Wyniki POPAI Poland Awards 2009
Podczas I Międzynarodowego Kongresu Trade Marketingu w Centrum Expo XXI 27-28 maja 2009r. w Warszawie odbyła się druga edycja POPAI Poland Awards – jednego z najbardziej renomowanych na świecie konkursów dla branży P.O.S.
Do konkursu zgłoszono 50 ekspozytorów w 12 kategoriach branżowych i 5 kategoriach specjalnych.
Wybrano też rozwiązania „Innowacja Roku" i „Projekt Roku". Ekspozytory, które uzyskały łączną, największą liczbę punktów otrzymały Grand Prix, II i III nagrodę (złota, srebrna i brązowa statuetka POPAI Poland).
Jury konkursu dokonywało oceny ekspozytorów 27 maja 2009r. a tego samego dnia wieczorem w klubie Cool de Sac w Warszawie, odbyło się wręczenie nagród.
Jury konkursu POPAI Poland Awards 2009 w składzie:
- Karolina Liberka [Marketing w Praktyce]
- Iwona Ryszkowska [VISTULA GROUP]
- Katarzyna Dragovic [Szkoła Mistrzów Reklamy Akademia L. Koźmińskiego],
- Gabriela Żółtaniecka [MANGO],
- Dagmara Dłużniewska [INQUIRY],
- Julia Izmałkowa [Izmałkowa Consulting],
- Jacek Szlak [Marketing przy Kawie],
- Leszek Stafiej [STAFIEJ & Partnerzy],
- Artur Wójcik [MAKRO CASH&CARRY],
- Witold Borowik [JOHNSON&JOHNSON],
- Michał Błaszczyk [WYBOROWA S.A.],
- Andrzej Wowk [KOMPANIA PIWOWARSKA],
- Jacek Telega [GRUPA KOLASTYNA],
- Marek Kłopotowski [MEDIA PLANET],
- Roman Szymanda [expert category management]
- Joanna Kotarbińska [POPAI Poland, magazyn Trade Marketer - Przewodnicząca Jury]
ogłasza następujące wyniki:
Grand Prix POPAI Poland Awards dla:
ERGO
za ekspozytor "HENESSY" dla firmy "MOET HENNESSY"
II miejsce
ART REKLAMA
za ekspozytor "STAND SMIRNOFF" dla firmy "Diageo"
III miejsce
ARTEO DESIGN & PRODUCTION
za ekspozytor "DOLCE GUSTO" dla firmy "NESTLE"
ZWYCIĘZCY KATEGORII BRANŻOWYCH
kategoria | Ekspozytor | Zwycięzca | Klient |
BEVERAGE | HENNESSY | ERGO | MOET HENNESSY |
FOOD | DOLCE GUSTO | ARTEO DESIGN & PRODUCTION | NESTLE |
HOUSE & GARDEN | BRITA | ARTEO DESIGN & PRODUCTION | BRITA |
FRAGRANCE | PANAMA | MARIN'S CENTRAL EUROPE | AVON |
CARE | NIVEA VISAGE EXPERT LIFT | ERGO | BEIERSDORF |
HORECA | DOLCE GUSTO | WILLSON & BROWN | NESTLE |
PUBLISHING & LEISURE | LUBE | STI GROUP | VERLAGSGRUPPE LUBE |
ELECTRONICS | STAND NA TV | ART REKLAMA | SAMSUNG |
PRODUKTY OSOBISTEGO UZYTKU | SCRABBLE | STI GROUP | MATTEL |
TOBACCO | SPIN BOX | BOINT | BRITISH AMERICAN TOBACO |
NOWE TECHNOLOGIE | ABC PODŁOGI KRONOPOL | CROSSING ONLINE | KRONOPOL |
BEAUTY | TESTER ELITE | ERGO | AKCESORIES BEAUTE COSMETICS |
ZWYCIĘZCY KATEGORII SPECJALNYCH
kategoria | Ekspozytor | Zwycięzca | Klient |
CONCEPT DISPLAY | STAND NA TV LED | ART REKLAMA | SAMSUNG |
EXCLUSIVE DISPLAY | STAND SMIRNOFF | ART REKLAMA | DIAGEO |
DISPLAY KARTONOWY | PANAMA | MARIN`S CENTRAL EUROPE | AVON |
PROJEKT ROKU | HENESSY | ERGO | MOET HENNESSY |
INNOWACJA ROKU | SPINBOX | BOINT | BRITISH AMERICAN TOBACO |
SHOP IN SHOP | WYSPA LG | AKCES | LG |
SHOP DESIGN | ALIOR BANK | DDS POLAND | ALIOR BANK |
INFORMACJA O POPAI
POPAI (The Global Association for Marketing at-Retail) to międzynarodowe stowarzyszenie non profit, którego historia sięga 1936r. Skrót "POPAI" oznacza "The Point of Purchase Advertising Institute", który wcześniej był rozwinięciem nazwy organizacji.
POPAI jest jedyną na świecie, globalną organizacją dedykowaną branży marketingu handlowego (marketing at-retail), dysponującą 20 światowymi niezależnymi oddziałami i siedzibą w Waszyngtonie DC. Ponad 1.300 członków stowarzyszenia na arenie międzynarodowej, otrzymuje profesjonalne wsparcie i ochronę interesów branżowych, ochronę praw własności intelektualnej i praw ustawodawczych. POPAI jako reprezentant firm branży marketing at-retail koncentruje się na prowadzeniu działalności badawczej, edukacyjnej i promocyjnej ukierunkowanej na rozwijanie skutecznych i efektywnych strategii marketingowych, realizowanych przez marketerów w handlu detalicznym.
Do najbardziej znanych członków stowarzyszenia należą Anheuser-Busch, Caterpillar, Coca Cola, Energizer, Kelloggs, Microsoft, Pepsi-Cola, R.J. Reynolds, Texas Instruments czy sieć Wal Mart. Oddziały stowarzyszenia działają w takich krajach jak: Kanada, USA, Meksyk, Brazylia, Argentyna, RPA, Belgia, Holandia/Luksemburg, Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Czechy, Słowacja, Polska, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Węgry, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Rosja, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australia, Nowa Zelandia, Japonia, Indie. POPAI wypracowuje obowiązujące, światowe standardy dotyczące trade marketingu, prowadzi projekty badawcze i edukacyjne. Jest organizatorem najważniejszych na świecie konkursów na najlepsze rozwiązania promocyjne w miejscu sprzedaży, nazywane "Oskarami P.O.S.".
Polski oddział POPAI
Powstał w listopadzie 2007r. na mocy umowy międzynarodowej zawartej w USA. Umowa określa wyłączność reprezentowania organizacji POPAI na rynku polskim, przez Stowarzyszenie POPAI Poland.
W lutym 2008r. zorganizowano po raz pierwszy w Polsce, konkurs POPAI Poland Awards , w którym wzięły udział najważniejsze polskie i międzynarodowe firmy P.O.S oraz digital signage. Jesienią 2008r. ukonstytuowała się Rada POPAI Poland, w skład której weszli właściciele i zarządzający firmami P.O.S i digital signage w Polsce. W grudniu 2008r. Stowarzyszenie POPAI Poland uzyskało osobowość prawną.
Więcej informacji na stronie www.popai.pl i www.popai.com.
Nadesłał:
ap
|