MŚP wybiera mobilność
Wśród działających na polskim rynku firm z sektora MŚP najwięcej jest mikroprzedsiębiorstw zatrudniających do 10 osób. Ponad 90 proc. tych podmiotów stanowią osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą.
Jeżeli dodamy do tego wzrost zainteresowania Polaków zakupem nowych samochodów (rekordowe 475 tys. aut osobowych i lekkich użytkowych na koniec 2016 r.), mikroprzedsiębiorstwa stają się grupą o znaczącym potencjale nabywczym.
Pierwszy krok to samochód
Zakup nowego samochodu wiąże się z emocjami. Klienci najpierw wybierają markę i model, kierując się potrzebami firmy, a także swoimi upodobaniami i oczekiwaniami. Na dalszym etapie zaczyna się wybór optymalnych narzędzi finansowania, takich jak leasing czy coraz bardziej popularny wynajem długoterminowy, nazywany też full service leasingiem.
Czym jest wynajem długoterminowy?
Wynajem długoterminowy to nic innego jak outsourcing zarządzania pojazdami firmowymi, który zapewnia pełną mobilność użytkownikom i ich firmom. Podstawą tego produktu jest leasing operacyjny z rynkową wartością końcową samochodu. Dzięki temu firmy mogą spłacać równe miesięczne raty, zazwyczaj niższe niż w leasingu z tzw. niskim wykupem. Warto dodać, że większość klientów korzystających z wynajmu długoterminowego nie wnosi opłaty wstępnej. Dodatkowe usługi wynajmu długoterminowego to: serwis mechaniczny i naprawy, zakup, przechowywanie i wymiana opon, assistance i samochód zastępczy, ubezpieczenia, likwidacja szkód, karty paliwowe i inne. Wynajem długoterminowy jest więc usługą „skrojoną na miarę” potrzeb klienta, który może zoptymalizować procesy i koszty firmy.
Maciej Zwiewka, Fleet Brand Manager, Volkswagen Financial Services
Nadesłał:
MultiComm
|