Rozmowa warta milion dolców
Twoi współpracownicy unikają rozmów o problemach. Masz inne zdanie niż szef, ale nie potrafisz go przedstawić. A może szef w ogóle Cię nie słucha? Pomyśl ile zyska twoja firma, jeśli uda się to zmienić. A ile Ty zyskasz?
Badania przeprowadzone przez amerykańską firmę szkoleniową VitalSmarts wykazały, że menedżerowie posiadający wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne odnoszą większe sukcesy od tych, którzy prowadzą biznes twardą ręką – skupieni wyłącznie na liczbach i wyzwaniach technicznych.
Ed Halpin zarządza liczącą 1 200 osób elektrownią atomową w Teksasie. Przed 6 laty była to najmniej wydajna i najbardziej awaryjna elektrownia spośród wielu podobnych działających na świecie. Jednocześnie pracownicy blokowali sobie wzajemnie dostęp do informacji, niechętnie współpracowali, byli sfrustrowani.
Halpin zdecydował się wdrożyć do procesu zarządzania model 'Kluczowych rozmów' opracowany przez VitalSmarts. Dzięki temu menedżerowie umiejętniej i bardziej rzeczowo rozmawiają z podwładnymi, a pracownicy skonfliktowanych wcześniej działów zastąpili wzajemne obwinianie się współpracą. Sukcesy komunikacyjne przełożyły się na radykalną poprawę rezultatów firmy – STP stała się najbardziej wydajną elektrownią dwureaktorową w Stanach Zjednoczonych.
Dowiedz się, jak możesz poprawić rezultaty swojego zespołu - pobierz szczegółowy raport z wdrożenia 'Kluczowych rozmów' w STP: http://www.door.com.pl/strefaLogowania/case-study-STP.php.
Sprawdź własne umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów - wykonując darmowy test na http://www.door.com.pl/rozmowy?id=sp350 dowiesz się, jak prowadzić rozmowy w swojej firmie, aby wzmocnić pracę zespołową, zastąpić opór wobec zmian akceptacją oraz wprowadzić komunikację perswazyjną zamiast opresyjnej.
Nadesłał:
katarzyna.mlynarczyk@smartpr.com.pl
|