PR administracji - jak pokonać stereotypy
W dzisiejszych czasach PR, przestał być ekskluzywnym dobrem, dostępnym tylko dla wtajemniczonych. Dziś dbanie o pozytywny wizerunek jest koniecznością, która warunkuje byt instytucji i nie dotyczy to tylko prywatnych firm ale stanowi także gwarancję sukcesu jednostek administracji publicznej. 08-09.05.2012 zapraszamy osoby zainteresowane rozpoczęciem kreowania wizerunku swojej organizacji, na warsztaty pt."PR administracji publicznej - stopień podstawowy", które odbędą się w Poznaniu.
Jeszcze do niedawna zwrot public relations brzmiał dla nas dziwnie i obco. Zapożyczona z języka angielskiego nazwa brzmiała niejasno. Z biegiem czasu, naturalny rozwój nastawiony na doskonalenie jednostki, zdeterminował odpowiednią dbałości o obraz w oczach odbiorców.
Struktura i organizacja jednostek administracji publicznej, różni się od funkcjonowania firm, procedury działania są bardziej skomplikowane a szereg działań podlega wielu złożonym regulacjom prawnym. W obu przypadkach natomiast, bardzo dużo zależy od tego, jak postrzegają nas klienci zewnętrzni oraz sam personel obsługujący jednostkę.
Szkolenie „PR administracji publicznej - stopień podstawowy" daje możliwość zapoznania się z podstawowymi metodami kreowania pozytywnego wizerunku instytucji administracji publicznej oraz najważniejszymi technikami public relations urzędów. Uczestnicy zdobędą umiejętności opracowywania strategii public relations oraz organizacji działań PR.
Program
1. Pozycjonowanie wizerunkowe instytucji publicznej
a) Zakres działań PR instytucji publicznych
b) Rola wewnętrznych uwarunkowań w działaniach PR - misja, struktura organizacyjna, hierarchia służbowa
c) Definiowanie i analiza potrzeb odbiorców działań PR
d) Budowanie planu działań PR
2. Komunikacja wewnętrzna jako podstawa budowania wizerunku urzędu na zewnątrz
a) Obszary komunikacji wewnętrznej w urzędzie
b) Bariery w komunikacji wewnątrz instytucji
c) Budowanie atmosfery lojalności i zaangażowania pracowników w działania PR
d) Techniki komunikacji z różnymi grupami pracowników
3. Zarządzanie systemem identyfikacji wizualnej jednostki administracji publicznej
a) Elementy systemu identyfikacji wizualnej
b) Wdrażanie i zarządzanie systemem identyfikacji wizualnej
c) Budowanie wizerunku urzędu w Internecie
- Strona WWW a wizerunek
- BIP
- Korzystanie z portali społecznościowych dla celów PR
4. Działania wizerunkowe wobec klientów indywidualnych
a) Efektywne przygotowanie materiałów promocyjnych - foldery, informatory, ulotki
b) Monitorowanie poziomu obsługi klienta - standardy obsługi
c) Prezentacja urzędu w czasie seminariów, konferencji i prelekcji
5. Imprezy wizerunkowe jednostek administracji publicznej
a) Udział w imprezach targowych
b) Organizacja drzwi otwartych
c) Eventy jako wsparcie działań wizerunkowych instytucji
6. Budowanie relacji z mediami
a) Tworzenie bazy dziennikarzy
b) Monitoring mediów
c) Redagowanie różnorodnych rodzajów tekstów prasowych
d) Organizacja i prowadzenie konferencji prasowej