Wyzwania polskiego transportu drogowego
W ostatnich latach transport drogowy w Polsce przeszedł transformację • Sytuację na rynku i wyzwania, z którymi mierzy się branża logistyczna, ocenia Marek Skowroński, Vice President Land Transport Cluster North East Europe w DB Schenker
(Warszawa, 16 grudnia 2019 r.) Analitycy Banku Gospodarstwa Krajowego prognozują spowolnienie gospodarki europejskiej. W najbliższych kwartałach może pojawić się problem z utrzymaniem dodatniego wzrostu gospodarczego.[1] Tendencja ta zaczyna być widoczna również w branży logistycznej, która jest nazywana barometrem gospodarki. „Dużym wyzwaniem ostatnich miesięcy jest zauważalne zmniejszenie się masy towarowej na rynku, co może być sygnałem nadchodzącego wyhamowania gospodarczego w na świecie. Dodatkowo cały czas branża TSL w Polsce mierzy się z niedoborem pracowników i odczuwa dużą presję kosztową, a na horyzoncie wciąż jest Brexit. Opuszczenie Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię może skutkować utrudnieniami w przepływie towarów, a co za tym idzie w działaniu operatorów logistycznych – wyjaśnia Marek Skowroński, Vice President Land Transport Cluster North East Europe w DB Schenker.
Sytuacja na rynku zmienia się dynamicznie, dlatego tak ważna jest kadra doświadczonych managerów, którzy pomogą firmie poradzić sobie z wyzwaniami i złożonością procesów. W szybko zmieniającej się rzeczywistości klienci branży logistycznej oczekują nie tylko rozwiązań szytych na miarę, ale przede wszystkim wysokiej jakości usług. Coraz częściej zwracają także uwagę na aspekty środowiskowe.
„Operator logistyczny powinien oferować wysoką i stabilną jakość w każdej sytuacji rynkowej, zachowując odpowiednie proporcje cenowe. Istotne jest również proaktywne informowanie o wszelkich odstępstwach. DB Schenker, z najsilniejszą siecią połączeń w Europie, jest stabilną firmą o ugruntowanej pozycji rynkowej, co daje możliwości skutecznego stawiania czoła wyzwaniom”, mówi Marek Skowroński.
Zdaniem eksperta inwestycje w innowacje są koniecznością dla operatorów logistycznych, którzy chcą sprostać wymaganiom zmieniającego się świata. „Warto inwestować w rozwijające się technologie takie jak: autonomiczne pojazdy wspierające pracę kierowcy, platformy do komunikacji pomiędzy kierowcą, spedytorem i klientem czy automatyzację terminali przeładunkowych”, mówi Marek Skowroński.
Biznes drogowy w DB Schenker
W 2019 roku najważniejszym projektem biznesu lądowego DB Schenker była wymiana tradycyjnie stosowanych naczep na nadwozia wymienne (zwane też swap body lub BDF) do obsługi krajowych połączeń międzyterminalowych. Swap body umożliwiają efektywniejsze wykorzystanie taboru, co zmniejsza liczbę pojazdów na drogach i obniża emisję spalin, a dla klientów oznacza to wyższą jakość usług i mniejszy ślad węglowy.
„Niedawno wdrożyliśmy także nową, cyfrową platformę o nazwie Connect4Land, by klienci w Polsce mogli łatwiej i szybciej zlecić online usługi transportu lądowego. Narzędzie umożliwia prosty i natychmiastowy booking przewozów, również w sposób mobilny, a także wygodne śledzenie statusu” – mówi Marek Skowroński. Nowe rozwiązanie dla przesyłek lądowych działa już w Polsce, Niemczech i Hiszpanii.
[1] https://media.bgk.pl/78733-europejska-gospodarka-nadal-bedzie-spowalniac-najblizsze-miesiace-pokaza-w-jakim-stopniu-odbije-sie-to-na-wzroscie-polskiego-pkb
Nadesłał:
MultiComm
|