Tabu, Oki-Dogi i Dobry Wybór
Według badań Nielsena blisko połowa Polaków postrzega marki własne jako produkty o dobrej jakości, konkurencyjne cenowo wobec znanych marek i dlatego coraz chętniej je kupują.
Jeszcze kilka lat temu marki własne kojarzyły się większości polskich konsumentów z niską ceną i słabą jakością. Dziś jest zupełnie inaczej - według badań Nielsena blisko połowa Polaków postrzega marki własne jako produkty o dobrej jakości, konkurencyjne cenowo wobec znanych marek i dlatego coraz chętniej je kupują. W czerwcu Kolporter Service znacząco rozszerza ofertę produktów pod znakiem marek własnych.
- Poszerzamy ofertę marek własnych o produkty, których najbardziej oczekują nasi kontrahenci, bo sprzedając je mogą uzyskać znacznie wyższą od standardowej marżę, a kupujący coraz chętniej sięgają po takie towary, doceniając połączenie wysokiej jakości z rozsądną ceną - mówi Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera Service. - Istotnym elementem przemawiającym za wprowadzaniem coraz szerszej oferty marek własnych jest też nasza pełna kontrola nad jakością produktu.
Wszystko wskazuje na to, że marki własne w różnych grupach asortymentowych będą się w Polsce dynamicznie rozwijać. Świadczą o tym nie tylko przykłady ich rosnącej sprzedaży w dużych sieciach detalicznych, lecz także tendencje występujące na innych rynkach europejskich, na przykład w Niemczech, gdzie papierosy pod markami własnymi generują około 20 procent sprzedaży.
- Jako firma obsługująca przede wszystkim średnie i małe sklepy spożywcze uważnie śledzimy badania rynku i wprowadzamy marki własne w tych kategoriach produktowych, które są najchętniej kupowane w punktach sprzedaży naszych kontrahentów - stwierdza Krzysztof Żądło.
Polacy lubią małe sklepy
Warto pamiętać, że wyniki badań Nielsena wskazują na to, iż dobiegł końca okres „zachłyśnięcia się" Polaków sklepami wielkopowierzchniowymi - coraz chętniej robią oni zakupy w małych i średnich sklepach spożywczych. Jednymi z najchętniej kupowanych w takich placówkach produktów są słodycze i napoje energetyczne. Dla handlowców są one tym bardziej atrakcyjne, że rynek słodyczy miał w ubiegłym roku wartość 4,5 miliarda złotych, a sprzedaż słodyczy w Polsce wzrosła od października 2008 do września 2009 roku o 7,4 procenta w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
Wychodząc naprzeciw tym tendencjom, na początku czerwca Kolporter Service wprowadza do oferty linię słodyczy pod marką „Oki-Dogi". Będą to batoniki śmietankowe o masie 100 i 50 gram, batoniki jogurtowo-truskawkowe 100 i 50 g, żelki nadziewane 100 g i żelki owocowe 90 g. Słodycze „Oki Dogi" są produkowane w firmie Millano (Pomorzanka) - to jeden z największych i najbardziej renomowanych producentów marek własnych na polskim rynku. Kolejnym produktem z linii „Oki Dogi" będą lizaki w czterech kolorach i smakach w kształcie serduszka (jabłko, cytryna, pomarańcza, truskawka). Ich producentem jest firma Argo. Wymienione produkty będą dostępne w Kolporterze Service na początku czerwca. W planach jest wprowadzenie napoju multiwitaminowego (w lipcu tego roku) oraz wafli w czekoladzie.
W segmencie napojów energetycznych, wartość polskiego rynku w okresie luty 2008 - styczeń 2009 wyniosła ponad 771 milionów złotych. Zysk ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej wzrósł o 30,3 procenta. Wzrost sprzedaży w ujęciu wolumenowym wyniósł aż 53,4 procenta w porównaniu z okresem luty 2007 - styczeń 2008.
- Potencjał rozwojowy dla tego segmentu jest bardzo duży, dlatego już w ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek napój energetyczny „Tabu", który cieszy się bardzo dużą popularnością - mówi Krzysztof Żądło. - Na dziś „Tabu" jest dostępny w puszkach i butelkach o pojemności 0,5 litra i 1 litr. Na początku czerwca wprowadzamy do sprzedaży nowości: „Tabu Shot" (czyli skoncentrowany „energetyk") w opakowaniu o pojemności 60 ml i „Tabu Cola" w puszkach po pojemności 250 ml. Producentem „Tabu" jest renomowana firma Eko-Vit.
Z domowej spiżarni
Oferta marek własnych Kolportera Service została w maju tego roku rozszerzona również o inne produkty, wprowadzone do sprzedaży pod marką „Dobry Wybór" - na razie są to ogórki konserwowe i koncentrat pomidorowy.
- Podobnie jak w przypadku innych naszych marek własnych, zapewniamy konkurencyjną cenę. Co bardzo istotne, te produkty są po prostu smaczne - jak z domowej spiżarni, pasteryzowane, bez dodatku konserwantów. Produkuje je dla nas firma Polptak, bazująca na produktach polskich, podczas gdy większość konkurencji korzysta z surowców zagranicznych - zapewnia Krzysztof Żądło.
Wkrótce asortyment linii „Dobry Wybór" zostanie rozszerzony o dania gotowe typu: fasolka po bretońsku, pulpety, gołąbki i klopsiki w sosie pomidorowym. Ich producentem będzie Pamapol, jeden rynkowych potentatów. Kolporter Service planuje również poszerzenie oferty marek własnych o makarony z firmy Golimak. Wszystkie wymienione produkty spożywcze pojawią się w ofercie w czerwcu tego roku. W późniejszym czasie Kolporter Service zamierza wprowadzić pod marką „Dobry Wybór" sałatki obiadowe, przetwory typu: ćwikła, chrzan, groszek konserwowy i kukurydza.
Nazwa towaru | Jednostka sprzedaży | Gramatura | Liczba sztuk | |
Sugerowana cena Netto/szt. |
TABU NAPÓJ ENERGETYCZNY PUSZKA | opak. | 250 ml | 24 szt. | | 1,49 |
TABU NAPÓJ ENERGETYCZNY PET | opak. | 1 l | 6 szt. | | 2,49 |
TABU NAPÓJ ENERGETYCZNY PET | opak. | 0,5 l | 12 szt. | | 1,24 |
TABU SHOT NAPÓJ ENERGETYCZNY | opak. | 60 ml | 12 szt. | | |
Nazwa towaru | Jednostka sprzedaży | Gramatura | Liczba sztuk | |
Sugerowana cena Netto/szt. |
DOBRY WYBÓR OGÓRKI KONSERWOWE | opak. | 900 ml | 8 szt. | | 3,55 |
DOBRY WYBÓR KONCENTRAT POMIDOROWY 30% | opak. | 190 g | 20 szt. | | 1,40 |
FMCG
Nadesłał:
puella
|