Żabka zrealizowała plan - 2 miliardy po raz pierwszy
Rok 2009 będzie dla spółki Żabka Polska pierwszym, w którym przychody netto ze sprzedaży przekroczą 2 mld zł. Sieć handlowa Żabka powiększyła się w tym roku o 200 nowych placówek i tym samym w pełni zrealizowała zapowiadaną strategię ekspansji. Liczba sklepów przekroczyła już 2150.
Na przyszły rok plany są równie ambitne – w 2010 roku planowanych jest otwarcie kolejnych 250 sklepów z logo Żabki. Powstanie również 50 sklepów convenience w konwencji deli - Freshmarket (obecnie 10 sklepów).
Sklepy Żabka są obecne w ponad 420 miejscowościach. W każdym z największych miast Polski jak: Warszawa, Poznań, Łódź czy Wrocław posiadamy około 100 sklepów, a już mamy zaplanowane kolejne otwarcia – mówi Jacek Roszyk, Prezes Zarządu Żabka Polska S.A. – Analizy pokazują, że potencjał rozwoju sieci sklepów Żabka w Polsce jest bardzo duży i przekracza siedem tysięcy sklepów, dlatego w ciągu najbliższych lat jednym z naszych priorytetów będzie sukcesywne zwiększanie liczby naszych placówek – dodaje.
Szacowany wzrost przychodów na koniec roku wyniesie około 19%. Szczegółowe dane spółka poda w pierwszym kwartale 2010. W 2009 roku spółka Żabka Polska rozpoczęła również tworzenie nowej sieci sklepów convenience w konwencji deli pod marką Freshmarket (oferujące markowe produkty FMCG oraz usługi, których asortyment został poszerzony o dania gotowe oraz ciepłe przekąski i napoje).
Obecnie posiadamy kilkanaście Freshmarketów, ale kolejne otwarcia nastąpią jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Wyniki pierwszych sklepów są zgodne z naszymi oczekiwaniami - dodaje Prezes Jacek Roszyk.
Więcej na: www.zabkapolska.pl; www zabka.pl
Nadesłał:
kprzewezikowska
|