Retail Challenge, czyli współczesne szanse i wyzwania


2022-11-28
Zmiany na rynku, nowe trendy i wyzwania, które pojawiają się przed sieciami handlowymi, wpływają na powstawanie wydarzeń tematycznych, które są dedykowane specjalistom. Stanowią doskonałą okazję do wymiany doświadczeń oraz wskazówek, a także są okazją do wzięcia udziału w ciekawych dyskusjach.

Takim wydarzeniem jest m.in. Retail Challenge Poland. W tegorocznej edycji konferencji wziął udział Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska, który jako panelista, miał okazję podzielić się z uczestnikami swoją merytoryczną wiedzą i rynkowymi spostrzeżeniami.

Przeczytaj również:


Nowe wyzwania

 

Udział w tegorocznej edycji Retail Challenge stanowił doskonałą okazję do spotkania osób, które koordynują działania sieci handlowych i wymienienia z nimi swoich doświadczeń. Było to dobre, intensywne doświadczenie, które oferowało wiele ciekawych paneli tematycznych. Tegoroczna edycja różniła się od poprzednich ze względu na obecną sytuację gospodarczą. Z pewnością wymogła ona na markach, również na nas, podjęcie odpowiednich kroków, aby jak najlepiej funkcjonować w ciężkich czasach. Sieć Maxi Zoo nie zwalnia tempa i skutecznie realizujemy założoną wcześniej strategię. Oczywiście obserwujemy to, co dzieje się wokół nas i szczegółowo analizujemy trendy konsumenckie. Jednym z kluczowych wyzwań nadal pozostaje logistyka, dostępność produktów oraz ich stale rosnące ceny. Jesteśmy całkowicie świadomi tego, że nie możemy przekładać ciężkiej sytuacji gospodarczej na naszych konsumentów, dlatego ciągle dostosowujemy się do sytuacji na rynku i podejmujemy działania, które pozwalają skutecznie zarządzać naszą siecią. Wspomniane trudności rynku są dla nas również swego rodzaju wyzwaniem, ponieważ wymuszają szukanie dróg, będących gwarancją stałego rozwoju naszej sieci. W strategii Maxi Zoo od początku jednym z głównych punktów była analiza potrzeb konsumentów. Każdego dnia badamy ich reakcje i dostosowujemy taktyki oraz działania promocyjne tak, aby w naszych sklepach zawsze mogli znaleźć atrakcyjne produkty w korzystnych cenach. Bycie jak najbliżej klienta to cecha, która nas wyróżnia. Mam na myśli zarówno skupianie się na potrzebach, jak i poziom obsługi w każdej z naszych placówek. - powiedział Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska.  

Ekspansja najistotniejszym elementem strategii

 

Wspomniane wyzwania oraz dynamiczne zmiany, które są dostrzegalne na rynku, dotyczą również szukania sposobów na utrzymanie rentowności sklepów stacjonarnych. Marka Maxi Zoo Polska od samego początku postawiła na mocną ekspansję i na przestrzeni lat udowodniła, że trzymanie się założeń i dążenie do realizacji celu mogą być gwarancją sukcesu. Pomimo wzrostu podstawowych kosztów utrzymania placówek, marka nie rezygnuje ze swojej strategii i sukcesywnie poszerza swoje zasięgi.

Jak już wspomniałem, robimy wszystko, żeby nie przekładać podwyżek na naszych klientów. Praca nad optymalizacją kosztów oczywiście nie jest łatwa. Ciągle szukamy nowych rozwiązań, które nie polegają jedynie na przysłowiowym cięciu kosztów. Staramy się wykorzystywać możliwości technologiczne, które sukcesywnie wdrażamy do naszych sklepów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że oszczędnościowe wyzwania będą z nami na najbliższe lata, dlatego budujemy odpowiedni ekosystem, który pozwoli na prawidłowe i ekologiczne funkcjonowanie sklepów stacjonarnych. - dodał Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska.

 

Prowadzenie ekspansji to aktualnie wychodzenie naprzeciw wielu wyzwaniom, które z biegiem czasu stają się coraz większe. W rozwoju oraz podejmowaniu decyzji kluczowa jest odpowiednia strategia. Odpowiednio ułożona może pozwolić na rozwój, nawet w trudnych czasach. 



Nadesłał:

Maxi Zoo Polska
http://www.maxizoo.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl