4 najczęstsze błędy popełniane przez sprzedawców
Mówi się, że dobry handlowiec sprzeda piasek na pustyni. Specjaliści od marketingu prześcigają się w dostarczaniu strategii i technik, ułatwiających skuteczną sprzedaż. Dlaczego w takim razie tak wiele osób, które pracują w handlu, ma problem ze sprzedażą swoich produktów?
Po pierwsze: pośpiech
Proces sprzedaży nie jest biegiem na czas. Daj swojemu klientowi możliwość przeanalizowania oferty , którą mu proponujesz, rozwiej wszystkie wątpliwości. Zwłaszcza duże inwestycje wymagają namysłu, dlatego bądź nie tylko sprzedawcą, ale przede wszystkim partnerem. Szkolenie marketing, na które decyduje się coraz większa ilość handlowców, pozwala zdobyć umiejętność prowadzenia rozmów biznesowych według ustalonego schematu, co znacznie zwiększa efektywność transakcji.
Po drugie: nieprzywiązywanie wagi do wyglądu
Pierwsze wrażenie może być decydujące nie tylko w relacjach osobistych, lecz również zawodowych. Idąc na spotkanie sprzedażowe, pamiętaj o nienagannym wyglądzie. Nie oznacza to jednak, że zawsze musisz być ubrany w krawat i marynarkę. Czasem lepiej postawić na mniej formalny, ale schludny strój, który zmniejszy dystans i pozwoli ci nawiązać rozmowę na luźniejszy temat.
Po trzecie: ignorowanie mowy ciała
Każdy sprzedawca, który odbył szkolenie marketing wie, że gesty potrafią przekazać więcej informacji niż słowa. Jeśli widzisz, że klient z którym rozmawiasz niespokojnie przestępuje z nogi na nogę (oznaka znudzenia), nerwowo drapie się po brodzie (niezadowolenie) lub patrzy na ciebie z ukosa (brak zaufania), staraj się odpowiadać na sygnały, które nieświadomie ci wysyła. Zaproponuj, że spotkacie się w innym terminie lub wyjaśnij dokładnie, co twój rozmówca zyska wybierając produkt, który mu oferujesz. .
Po czwarte: Brak obsługi posprzedażowej
Obsługa posprzedażowa jest jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientem oraz zwiększa prawdopodobieństwa, że osoba której sprzedałeś swój produkt kupi go ponownie. Efektywna obsługa posprzedażowa wymaga ciągłego kontaktu z klientem oraz dobrej komunikacji. Informuj swoich partnerów biznesowych o nowych produktach, które pojawią się w twojej ofercie oraz udzielaj pomocy, jeśli są niezadowoleni z jakości kupionego u ciebie towaru.
Nadesłał:
henryk.frolena
|