Tabu, Oki-Dogi i Dobry Wybór


2010-05-31
Według badań Nielsena blisko połowa Polaków postrzega marki własne jako produkty o dobrej jakości, konkurencyjne cenowo wobec znanych marek i dlatego coraz chętniej je kupują.

Jeszcze kilka lat temu marki własne kojarzyły się większości polskich konsumentów z niską ceną i słabą jakością. Dziś jest zupełnie inaczej - według badań Nielsena blisko połowa Polaków postrzega marki własne jako produkty o dobrej jakości, konkurencyjne cenowo wobec znanych marek i dlatego coraz chętniej je kupują. W czerwcu Kolporter Service znacząco rozszerza ofertę produktów pod znakiem marek własnych.

Przeczytaj również:

- Poszerzamy ofertę marek własnych o produkty, których najbardziej oczekują nasi kontrahenci, bo sprzedając je mogą uzyskać znacznie wyższą od standardowej marżę, a kupujący coraz chętniej sięgają po takie towary, doceniając połączenie wysokiej jakości z rozsądną ceną - mówi Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera Service. - Istotnym elementem przemawiającym za wprowadzaniem coraz szerszej oferty marek własnych jest też nasza pełna kontrola nad jakością produktu.

Wszystko wskazuje na to, że marki własne w różnych grupach asortymentowych będą się w Polsce dynamicznie rozwijać. Świadczą o tym nie tylko przykłady ich rosnącej sprzedaży w dużych sieciach detalicznych, lecz także tendencje występujące na innych rynkach europejskich, na przykład w Niemczech, gdzie papierosy pod markami własnymi generują około 20 procent sprzedaży.

- Jako firma obsługująca przede wszystkim średnie i małe sklepy spożywcze uważnie śledzimy badania rynku i wprowadzamy marki własne w tych kategoriach produktowych, które są najchętniej kupowane w punktach sprzedaży naszych kontrahentów - stwierdza Krzysztof Żądło.

Polacy lubią małe sklepy

Warto pamiętać, że wyniki badań Nielsena wskazują na to, iż dobiegł końca okres „zachłyśnięcia się" Polaków sklepami wielkopowierzchniowymi - coraz chętniej robią oni zakupy w małych i średnich sklepach spożywczych. Jednymi z najchętniej kupowanych w takich placówkach produktów są słodycze i napoje energetyczne. Dla handlowców są one tym bardziej atrakcyjne, że rynek słodyczy miał w ubiegłym roku wartość 4,5 miliarda złotych, a  sprzedaż słodyczy w Polsce wzrosła od października 2008 do września 2009 roku o 7,4 procenta w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

Wychodząc naprzeciw tym tendencjom, na początku czerwca Kolporter Service wprowadza do oferty linię słodyczy pod marką „Oki-Dogi". Będą to batoniki śmietankowe o masie 100 i 50 gram, batoniki jogurtowo-truskawkowe 100 i 50 g, żelki nadziewane 100 g i żelki owocowe 90 g. Słodycze „Oki Dogi" są produkowane  w firmie Millano (Pomorzanka) - to jeden z największych i najbardziej renomowanych producentów marek własnych na polskim rynku. Kolejnym produktem z linii „Oki Dogi" będą lizaki w czterech kolorach i smakach w kształcie serduszka (jabłko, cytryna, pomarańcza, truskawka). Ich producentem jest firma Argo. Wymienione produkty będą dostępne w Kolporterze Service na początku czerwca. W planach jest wprowadzenie napoju multiwitaminowego (w lipcu tego roku) oraz wafli w czekoladzie.

W segmencie napojów energetycznych, wartość polskiego rynku w okresie luty 2008 - styczeń 2009 wyniosła  ponad 771 milionów złotych. Zysk ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej wzrósł o 30,3 procenta. Wzrost sprzedaży w ujęciu wolumenowym wyniósł aż 53,4 procenta w porównaniu z okresem luty 2007 - styczeń 2008.

- Potencjał rozwojowy dla tego segmentu jest bardzo duży, dlatego już w ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek napój energetyczny „Tabu", który cieszy się bardzo dużą popularnością - mówi Krzysztof Żądło. - Na dziś „Tabu" jest dostępny w puszkach i butelkach o pojemności 0,5 litra i 1 litr. Na początku czerwca wprowadzamy do sprzedaży nowości: „Tabu Shot" (czyli skoncentrowany „energetyk") w opakowaniu o pojemności 60 ml i „Tabu Cola" w puszkach po pojemności 250 ml. Producentem „Tabu" jest renomowana firma Eko-Vit.

Z domowej spiżarni

Oferta marek własnych Kolportera Service została w maju tego roku rozszerzona również o inne produkty, wprowadzone do sprzedaży pod marką „Dobry Wybór" - na razie są to ogórki konserwowe i koncentrat pomidorowy.

- Podobnie jak w przypadku innych naszych marek własnych, zapewniamy konkurencyjną cenę. Co bardzo istotne, te produkty są po prostu smaczne - jak z domowej spiżarni, pasteryzowane, bez dodatku konserwantów. Produkuje je dla nas firma Polptak, bazująca na produktach polskich, podczas gdy większość konkurencji korzysta z surowców zagranicznych - zapewnia Krzysztof Żądło.

Wkrótce asortyment linii „Dobry Wybór" zostanie rozszerzony o dania gotowe typu: fasolka po bretońsku, pulpety, gołąbki i klopsiki w sosie pomidorowym. Ich producentem będzie Pamapol, jeden rynkowych potentatów. Kolporter Service planuje również poszerzenie oferty marek własnych o makarony z firmy Golimak. Wszystkie wymienione produkty spożywcze pojawią się w ofercie w czerwcu tego roku. W późniejszym czasie Kolporter Service zamierza wprowadzić pod marką „Dobry Wybór" sałatki obiadowe, przetwory typu: ćwikła, chrzan, groszek konserwowy i kukurydza.

Nazwa towaru

Jednostka sprzedaży

Gramatura

Liczba sztuk
w opak. Zbiorczym


 

Sugerowana cena

Netto/szt.

TABU NAPÓJ ENERGETYCZNY PUSZKA

opak.

250 ml

24 szt.


1,49

TABU NAPÓJ ENERGETYCZNY PET

opak.

1 l

6 szt.


2,49

TABU NAPÓJ ENERGETYCZNY PET

opak.

0,5 l

12 szt.


1,24

TABU SHOT NAPÓJ ENERGETYCZNY

opak.

60 ml

12 szt.




Nazwa towaru

Jednostka sprzedaży

Gramatura

Liczba sztuk
w opak. zbiorczym


 

Sugerowana cena

Netto/szt.

DOBRY WYBÓR OGÓRKI KONSERWOWE

opak.

900 ml

8 szt.


3,55

DOBRY WYBÓR KONCENTRAT POMIDOROWY 30%

opak.

190 g

20 szt.


1,40

FMCG



Nadesłał:

puella

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl