Strategiczna współpraca z Inter Cars
Spółka LOTOS Oil podpisała umowę o strategicznej współpracy w rozwoju handlu i dystrybucji z Inter Cars. Sieć Inter Cars jest największym dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Od maja 2004 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Ta umowa to dla bardzo ważny krok w rozwoju sprzedaży - zapewnia Jacek Neska, prezes spółki LOTOS Oil SA. - Proszę zwrócić uwagę, że Inter Cars jest nie tylko liderem rynku części i akcesoriów, ale też współpracuje w różnej formie z siecią około tysiąca warsztatów samochodowych. To jest prawdziwy wymiar naszej umowy.
Najkrótsza charakterystyka sieci Inter Cars to 260 tys. klientów, korzystających z dwóch tysięcy magazynów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Spółka posiada obecnie 118 filii w Polsce oraz 52 oddziały w Europie (Czechy, Słowacja, Ukraina, Litwa, Węgry, Chorwacja, Włochy, Belgia). A więc w większości na rynkach, gdzie dostępne są również oleje marki LOTOS.
Czas konsolidacji
Z naszej perspektywy ostatnie kilka lat, to czas fundamentalnych zmian w modelu dystrybucji środków smarnych. Jeszcze kilka lat temu, podstawowym ogniwem była hurtownia olejowa. Dziś miejsce to zajęły firmy takie, jak Inter Cars, które poprzez sieć swoich filii docierają bezpośrednio do warsztatów - wyjaśnia Robert Kierzek, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A. - Od kilu lat notujemy stały dwucyfrowy wzrost sprzedaży olejów. Ważne jest i to, że dziś żaden warsztat nie kupuje na zapas, tylko pod konkretne czynności obsługowe. Zatem jeżeli ilość zamówień nie spada, lecz rośnie - to znaczy, że warto współpracować z dobrym partnerem.
LOTOS Oil pozostaje liderem polskiego rynku olejów silnikowych. Na podstawie danych przesyłanych przez członków Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, o ile w porównaniu analogicznych okresów sprzedaży (I półrocze 2009 do 2008) w segmencie samochodów osobowych odnotowano 3% wzrost sprzedaży, to markowe oleje LOTOS notują wzrost 7%. Z kolei w grupie samochodów ciężarowych i maszyn roboczych z tych samych danych wynika 5% spadek sprzedaży, gdy tymczasem sprzedaż olei TURDUS wzrosła o 33%. LOTOS Oil może zapisać 2009 r. po dodatniej stronie bilansu. Co więcej dzięki żmudnej pracy istnieją wszelkie przesłanki, by patrzeć z optymizmem na nadchodzące miesiące. - Wdrażaliśmy plan antykryzysowy, który przełożył się wprost na naszą aktywność marketingową. Wymienialiśmy opakowania, wprowadzaliśmy nową rodzinę olejów Quazar. Wreszcie walczyliśmy o każda tonę na kurczącym się rynku. Moim zdaniem nasze wyniki to sukces. W efekcie utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży na rynku olejów silnikowych - podkreśla prezes Neska.
Wszystko jeszcze przed nami
Obserwujemy stały wzrost sprzedaży olejów i ta tendencja powinna się utrzymać w najbliższych latach. Oprócz już obecnych w naszej ofercie olejów zachodnich marek, chcemy wzmocnić pozycję marki LOTOS. To zadanie, jakie obie spółki postawiły sobie w ubiegłym roku - stwierdza wiceprezes Kierzek. - A nie od dziś wiadomo, że wespół w zespól jest i szybciej i dokładniej - dodaje prezes Neska.
Rynek samochodowych części zamiennych jest szacowany w Polsce na poziomie 3,5 - 4,2 mld zł. Pierwszym i największym dystrybutorem jest spółka Inter Cars SA.
LOTOS Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej LOTOS. W ramach koncernu spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Sztandarowym produktem firmy jest rodzina olejów silnikowych LOTOS. Marka ta jest najbardziej znaną marką na polskim rynku olejowym. Drugą marką olejową kierowaną do użytkowników profesjonalnych jest rodzina olejów TURDUS. W czerwcu 2009 r. do sprzedaży trafiła gama ultranowoczesnych syntetycznych olejów silnikowych QUAZAR. Tym samym oferta spółki LOTOS Oil wzbogaciła się o zupełnie nową linię olejów premium. Produkty oferowane przez LOTOS Oil spełniają wymagania najsurowszych norm. Całość procesów produkcyjnych objęta jest Systemem Zarządzania Jakością, zgodnym z międzynarodową normą ISO 9001: 2000. LOTOS Oil, jako pierwsza spółka grupy kapitałowej LOTOS otrzymała certyfikat systemu zarządzania, jakością, zgodny z wymaganiami systemu AQAP 2110. Całość procesów produkcyjnych objęta jest normą ISO 9001: 2000. W 2008 r. spółka podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z firmą LUBRIZOL, w dziedzinie technologii dodatków smarnych. LOTOS Oil jest również członkiem Association Technique de L'Industrie Européene des Lubrifiants. Stowarzyszenie to zrzesza najważniejszych producentów i sprzedawców olejów silnikowych w Europie.
Nadesłał:
ap
|