Polacy chcą się edukować na temat cyfryzacji


Polacy chcą się edukować na temat cyfryzacji
2012-10-01
80% Polaków uważa, że konieczne jest wdrożenie programów edukacyjnych zwiększających kompetencje obywateli w zakresie usług cyfrowych w codziennym życiu. 3/4 badanych jest zdania, że inicjatywa ta powinna wyjść od ministerstw zaangażowanych w procesy cyfryzacji kraju – wynika z raportu On Board PR. On Board PR Ecco Network pod patronatem PKPP Lewiatan przygotował raport „Świadomość Polaków w rzeczywistości cyfrowej - szanse i bariery", autorem badań jest SW Research. Zdecydowana większość, bo aż 80 proc. badanych uważa, że program edukacyjny zwiększający kompetencje obywateli w zakresie usług cyfrowych w codziennym życiu jest społeczeństwu potrzebny. Zdania na temat tego, od kogo powinna wyjść inicjatywa programów edukacyjnych są podzielone. 41 proc. respondentów uważa, że program powinno zainicjować Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, 29 proc., że wiele Ministerstw lub Rada Ministrów współpracująca nad projektem, a 18 proc. iż inicjatywę w tym zakresie powinien podjąć samorząd lokalny.

Ponad połowa badanych chciałaby uczestniczyć w programie edukacyjnym zwiększającym kompetencje cyfrowe. Co dziesiąty badany deklaruje, że jego chęć uczestnictwa zależy od innych czynników, takich jak: zakres programu, koszt uczestnictwa oraz możliwość nauczenia się czegoś nowego. Respondenci wskazywali różne grupy społeczne, do których programy edukacyjne powinny być kierowane.

Przeczytaj również:

Ponad połowa respondentów uznała, że programy edukacyjne powinny objąć wszystkich, 18 proc., że powinny być adresowane do mieszkańców terenów wiejskich, 17 proc. - dla bezrobotnych a 16 proc., że dla emerytów i rencistów.

Pełny raport „Świadomość Polaków w rzeczywistości cyfrowej - szanse i bariery" zostanie przedstawiony już w październiku br.. Raport jest kolejnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network, który powstał we współpracy z PKPP Lewiatan. Badanie zrealizowało SW Research.

***
Badanie zostało zrealizowane w dniach 15-22 sierpnia 2012 roku, metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research. Próba badawcza miała charakter losowy. Badaniem objęto łącznie 739 Internautów w wieku 16-49 lat. Próba badawcza jest reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 16-49 pod względem łącznego rozkładu płci i kategorii wiekowych.

On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network - jedną z największych sieci firm PR na świecie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję socialmediową Think Kong.

Agencja badań rynku i opinii SW Research jest liderem i prekursorem społecznościowych badań przez Internet. Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze. SW Research realizuje zarówno badania ilościowe jak i jakościowe przez Internet. W swojej działalności SW Research łączy wiedzę z zakresu nauk społecznych i ścisłych oraz kompetencje w obszarze technologii informatycznych. Oferta SW Research to komfort pracy z doświadczonymi badaczami, gwarantującymi wysoką jakość wykonania badania, przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań informatycznych.

SW Research jest właścicielem pierwszego w Polsce społecznościowego panelu badawczego StudentsWatch.pl. Panel
charakteryzuje wysoka aktywność członków, jest też jednym z największych w Polsce, co pozwala, na precyzyjne targetowanie ankiet i szybkie uzyskanie wyników. Do realizacji badań firma wykorzystuje autorskie oprogramowanie 3S System. Agencja jest inicjatorem projektu Warsaw Watch, realizowanego wspólnie z Instytutem Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, którego celem jest stałe monitorowanie opinii mieszkańców Warszawy dotyczących swojego miejsca zamieszkania.

Dodatkowych informacji udziela:
Dariusz Chrzanowski
On Board Public Relations Sp. z o.o.,
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00,
e- mail: dchrzanowski@onboard.pl



Nadesłał:

On Board PR
http://www.onboard.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl