Szkolenia e-learningowe
Szkolenia e-learningowe umacniają swoją pozycję na polskim rynku.
Najczęściej wybieraną formą szkoleń e-learningowych są obecnie nagrania audio i wideo stosowane przez 65% firm (spośród 276 biorących udział w badaniu). Zaraz za nimi plasują się webinaria wybierane przez prawie połowę firm (48%). Ta tendencja ma się utrzymać w roku 2014. Coraz więcej szkoleń jest też obecnie realizowanych przez pracowników firm – 42% przebadanych firm deklaruje, że tworzy treści szkoleniowe na miejscu, w odpowiedzi na konkretne potrzeby. Jest to duża zmiana w stosunku do roku poprzedniego, gdy szkolenia kupowane były głównie, jako gotowe moduły.
Jak wynika z raportu "Nowe Technologie w uczeniu" firmy coraz częściej sięgają po e-learning. Wzrost procentowy prezentujący wykorzystanie form e-learningowych jest nawet znacznie większy (analizując poszczególne formy szkoleń e-learningowych) niż wzrost wykorzystania szkoleń tradycyjnych. Jeżeli w przypadku szkoleń tradycyjnych widzimy wzrost o maksymalnie 9% (szkolenie w formie wykładu), to w przypadku e-learningu jego wykorzystanie wzrosło o 11, 17, a nawet 33% (nagrania audio/ wideo). Tak więc, choć metody tradycyjne mają wciąż silną pozycję, to możemy pokusić się o stwierdzenie, że formy e-learningowe szybko nadrabiają dzielący je dystans.
Według raportu Deloitte „Trendy HR 2015 – Nowy świat pracy” bardzo ważna sferę odgrywają trendy.
W toku analizy wyżej wymienionego raportu można wyciągnąć sześć kluczowych wniosków, z których wyłania się ogólny obraz tego, jak firmy podchodzą dziś do kwestii pracy i talentów.
“Miękkie” obszary, takie jak kultura, zaangażowanie, przywództwo oraz rozwój awansowały do rangi najważniejszych priorytetów. Przywództwo i szkolenia znacznie wzrosły na znaczeniu, ale niedobory umiejętności w tym zakresie rosną. Funkcje i umiejętności HR zostały w tyle i nie są w stanie sprostać potrzebom biznesowym. Technologiczne systemy HR to rozwijający się rynek, ale ich potencjał jest w dużym stopniu niewykorzystany. Talenty i analityka w obszarze kadr stanowią ważny priorytet i kreują duże możliwości, ale postępy są powolne. Uproszczenia to nowe zagadnienie; funkcja HR stanowi część problemu.
Zatem jak sprostać wymaganiom stawianym przez rynek związanym z e-learningiem?
Jedną z firm, która podejmuje to wyzwanie jest UEDU - Projekt współfinansowany ze środków EFRR w ramach POIG; Dotacje na innowacje.
Konfujcusz powiedział: "Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu."
Stąd wielu pracodawców zastanawia się jak dbać o rozwój pracowników, o ich zaangażowanie, lojalność i motywację.
Pracodawcy szukają szybkich i prostych sposobów, które ocenią poziom wiedzy pracowników przed i po szkoleniu. Szukają możliwości monitorowania prawidłowości przeprowadzanych szkoleń, weryfikacji ich słabych i mocnych stron oraz dopasowania poziomu szkolenia do poziomu wiedzy pracownika. Ponadto dobrze by było znaleźć prostą metodę wydzielenia grup spośród delegowanych do szkoleń o podobnym potencjale, wiedzy i zainteresowaniach.
www.uedu.eu;
2. „Trendy HR 2015 Nowy świat pracy” - David Schatsky, Deloitte LLP, Jeff Schwartz, Deloitte Consulting LLP;
3. „E-learning umacnia pozycję na polskim rynku (RAPORT)” - Fundacja Obserwatorium Zarządzania Marta Mazur;
4. „10 trendów w rozwoju pracowników w roku 2015 według House of Skills” - zespół ekspertów House of Skills pod przewodnictwem Aleksandra Drzewieckiego, Prezesa Zarządu House of Skills;
5. „Raport - Nowe Technologie w uczeniu” - Fundacja Obserwatorium Zarządzania.
Nadesłał:
turystycznamarta
|