondial Assistance, Polska Telefonia Cyfrowa oraz PZU S.A., które w ramach programów rozwojowych, zgłaszają do konkursu swoich pracowników. Wynika to z faktu, iż Największą wartością konkursu jest możliwość nauki przez doświadczenia. GMC to również ceniona przez zaangażowane firmy, forma integracji i teambuilding’u. Rozgrywki angażują uczestników umysłowo i emocjonalnie, a atmosfera zdrowej rywalizacji jest nieodłącznym elementem przedsięwzięcia.
O zaletach konkursu, które w bezpośredni sposób wpływają na rozwój pracowników zaangażowanych firm, najlepiej świadczą wypowiedzi uczestników poprzednich edycji: Na początku najważniejsze jest wypracowanie strategii dla całej gry. Większości krytycznych decyzji nie da się podjąć pomiędzy jednym a drugim cyklem decyzyjnym. Każdy z członków zespołu koncentrował się na pewnych znaczących aspektach np. na płynności finansowej, na produkcji, czy na określaniu popytu. Często trwały między nami dyskusje jaką wybrać drogę.- stwierdzili uczestnicy jednej z poprzednich edycji GMC Poland Bartosz Hajdarowicz i Tomasz Krupiński z Telekomunikacji Polskiej.
Po emocjonującej sesji treningowej, rozpoczęła się część zasadnicza konkursu. Ilość i poziom zespołów pozwala wierzyć, iż współzawodnictwo między- zespołowe w tegorocznej edycji GMC będzie miało emocjonujący i dynamiczny charakter. Konkurs składa się z dwóch etapów i rundy półfinałowej (rozgrywane on-line) oraz z finału krajowego (spotkanie sześciu najlepszych zespołów w Warszawie). Po zakończeniu I etapu zmagań (grudzień 2010) zostanie wyselekcjonowanych 150 zespołów, które wezmą udział w II rundzie GMC Poland 2010. Najlepsza drużyna po zdobyciu tytułu zwycięzcy GMC Poland 2010, będzie reprezentowała Polskę na finałach międzynarodowych, które w tegorocznej edycji będą odbywały się w Makao.
Więcej informacji: www.gmcpoland.pl
Organizator w Polsce: BIGRAM Personel Consulting
Patroni Honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski
Sponsorzy: Telekomunikacja Polska, Bank Zachodni WBK, Intrum Justitia
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Brief, Gazeta Bankowa, Personel i Zarządzanie, TV Biznes
Patroni Internetowi: RP.PL, Bankier.pl, NBPortal.pl, qpracy.pl
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, StepStone.pl
Partnerzy na uczelniach: students.pl, Niezależne Zrzeszenie Studentów, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości
Nadesłał:
BIGRAM
|