Usługi assistance dla floty oraz firm leasingowych


2008-09-19
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego do polowy 2007 r. polskie firmy przeznaczyły na inwestycje o 30% więcej niż w 2006 r., a 30% tych nowych inwestycji finansowanych było właśnie dzięki leasingowi.

Rynek usług leasingowych w Polsce dynamicznie się rozwija. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego do polowy 2007 r. polskie firmy przeznaczyły na inwestycje o 30% więcej niż w 2006 r., a 30% tych nowych inwestycji finansowanych było właśnie dzięki leasingowi. Co więcej raport organizacji zrzeszających narodowe związki leasingowe- Leaseurope wskazuje, iż Polska znajduje się na 1 miejscu pod względem wartości zawartych umów z 21% udziałem rynku krajów CEE (dane za 2006 rok). Ponadto, jak podaje Związek Polskiego Leasingu w pierwszym półroczu 2008 r. wartość środków oddanych w leasing wyniosła 18 mld. zł.

Przeczytaj również:
Leasing jest korzystny zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych firm (korzystających z leasingu np. w celu sfinansowania zakupu flot samochodowych) ze względu na korzyści podatkowe, proste procedury oraz minimum formalności. Dzięki tym zaletom 2007 r., był rekordowy rokiem dla firm leasingowych, które w tym czasie o 50% zwiększyły liczbę zawieranych umów. Eksperci prognozują ponadto, iż 2008 r. przyniesie dalszy- 40% wzrost tego rynku- za „Gazeta Prawna” NR 247.

W tej grupie najwyższy udział –  68% – mają środki transportu drogowego. „W pierwszej połowie 2008 r. wartość samochodów osobowych oddanych w leasing wyniosła 4,3 mld zł i była o 29% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na drugim miejscu – 3,2 mld zł, plasuje się leasing samochodów ciężarowych” (za Związek Przedsiębiorstw Leasingowych).

Rosnąca popularność leasingu aut służbowych oraz rozwój usług CFM (zarządzanie flotą) również wpływa na te dobre wyniki.  W Polsce rynek usług CFM stale rośnie- do końca ubiegłego roku 8 tysięcy firm wykupiło usługi wynajmu długoterminowego, a 93 tyś. samochodów było obsługiwanych przez firmy zarządzające flotą.

Co więcej są to głównie zadowoleni klienci. Według raportu Instytutu Keralla z 2007 r. większość osób korzystająca z usług firm CFM jest zadowolona z faktu korzystania z usługi zewnętrznego finansowania i zarządzania flotą. Wzrosła też ocena obszaru związanego z wymianą opon (z 3,81 do 4,32 punktów) oraz likwidacją szkód komunikacyjnych (do 4,36 pkt).

 

Usługi assistance dla firm leasingowych i CFM

Rozwój branży leasingowej oraz usług CFM nie pozostaje bez wpływu na ofertę firm assistance. Po to, aby sprostać oczekiwaniom klientów w tym zakresie, opracowane zostały specjalne pakiety usług dedykowane branży leasingowej oraz CFM.  Dzięki swej wartości dodanej, w porównaniu ze standardową ofertą świadczeń assistance samochodowego dla pojazdów, programy te stanowią atrakcyjną ofertę dla firm flotowych i leasingowych.

 

 Programy te charakteryzują się:

-  Dużą elastycznością, gdyż zawierają dodatkowe świadczenia, indywidualnie uzgadniane z poszczególnymi firmami tj., np. wynajem samochodu zastępczego na okres nawet 30 dni, zapewnienie kierowcy zastępczego, pomoc w odtworzeniu dokumentów czy pomoc medyczna dla osoby użytkującej pojazd. Pozwala to na stworzenie całkowicie zindywidualizowanego pakietu, odpowiadającego dokładnie na potrzeby firmy, która z niej korzysta, jak również uwzględniającej specyfikę danej firmy oraz rodzaj i wiek używanych samochodów. Dodatkowo oferta ta dostosowuje również zakres terytorialny programu assistance do oczekiwań klientów.

