Znamy zwycięzców 5. edycji konkursu Henkel Innovation Challenge
Cheung Hoi Fai oraz Sun Yi z Uniwersytetu Nauki i Technologii w Hong Kongu zajęli pierwsze miejsce w tegorocznym międzynarodowym finale konkursu Henkel Innovation Challenge (HIC).
Jury doceniło ich produkt o nazwie Loctite Watts, który umożliwia odzyskiwanie i ponowne wykorzystywanie energii cieplnej.
Studenci z Chin podczas finału, który odbywał się w Warszawie w dniach 25-28 kwietnia, pokonali 19 drużyn z Europy, regionu Azji i Pacyfiku, Stanów Zjednoczonych oraz Meksyku. Zadaniem konkursowym, podobnie jak podczas finałów krajowych, było zaprezentowanie przed jury konkursu kreatywnych pomysłów na produkt w ramach henklowskich marek lub technologii, który odpowiadałby oczekiwaniom konsumentów w 2030 roku. Podczas finału w Warszawie należało wzbogacić prezentację o szczegółowy plan wprowadzenia produktu na rynek.
"Przez dwa długie dni drużyny prezentowały swoje pomysły przyszłości, odpowiadając na każde pytanie zadawane przez mentorów z firmy Henkel, oraz ciężko pracując nad swoimi prezentacjami, nawet do późnego wieczora" - powiedziała Franca Cristofoletto, Employer Branding Manager firmy Henkel i koordynatorka konkursu. „Pozostajemy pod ogromnym wrażeniem kreatywności, profesjonalizmu i umiejętności pracy w zespole wszystkich studentów biorących udział w warszawskim finale HIC."
Za zwycięstwo w międzynarodowym finale każdy członek drużyny z Hong Kongu otrzymał bilet lotniczy na podróż dookoła świata oraz voucher podróżny o wartości 1000 Euro. Jeden voucher podróżny otrzymała drużyna Persil Foils z Chorwacji, która zajęła drugie miejsce oraz zespół Cleansphere by Rubson z Francji, który uplasował się na trzeciej pozycji. Ponadto wszystkie trzy drużyny, które zajęły miejsce na podium, zostały zaproszone na spotkanie z Kasperem Rorstedem, prezesem Henkla, które odbędzie się w siedzibie głównej firmy w Dusseldorfie.
W międzynarodowym finale Polskę reprezentowały Ola Bałdos i Ewa Żerebiec ze Szkoły Głównej Handlowej. Studentki z Warszawy, jako zespół Future Makers, zaprezentowały innowacyjną koncepcję produktu z grupy środków czyszczących o nazwie F2. Ostatecznie uplasowały się w finałowej ósemce konkursu.
Szczegółowe informacje o konkursie dostępne są na międzynarodowym fanpage'u pod adresem www.facebook.com/henkelchallenge.
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia ponad 47 tysięcy pracowników. W 2011 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,6 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,03 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX a sama spółka jest ujmowana w rankingu Fortune Global 500.
Kontakt dla prasy:
Dorota Strosznajder
Henkel Polska Sp. z o.o.
tel: (022) 565 66 65
dorota.strosznajder@pl.henkel.com
Zofia Kurek-Maciejewicz
Solski Burson - Marsteller
tel: (022) 242 86 30
zkurek@solskibm.pl
Nadesłał:
al_go
|