Szkolenia e-learningowe


2015-09-05
Szkolenia e-learningowe umacniają swoją pozycję na polskim rynku.

Najczęściej wybieraną formą szkoleń e-learningowych są obecnie nagrania audio i wideo stosowane przez 65% firm (spośród 276 biorących udział w badaniu). Zaraz za nimi plasują się webinaria wybierane przez prawie połowę firm (48%). Ta tendencja ma się utrzymać w roku 2014. Coraz więcej szkoleń jest też obecnie realizowanych przez pracowników firm – 42% przebadanych firm deklaruje, że tworzy treści szkoleniowe na miejscu, w odpowiedzi na konkretne potrzeby. Jest to duża zmiana w stosunku do roku poprzedniego, gdy szkolenia kupowane były głównie, jako gotowe moduły.

Jak wynika z raportu "Nowe Technologie w uczeniu" firmy coraz częściej sięgają po e-learning. Wzrost procentowy prezentujący wykorzystanie form e-learningowych jest nawet znacznie większy (analizując poszczególne formy szkoleń e-learningowych) niż wzrost wykorzystania szkoleń tradycyjnych. Jeżeli w przypadku szkoleń tradycyjnych widzimy wzrost o maksymalnie 9% (szkolenie w formie wykładu), to w przypadku e-learningu jego wykorzystanie wzrosło o 11, 17, a nawet 33% (nagrania audio/ wideo). Tak więc, choć metody tradycyjne mają wciąż silną pozycję, to możemy pokusić się o stwierdzenie, że formy e-learningowe szybko nadrabiają dzielący je dystans.

Według raportu Deloitte „Trendy HR 2015 – Nowy świat pracy” bardzo ważna sferę odgrywają trendy.

W toku analizy wyżej wymienionego raportu można wyciągnąć sześć kluczowych wniosków, z których wyłania się ogólny obraz tego, jak firmy podchodzą dziś do kwestii pracy i talentów.

“Miękkie” obszary, takie jak kultura, zaangażowanie, przywództwo oraz rozwój awansowały do rangi najważniejszych priorytetów. Przywództwo i szkolenia znacznie wzrosły na znaczeniu, ale niedobory umiejętności w tym zakresie rosną. Funkcje i umiejętności HR zostały w tyle i nie są w stanie sprostać potrzebom biznesowym. Technologiczne systemy HR to rozwijający się rynek, ale ich potencjał jest w dużym stopniu niewykorzystany. Talenty i analityka w obszarze kadr stanowią ważny priorytet i kreują duże możliwości, ale postępy są powolne. Uproszczenia to nowe zagadnienie; funkcja HR stanowi część problemu.

Zatem jak sprostać wymaganiom stawianym przez rynek związanym z e-learningiem?

Jedną z firm, która podejmuje to wyzwanie jest UEDU - Projekt współfinansowany ze środków EFRR w ramach POIG;  Dotacje na innowacje.

Konfujcusz powiedział: "Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu."

Stąd wielu pracodawców zastanawia się jak dbać o rozwój pracowników, o ich zaangażowanie, lojalność i motywację.

Pracodawcy szukają szybkich i prostych sposobów, które ocenią poziom wiedzy pracowników przed i po szkoleniu. Szukają możliwości monitorowania prawidłowości przeprowadzanych szkoleń, weryfikacji ich słabych i mocnych stron oraz dopasowania poziomu szkolenia do poziomu wiedzy pracownika. Ponadto dobrze by było znaleźć prostą metodę wydzielenia grup spośród delegowanych do szkoleń o podobnym potencjale, wiedzy i zainteresowaniach.

www.uedu.eu;

2. „Trendy HR 2015 Nowy świat pracy” - David Schatsky, Deloitte LLP, Jeff Schwartz, Deloitte Consulting LLP;

3. „E-learning umacnia pozycję na polskim rynku (RAPORT)” - Fundacja Obserwatorium Zarządzania Marta Mazur;

4. „10 trendów w rozwoju pracowników w roku 2015 według House of Skills” - zespół ekspertów House of Skills pod przewodnictwem Aleksandra Drzewieckiego, Prezesa Zarządu House of Skills;

5. „Raport - Nowe Technologie w uczeniu” - Fundacja Obserwatorium Zarządzania. 



Nadesłał:

turystycznamarta

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl