Długoterminowa umowa pomiędzy Amadeus a liniami lotniczymi Cathay Pacific


Długoterminowa umowa pomiędzy Amadeus a liniami lotniczymi Cathay Pacific
2010-10-20
Nowa umowa umożliwia użytkownikom systemu Amadeus w Azji dostęp do tych samych informacji o taryfach, rozkładach lotów i dostępności miejsc oraz na takich samych warunkach, jak w przypadku wszystkich innych kanałów dystrybucji.

Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, podpisał z Cathay Pacific Group kompleksową, długoterminową umowę o wymianie informacji.

Przeczytaj również:

Umowa gwarantuje biurom podróży Amadeus dostęp do pełnych danych o taryfach, rozkładach lotów i dostępności miejsc linii Cathay Pacific i Dragonair.

- Biura podróży pozostają dla linii Cathay Pacific głównym kanałem sprzedaży - mówi Clarence Tai, dyrektor generalny linii ds. sprzedaży i dystrybucji. - Dostęp biur podróży do informacji o ofercie Cathay Pacific i Dragonair jest sprawą strategiczną. Amadeus jest dla nas ważnym kanałem dystrybucji, zapewniającym prawdziwie globalny zasięg. Cieszy nas zawarcie tej umowy, zacieśniającej współpracę z firmą Amadeus.

Nowa umowa umożliwia użytkownikom systemu Amadeus w Azji dostęp do tych samych informacji o taryfach, rozkładach lotów i dostępności miejsc oraz na takich samych warunkach, jak w przypadku wszystkich innych kanałów dystrybucji. Poza Azją, Cathay Pacific i Dragonair zwiększyły zakres danych udostępnianych firmie Amadeus tak, by zawierały one wszystkie szczegóły również na tych samych zasadach, jak dystrybuowane przez linie na witrynie internetowej, poprzez telefoniczne centrum obsługi klientów i inne kanały wykorzystywane przez biura podróży.

- Amadeus już od dawna znakomicie współpracuje z Cathay Pacific. Efektywnie realizujemy się jako dostawca rozwiązań informatycznych, jak i usług dystrybucyjnych, zapewniając dostępność informacji o taryfach Cathay Pacific w globalnej sieci biur podróży. Długofalowa współpraca z wiodącymi liniami lotniczymi, dzięki której nasi abonenci mają dostęp do najbardziej kompleksowej oferty lotów jest dla nas priorytetem, dlatego z wielką radością przyjmujemy podpisanie wieloletniej umowy z Cathay Pacific - mówi  David Doctor, dyrektor ds. linii lotniczych i biur podróży Amadeus.

Oprócz informacji od Cathay Pacific do ponad 90 tys. punktów sprzedaży biur podróży na całym świecie, Amadeus dostarcza również technologie obsługujące witrynę internetową cathaypacific.com, umożliwiając klientom linii kupowanie i rezerwowanie biletów oraz zarządzanie podróżami przez Internet. Obecnie Cathay Pacific i Dragonair wdrażają także system zarządzania relacjami z klientami Amadeus Altéa CMS, który rozpocznie zarządzanie rezerwacjami, zasobami i odlotami w drugiej połowie 2011 roku.

- Rozwiązania technologiczne firmy Amadeus odgrywają strategiczną rolę w dystrybucji produktów Cathay Pacific zarówno bezpośrednio do klientów z wykorzystaniem Internetu, jak i za pośrednictwem biur podróży na całym świecie - dodaje David Doctor. - Nowa umowa zapewni najszerszy dostęp pełnej oferty taryf i lotów za pośrednictwem kanału Amadeus GDS - podsumowuje.

Informacje o Cathay Pacific

Cathay Pacific Airways to mająca siedzibę w Hong Kongu linia lotnicza, dysponująca flotą 128 samolotów szerokokadłubowych, oferująca rozkładowe loty pasażerskie i towarowe na ok. 120 lotniskach w Azji, Ameryce Północnej, Australii, Europie i Afryce.

Firma jest członkiem grupy Swire i jako spółka publiczna jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Hong Kongu. Dragonair to spółka zależna należąca w stu procentach do Cathay Pacific. Cathay Pacific posiada również 60% udziałów w AHK Air Hong Kong Ltd, przewoźniku cargo, który obsługuje regionalne ekspresowe loty towarowe.

Cathay Pacific dokonała istotnych inwestycji, mających na celu uczynienie z Hong Kongu jednego z najważniejszych w świecie węzłów transportowych. Linia jest członkiem-założycielem globalnego sojuszu oneworld.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online)i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 9 300 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl  

Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz

Senior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140

e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl 

www.sigma.com.pl


Elżbieta Więckiewicz

Junior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl    

www.sigma.com.pl   



Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl