Zakupy grupowe, czyli jak pozyskać nowych klientów


2011-03-10
W handlu internetowym można zaobserwować coraz większe zainteresowanie zakupami grupowymi. Do tej pory skorzystało z nich ponad 3,2 mln Polaków, jak wynika z raportu Polskich Badań Internetu. Jest to rozwiązanie korzystne nie tylko dla kupujących, ale także sprzedających.

Serwisy zakupów grupowych pełnią rolę pośrednika. Udostępniają na swojej stronie miejsce na publikację ofert i dodatkowo je promują. Dzięki temu, znajdują osoby zainteresowane konkretną usługą i tym samym pozyskują dla swoich partnerów nowych klientów.

Przeczytaj również:


Współpracując z platformami zakupów grupowych przedsiębiorcy mogą w wygodny sposób promować swoje usługi. Serwis udostępnia na stronie miejsce, gdzie firma umieszcza swoją ofertę. Platformy zakupów grupowych charakteryzują się bardzo dużą liczbą odwiedzin. W przypadku największych serwisów ofertę hotelu, restauracji czy klubu fitness jednego dnia może zobaczyć nawet 85 tys. użytkowników.


Co więcej, serwisy zakupów grupowych wspierają publikację ofert kampaniami promocyjnymi w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Blip czy Twitter, a także mailingami do swoich użytkowników. Dzięki temu informacja o firmie i jej ofercie trafia do dużej i zróżnicowanej grupy potencjalnych klientów, którzy bardzo często nie mają pojęcia o istnieniu danego klubu czy restauracji w ich własnym mieście. Dodatkowo usługodawca buduje rozpoznawalność swojej marki i widoczność w sieci.


Zdobywaj ruch poza sezonem

– Zakupy grupowe to rozwiązanie, które umożliwia firmom zdobycie  klientów również w okresach, w których z ich usług korzysta mniej osób  - mówi Marta Krauze z Citeam.pl. – Dobrze skonstruowana i ciekawa oferta może zachęcić użytkowników do odwiedzenia hotelu, górskiego SPA czy restauracji nawet poza sezonem – dodaje. Tworząc swoją ofertę, właściciel może dokładnie ustalić termin, w którym kupony mogą zostać zrealizowane. W ten sposób zapewnia sobie dodatkowych gości w wybranym przez siebie terminie, szczególnie w tym słabszym i tym samym utrzymuje większą płynność w ciągu całego roku.


Zadbaj o swoją ofertę
 W przypadku zakupów grupowych bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na powodzenie danej oferty jest jej zawartość. Jak wynika z badań PBI, użytkownicy w pierwszej kolejności oceniają kwotę i procent udzielonej zniżki. - Serwisy zakupów grupowych z reguły wymagają aby wartość rabatu wynosiła minimum 50 proc., jednak znaleźć można wiele ofert z upustem sięgającym nawet 90 proc. – wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl. Co więcej, jak się okazuje jeżeli faktyczna oszczędność dla użytkownika jest bardzo duża, to zdecyduje się on na zakup takiego bonu, nawet jeśli normalnie nie byłby zainteresowany daną usługą.   


Oprócz warunków finansowych, należy popracować nad szczegółowym przygotowaniem oferty. Użytkownik musi dokładnie wiedzieć, co otrzyma w ramach zakupionego bonu, w jakim terminie ważna jest oferta, czy nocleg w hotelu obejmuje także śniadanie, czy podczas kolacji w restauracji w ramach kuponu dostępne są napoje bezalkoholowe, czy wcześniej trzeba rezerwować wizytę w fitness klubie czy w salonie urody. Informacja powinna być przygotowana tak, aby  klient nie doświadczył żadnych niespodzianek czy ograniczeń przy realizacji kuponu, o których nie miał wcześniej pojęcia. Może to skutkować nieprzychylną opinią, która w sieci rozprzestrzenia się bardzo szybko.


Dokładnie dobieraj partnerów
W chwili obecnej na polskim rynku istnieje 26 serwisów zakupów grupowych. Warunki współpracy z poszczególnymi platformami znacznie się różnią, dlatego trzeba je dokładnie analizować. Szczególną uwagę trzeba zwracać na wysokość prowizji, którą pobiera partner. Praktyką jest naliczanie opłaty w wysokości 50 proc. wartości kuponu, jednak znaleźć można serwisy oferujące prowizję w wysokości 10 proc.


Koleją rzeczą jest szybkość wypłaty za zakupione bony. W tym przypadku spotkać można dwa modele: przelew z góry na konto usługodawcy zaraz po zakończeniu jego oferty lub wypłata dopiero po zrealizowaniu przez użytkownika bonu. W zakupach grupowych liczą się także możliwości i potencjał platformy. Z reguły większe serwisy promują dostępne u siebie oferty na partnerskich stronach internetowych, a także w mediach społecznościowych i tym samym trafiają do większej grupy potencjalnych klientów.  


Umiejętne wykorzystanie możliwości, które oferują serwisy zakupów grupowych pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, pozyskać nowych klientów czy zwiększyć zasięg i widoczność firmy.



Nadesłał:

dotpr

Wasze komentarze (4):

  • avatar
    ~lukrecja, 2013-03-14 23:20:39

    Nie skorzystać z takich rabatów to grzech :-)
    Mało gdzie można znaleźć przeceny o ponad 50%. Na portalach zakupów grupowych można kupić różne rzeczy i usługi, za które w sklepach stacjonarnych czy internetowych trzeba zapłacić sporo więcej.

  • avatar
    ~Wiolka, 2013-01-31 16:47:45

    Szkoda z takich rabatów nie korzystać. Zawsze znajdę coś dla siebie albo dla znajomych. Często kupuję jakieś upominki z wyprzedzeniem, bo akurat jest okazja. Kupiłam teraz mamie na gruperze mop parowy, myślę, że będzie zadowolona.

  • avatar
    ~gojka, 2013-01-23 23:47:13

    Fajna sprawa, zwłaszcza, że oferty są dla kilku osób. Można z całą swoją paczką zrobić wypad z atrakcjami.

  • avatar
    ~Tamara, 2013-01-23 22:33:37

    Razem ze znajomymi chętnie korzystamy z zakupów grupowych, najczęściej wyjście na kawę, pizzę, albo czasami do teatru chodzimy grupowo, jak jest coś w ofercie. Zakupy grupowe są dla mnie wygodniejsze niż ganianie po sklepach za promocjami.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl