Somfy inwestuję w Polskę
Nowa inwestycja firmy Somfy już gotowa. Na początku września w Niepołomicach rozpoczęła działalność Wschodnioeuropejska Platforma Dystrybucyjna (EEDP).
Nowa inwestycja firmy Somfy już gotowa. Na początku września w Niepołomicach rozpoczęła działalność Wschodnioeuropejska Platforma Dystrybucyjna (EEDP). Ogromna, bo wynosząca 4,5 tys. m2 powierzchnia nowego centrum dystrybucyjnego pomieści prawie pięć razy więcej produktów marki Somfy niż dotychczasowy magazyn, co oznacza, że te będą łatwiej i szybciej dostępne. EEDP docelowo obsłuży klientów z całej Europy Środkowo-Wschodniej.
Inwestycja w Niepołomicach to odpowiedź Somfy na szybko rozwijający się rynek produktów inteligentnych. - Polscy producenci stolarki okiennej czy technik osłonowych, dla których produkujemy nasze rozwiązania w ostatnich latach stali się znaczącymi uczestnikami rynków w Europie Zachodniej. Obserwujemy kolejne tendencje, myślimy strategicznie na przyszłość. A to z kolei wpływa na nasze kolejne biznesowe decyzje – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający w polskim oddziale Somfy, światowego lidera w produkcji inteligentnych urządzeń do domów i budynków użyteczności publicznej. – Dla nas otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego to milowy krok w rozwoju naszej firmy. Tym sposobem chcemy wprowadzić ją do czołówki najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce – dodaje Radosław Borkowski.
Dotychczas firma Somfy dysponowała powierzchnią magazynową w Warszawie o rozmiarze 936 m2. Otwarte we wrześniu w Niepołomicach Wschodnioeuropejskie Centrum Dystrybucyjne jest pięć razy większe. - Większy magazyn to przede wszystkim możliwość składowania większej ilości produktów. Dzięki temu będziemy w stanie sprostać coraz wyższym wymaganiom, jakie stawiają przed nami nasi klienci, a także włączyć ich w sam proces tworzenia stanów magazynowych – dodaje Agnieszka Żygadło – Dyrektor Operacyjny w Somfy Sp. zo.o. Jak zaznacza, jest to już czwarty taki centralny magazyn francuskiego producenta w Europie. I jednocześnie przy tym jeden z największych, bo stąd właśnie mają być dystrybuowane towary z logo Somfy, Simu, ASA, Mingardi Magnetic nie tylko po samej Polsce, ale będą wysłane także do Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Ukrainy, Litwy czy Łotwy. Według planów magazyn ma obsługiwać klientów z całej Europy Środkowo-Wschodniej.
Wschodnioeuropejską Platformę Dystrybucyjną zlokalizowano w Niepołomickiej Strefie Ekonomicznej. I nieprzypadkowo. Tuż obok magazynu od ponad roku istnieje należąca do grupy Somfy fabryka Sopem, która w regionie daje zatrudnienie blisko 150 pracownikom, a docelowo zatrudnienie znajdzie tam ponad 800 osób. To jedna z największych inwestycji zagranicznych w ostatnich latach w Polsce. Zdaniem dyrektora zarządzającego Sopem Sebastiena Fonta zlokalizowanie EEDP w tym samym miejscu co fabryka przyniesie same korzyści firmie i klientom. Produkty bowiem będą trafiać prosto z linii produkcyjnej do magazynu, co oznacza, że szybciej trafią też do ich nabywców. Wcześniej ta procedura trwała znacznie dłużej, bo z fabryki w Niepołomicach gotowe towary trzeba było przetransportować do centrum dystrybucyjnego w Warszawie, skąd dalej trafiały do klientów. A przy tak dużej powierzchni magazynowej polski oddział Somfy będzie w stanie obsłużyć nie tylko polski rynek, ale także rynki innych krajów w tym regionie Europy. – Wschodnioeuropejska Platforma Dystrybucyjna w Niepołomicach będzie potężnym narzędziem logistycznym dla Somfy. Jego ogromna powierzchnia pozwoli skutecznie dystrybuować produkty na rynki wschodniej Europy. Polska będzie pierwszym krajem w Europie, która z tego skorzysta – podkreśla Sebastien Fonta. - Nowe centrum dystrybucyjne pozwoli również jeszcze szybciej rozwijać Somfy na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, a przy tym zachować wysoki standard jakości wszystkich produktów z marką Somfy – dodaje Fonta.
Większe centrum dystrybucyjne wymusza na Somfy również zmianę sposobu dystrybuowania produktów tak, aby jeszcze szybciej znajdowały się one u nabywcy. Somfy planuje również wprowadzić system, który umożliwi tym, którzy nabędą produkt marki Somfy na bieżąco śledzić etap realizacji swojego zamówienia. – Chcemy być bliżej naszych klientów, dlatego cały czas wprowadzamy innowacyjne rozwiązania. Zapewniam naszych klientów, że szybkość realizacji zamówienia będzie szła również z dobrą jakością wykonanej usługi – mówi Radosław Borkowski.
Nadesłał:
pr@ortusmedia.pl
|