Jan Raniecki i Wojciech Sabat zwycięzcami krajowego finału Henkel Innovation Challenge


Jan Raniecki i Wojciech Sabat zwycięzcami krajowego finału Henkel Innovation Challenge
2013-02-18
Drużyna Waste Breakthrough w składzie Jan Raniecki i Wojciech Sabat ze Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyła w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Studenci zaprezentowali innowacyjną koncepcję środka służącego szybkiemu rozkładowi odpadów powstających w gospodarstwach domowych, czym otworzyli sobie drogę do finałowej rozgrywki w Szanghaju.

W polskim finale studenckiego konkursu, który odbył się 13 lutego w Warszawie, o bilet do Chin rywalizowało jedenaście dwuosobowych drużyn. Głównym zadaniem, z którym zmierzyli się studenci, było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów biznesowych firmy Henkel: klejów i technologii (Adhesive Technologies), środków piorących i czystości (Laundry & Home Care) lub kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych (Beauty Care). Produkt ten powinien - w zgodzie z filozofią zrównoważonego rozwoju - adresować wyzwania stojące przed społeczeństwami w 2050 roku. Podczas pracy nad swoim pomysłem i w przygotowaniach do krajowego finału studenci korzystali z merytorycznego wsparcia mentorów - menedżerów firmy Henkel.

Przeczytaj również:

Pogromcy odpadów

Według jury konkursu, składającego się z menedżerów najwyższego szczebla firmy Henkel w Polsce, najbardziej przekonujący pomysł zaprezentowali Jan Raniecki i Wojciech Sabat z drużyny Waste Breakthrough. Studenci przedstawili pomysł zaawansowanego środka chemicznego, który w środowisku próżni miałby moc rozkładu domowych odpadów do tzw. substancji pierwszych. Produkt ten - dostępny w szerokiej sprzedaży - w efektywny i przełomowy sposób rozwiązywałby problem rosnącej lawinowo ilości odpadów komunalnych na całym świecie.

Zwycięzcy krajowego finału HIC na co dzień studiują w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej, Jan Raniecki na kierunku marketing, a Wojciech Sabat na kierunku finanse i rachunkowość. Dzięki zajęciu pierwszego miejsca w etapie krajowym studenci z Waste Breakthrough wezmą udział w światowym finale, który odbędzie się w dniach 18-20 marca 2013 r. w Szanghaju. Będą tam rywalizować drużyny z 27 krajów całego świata: 12 krajów europejskich, 11 krajów Dalekiego Wschodu i 4 krajów z Ameryki Łacińskiej i Północnej.

Jeśli Polacy znajdą się na podium finału, oprócz możliwości przeżycia prawdziwej biznesowej przygody, mają szansę na zdobycie atrakcyjnych nagród. Zwycięski zespół odbierze bilety na podróż dookoła świata o łącznej wartości 10 000 euro, zdobywcy drugiego miejsca otrzymają do podziału czek o wartości 4 000 euro, zaś trzecie miejsce w konkursie zostanie nagrodzone czekiem na kwotę 2 000 euro. Wszystkie trzy drużyny zostaną także zaproszone do wzięcia udziału w spotkaniu z Kasperem Rorstedem, prezesem zarządu firmy Henkel.

Osoby zainteresowane konkursem mogą odwiedzić serwis www.henkelchallenge.com oraz specjalny fanpage na Facebooku - www.facebook.com/henkelchallenge.
***
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laudry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2011 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,6 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,03 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.


Kontakt dla prasy:
Dorota Strosznajder
Henkel Polska Sp. z o.o.
tel: (022) 565 66 65
dorota.strosznajder@pl.henkel.com

Solski Burson-Marsteller
Zofia Kurek-Maciejewicz
tel: (022) 242 86 30
zkurek@solskibm.pl



Nadesłał:

al_go

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl