Przedsiębiorstwa produkcyjneinwestują w swoich pracowników
Na polskim rynku rośnie zainteresowanie szkoleniami z zakresu zarządzania produkcją. Przedsiębiorstwa dostrzegają ich potencjał jako istotny element konkurencyjności. Trend potwierdza chociażby wysoki wynik sprzedaży szkoleń w 2008 r. firmy MPM productivity management.
Firma MPM Productivity Management z Poznania, oferująca szkolenia i konsulting z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania produkcją i logistyką w procesie tworzenia wartości dodanej, w bieżącym roku zanotowała znaczny wzrost zainteresowania swoimi usługami.
Zdaniem Agaty Buszczak–Męciny, Prezes Zarządu i Dyrektor Sprzedaży MPM Productivity Management: „Wzrost zainteresowania szkoleniami wynika z coraz większej świadomości firm, że potencjał leży w osobach, a nie tylko technologiach, sprzęcie i oprogramowaniu. Ich rola była dotąd przeceniana, a rola czynnika ludzkiego niedoceniana. Dziś, coraz częściej liczy się kompetentny zespół.”
Zależność zaangażowania w pracę od tego, co robi dla pracowników pracodawca, potwierdzają m.in. wyniki badań przeprowadzonych w bieżącym roku przez Manpower Inc. w 15 europejskich krajach. Około 70% respondentów za bardzo motywujące uznało edukację w miejscu pracy. Ów trend potwierdza raport „Związek człowieka z tym, co istotne” opublikowany w 2008 r. przez firmę Deloitte. Według niego, tworzenie efektywnych związków między pracownikami a celem działania i niezbędnymi zasobami może zwiększyć przewagę konkurencyjną. Przyczynia się bowiem do wzrostu wydajności, innowacyjności i rozwoju organizacji. Jednym z narzędzi są szkolenia.
Pomimo powyższych analiz, częstym błędem polskich przedsiębiorców nastawionych na krótkoterminowe wyniki i szybki zysk jest ograniczenie wszelkich inwestycji. „To tylko pozorna oszczędność, która być może w danej chwili nie obciąża budżetu, jednak może za sobą pociągać przykre konsekwencje.” - mówi Zbigniew Sobkiewicz, Dyrektor Konsultingu MPM Productivity Management. „Polski rynek staje się bowiem coraz bardziej wymagający, więc firmy produkcyjne muszą uwzględniać przewagę nad konkurencją na różnych płaszczyznach, także na polu produkcyjnym. Klienci szybko rezygnują z współpracy, gdy towar nie jest dostarczany w określonej ilości i do tego jeszcze z opóźnieniem”. Zdaniem ekspertów z MPM Productivity Management, rozwój większej liczby pracowników daje większe szanse na zachowanie ciągłości procesów doskonalenia w firmie. Oprócz tego, stworzenie całemu zespołowi długoterminowego planu rozwoju związuje pracowników z firmą, powoduje wzrost ich zaangażowania, stwarza także lepsze warunki pracy. Z kolei ujednolicenie terminologii i wspólny język ułatwiają komunikację i ograniczają konflikty.
„Zarządzanie produkcją przestaje być tylko domeną planowania i sterowania operacyjnego.” – powiedział Tomasz Cis–Bankiewicz Supply Chain Manager Unit Adhesives Technologies Poland z Henkel Polska S.A., gdzie do czerwca 2008 w szkoleniach z dziedziny planowania i sterowania produkcją, planowaniem zasobów, harmonogramowaniem produkcji oraz zarządzania zapasami wzięło udział około 30 pracowników. „Ważne, by ściśle podporządkować wszystkie decyzje produkcyjne jednej myśli strategicznej. Dzięki szkoleniu MPM Productivity Management zyskaliśmy nowe spojrzenie dotyczące tego obszaru, co bardzo pomogło nam w pracy." – dodał Cis-Bankiewicz.
Kolejnym istotnym projektem MPM Productivity Management w pierwszym półroczu były szkolenia dla pracowników fabryki Philipsa w Pabianicach. Wprowadzenie do Lean Manufacturing, czyli filozofii zarządzania produkcją opartego na zasadzie możliwie największego uproszczenia procesu technologicznego produkcji, objęło zarówno osoby zatrudnione na linii produkcyjnej jak i w administracji. Od stycznia do czerwca, w zajęciach uczestniczyło ponad 140 osób.
MPM Productivity Management prowadzi szkolenia certyfikacyjne w zarządzaniu produkcją i zapasami według standardów stowarzyszenia APICS, a także posługuje się autorskimi programami mającymi na celu osiągnięcie najwyższej produktywności. W ciągu 10 lat istnienia firmy w szkoleniach otwartych i zamkniętych uczestniczyło ponad 6000 osób.
Biuro Prasowe MPM Productivity Management:
Dominik Kowalski, ITBC Communication,
tel. (22) 465 62 11, kom: 0 602 789 188, e-mail: Dominik_Kowalski@itbc.pl
Nadesłał:
Dominik Kowalski
|