Wpisy o produktach fashion na Facebooku sprzedają
Aż 28% osób, które polubiły jakąś markę odzieżową na Facebooku przyznaje, że rozważały zakup lub dokonały go pod wpływem treści publikowanych w serwisie. Jednocześnie aż 16% deklaruje, że udało się do sklepu, żeby obejrzeć produkty – wynika z raportu „Social Media Fashion” agencji Think Kong. Wyniki badania przedstawione w raporcie wskazują, że skuteczność działań sprzedażowych na Facebooku w odniesieniu do produktów odzieżowych może być bardzo duża. Wpisy na Facebooku publikowane przez producentów odzieży są dla użytkowników Facebooka wiarygodnym źródłem rekomendacji i sugestii powodujących często różne aktywności. Ponad 7% fanów stron marek fashion deklaruje, że zdarzyło im się kupić jakiś produkt pod wpływem wpisu w serwisie. Raport przygotowany m.in. pod patronatem Stowarzyszenia Agencji Reklamowych i FashionBusiness.pl jest dostępny bezpłatnie na stronie SocialMediaFashion.pl.
„Facebook to nie tylko przestrzeń działań wizerunkowych" - komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong ¬ „To także efektywne narzędzie sprzedażowe. Oczywiście osiągnięcie sensownych rezultatów wymaga zbudowania odpowiedniego zasięgu. Na Facebooku to jednak dużo łatwiejsze niż w innych mediach".
Prawie połowa uczestników badania deklaruje, że pod wpływem wpisu opublikowanego przez firmę na Facebooku odwiedziła stronę internetową marki odzieżowej. Co setny deklaruje, że świadomie poleca opisywane w serwisie produkty znajomym.
„Czy Facebook sprzedaje? Na to pytanie stara się odpowiedzieć wielu marketerów. Jeśli spojrzeć na to, co cieszy się dużym powodzeniem na stronach marek odzieżowych można zobaczyć, że umiejętna komunikacja z potencjalnym klientem prowadzi go do drzwi sklepu" - komentuje Oskar Berezowski z CheeseCat.
„Biorąc pod uwagę fakt, że kategoria e-commerce i marek odzieżowych widnieje wśród tematów generujących największe interakcje w mediach społecznościowych, a ponad 60% ludzi ufa rekomendacjom znajomych, możemy stwierdzić, że social media coraz częściej mają znaczący wpływ na nasze decyzje zakupowe. Istotnym faktem jest również coraz większa popularność narzędzi społecznościowych opierających się na ‘visual content' (Pinterest, Instagram)" - dodaje Katarzyna Orzechowska z Socjomania.pl.
Raport „Social Media Fashion" jest dostępny bezpłatnie na stronie SocialMediaFashion.pl. Jest wynikiem projektu, którego celem było określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego, jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem. Badanie było zrealizowane dla agencji social mediowej Think Kong przez Agencję Badań i Opinii SW Research w dniach 27-31 sierpnia 2012 r. na próbie 884 użytkowników Internetu posiadających profil w serwisie Facebook.com, w tym 501 deklarujących, że polubili w serwisie strony marek fashion.
Patronat nad projektem objął Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronem medialnym raportu „Social Media Fashion" jest Fashionbusiness.pl.
***
Think Kong to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy On Board, w skład, której wchodzi agencja public relations On Board PR Ecco Network. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.
CheeseCat to social marketing software house, który tworzą osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu złożonych projektów technologicznych i marketingowych. Sztandarowym produktem jest catNapoleon.com - aplikacja pozwalająca na analizę aktywności fanów na stronach w serwisie Facebook i efektywne zarządzanie treścią. CatNapoleon.com jest jedną z największych w Europie platform publikujących, korzystają z niej czołowe agencje reklamowe i socialmediowe.
Socjomania - celem działalności Socjomanii jest edukacja w zakresie marketingu internetowego ze szczególnym naciskiem na media społecznościowe. Firma zajmuje się konsultingiem w ramach którego oferuje otwarte i zamknięte-dedykowane poszczególnym branżom szkolenia i warsztaty. Zespół doradza w zakresie tworzenia strategii komunikacji, budowania wizerunku marek i produktów online. Uczestnicy szkoleń organizowanych przez Socjomanię to m.in. Tygodnik Polityka, Uniwersytet Warszawski, Orange, Ringier Axel Springer, RTV Euro Agd, FOX, WOŚP. Socjomania jest organizatorem cyklu specjalistycznych warsztatów "Social Media dla branży fashion", których partnerem jest m.in. magazyn K MAG.
Więcej informacji dla mediów:
Dariusz Chrzanowski
Grupa On Board Sp. z o.o.
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00
e- mail: dchrzanowski@onboard.pl