- kompleksowością, Najpełniejsze pakiety obejmują również świadczenia medyczne, gwarantujące pomoc lekarską dla kierowcy pojazdu oraz osób wspólnie z nim podróżujących, usługi z zakresu concierge oraz serwisy informacyjno-organizacyjne. Dzięki serwisom informacyjnym kierowca może uzyskać informacje na temat m.in. warunków na drodze, potrzebnych adresów czy warunków pogodowych panujących w danym regionie. Concierge, zaś pomaga w organizacji różnych przedsięwzięć wedle życzenia klienta poczynając od standardowych zadań np. zamówienie kwiatów, czy biletów na wybrany koncert, a kończąc na skomplikowanych usługach, np. organizacja egzotycznych wakacji, rezerwacja jachtu na Karaibach itd.

- dodatkowymi usługami, Kolejną atrakcyjną usługą dla klientów flotowych mogą być także usługi obejmujące pomoc przy zgłaszaniu szkody komunikacyjnej do towarzystwa ubezpieczeń. W takiej sytuacji specjalista z firmy holowniczej wysłany na miejsce zdarzenia wykonuje zdjęcia oraz sporządza raport ze zdarzenia, następnie zaś cała dokumentacja zostaje przekazana w formie cyfrowej do działu likwidacji szkód w towarzystwie ubezpieczeń. Dzięki tej procedurze proces likwidacji ulega znacznemu skróceniu.

 

Przyszłość usług assistance dedykowanych firmom leasingowym oraz CFM

Eksperci przewidują, iż choć najbardziej dochodowymi dla branży pozostaną w dalszym ciągu środki transportu drogowego, to leasing już nie będzie kojarzył się tylko z samochodami, ale również z maszynami, urządzeniami przemysłowymi czy nieruchomościami.

Wraz z rozwojem leasingu i CFM rozwijać się będą usługi dedykowane tej branży, np. assistance. Również wykorzystanie tych usług przez klientów indywidualnych będzie coraz częstsze.

Oferta dla firm flotowych i leasingowych, która na początku obejmowała jedynie świadczenia assistance samochodowego uległa przemianie odpowiadając na nowe potrzeby klientów. I tak do pakietu usług assistance doszły świadczenia z zakresu medical i home assistance, a w przyszłości dołączą do nich kolejne, nowe pakiety dopasowane do zmieniających się oczekiwań finalnych odbiorców usługi.

Komentarz Gościa

Pan Ireneusz Tymiński

Dyrektor Generalny

Członek Zarządu

KBC Autolease Polska

Dumne określenie Full Service Leasing samo w sobie zobowiązuje do poszerzania zakresu usługi CFM przez firmy oferujące tę formę finansowania i zarządzania flotą. Wymaga tego także sam rynek.

Dziś konkurencja z czystej walki cenowej przeobraża się w walkę na wartości dodane i jakość współpracy.

W odróżnieniu od wspomnianej walki na cenę, zakres usług dodanych i ich jakość można udowodnić dopiero w czasie, gdy kontrakt na CFM już biegnie. Dlatego tak istotna dla naszej branży jest innowacyjność usług takich jak assistance, które często pomagają przekonać klientów do korzystania z CFM.

Klient firm branży CFM jest klientem nadzwyczaj wymagającym, co wymaga od nas także szczególnej uwagi przy doborze partnerów tworzących nasz produkt - Full Service Leasing. W dobie rosnącej popularności outsourcingu CFM staje się produktem coraz bardziej kompleksowym, a usługi assistance pełnią w nim szczególną rolę. Wspierają wywiązanie się z istotnej obietnicy, czyli opieki roztaczanej nad użytkownikami i flotą samochodów.



Nadesłał:

joanna.belza

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl