„Drop” – nowa strategia marketingowa whisky Dewar’s
Nowa kampania marketingowa whisky Dewar’s powstała w 160 rocznicę powstania trunku. Jeden z twórców marki Sir Thomas Dewar mawiał - „Jakość produktu powinna być jego najskuteczniejszą reklamą”, dlatego centralnym elementem strategii stał się sam produkt – wyjątkowa 12 letnia whisky Dewar’s.
Kampania „A long story in every drop”
Nowa globalna strategia marki „A long story in every drop” została stworzona, by uczcić 160-letnie dziedzictwo whisky Dewar’s. Początkowo wprowadzona na terenie Azji i Ameryki, obecnie jest wdrażana w Europie. Symbolem kampanii jest złota kropla whisky, która wyraża podstawowe wartości marki – prestiż, luksus, wysoką jakość. Strategia komunikacyjna „A long story in every drop” koncentruje się na walorach 12 - letniej szkockiej whisky Dewar’s. Kluczowym elementem przekazu jest sam produkt – jego atuty smakowe oraz imponująca historia. Niezmienna od ponad 150 lat, skrupulatnie przestrzegana receptura whisky Dewar’s gwarantuje najwyższą wartość produktu. Podwójny proces leżakowania trunku w dębowych, starannie przygotowanych do tego beczkach, sprawia, że trunek ma niepowtarzalny aromat i smak. Każda butelka trunku jest osobno numerowana, co chroni jego oryginalność. 140 nagród, zdobytych podczas lata 2006 roku, na takich imprezach jak Monde Selection, Concours Mundial, czy International Wine and Spiritus Competition, jest kolejnym dowodem niepodważalnej na rynku pozycji whisky Dewar’s.
Blind Taste Tests
Ważnym elementem kampanii „A long story in every drop” są „ślepe testy”, które są cennym źródłem informacji o trunku. Blind Taste Tests polegają na rozpoznaniu i wyborze najlepszego alkoholu za pomocą zmysłów, bez wiedzy o tym, który jest przypisany do danej marki. Whisky Dewar’s nie musi obawiać się tego rodzaju prób i często uczestniczy w podobnych degustacjach. Smak, zapach i kolor whisky pozwala ustalić, czy badany produkt obiektywnie różni się od produktów konkurencji. Wyniki testów pokazały, że Dewar’s 12 jest na tym polu najczęściej wybieraną whisky w ponad 50 krajach na całym świecie. Whisky Dewar’s nie tylko nie boi się „ślepych testów”, ale także cieszy się pozytywnymi opiniami wśród ekspertów. O jej walorach wypowiadali się między innymi Phillip Hills, autor książki „The Scotch Whisky Directory” oraz Jim Murray, twórca „Whisky Bible 2006”.
Strategia marki Dewar’s jest połączeniem stabilnych i trwałych wartości, takich jak niezmienna receptura i dbanie o oryginalność produktu,
z metodami dostosowanymi do współczesnych wymogów reklamy i promocji, które na pierwszym planie umieszczają konsumenta i jego oczekiwania. Zachęcając do udziału w „ślepych testach” oraz opierając się na opiniach cenionych znawców whisky, marka Dewar’s udowadnia, że zależy jej na obiektywnych, konstruktywnych krytykach i dbaniu o jak najbardziej rzetelny wizerunek.
Dossier
Dewar’s Special Reserve Scotch Whisky Aged 12 Years – to mieszanka najlepszych rodzajów whisky dojrzewających przez co najmniej 12 lat, charakteryzująca się dymnym aromatem i specyficznym, rozpoznawalnym przez znawców smakiem. Do składowania alkoholu używa się drewnianych, starannie przygotowanych beczek, w których wcześniej przechowywane było sherry. Dzięki temu alkohol dojrzewa, a przy tym nabiera wykwintności oraz lekkiej słodyczy.
Wyłącznym dystrybutorem whisky Dewar’s na polskim rynku jest firma Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.
Kontakt prasowy:
Beata Grzybek, Magdalena Knefel, Pegasus Public Relations, ul. Zgrupowania „Żmija” 12, 01-875 Warszawa,
tel. (22) 877 22 18, e-mail b.grzybek@pegasus.pl, m.knefel@pegasus.pl