Promocja małych firm – czy to możliwe?
Jeszcze trzydzieści lat temu w większości średnich miast znajdowało się kilka, najczęściej państwowych, sklepów oraz dużych przedsiębiorstw produkcyjnych bądź usługowych, gdzie pracowała większość mieszkańców danego obszaru.
Obecnie duże firmy mają zazwyczaj swoje siedziby w największych miastach Polski, zaś mniejsze miasta mogą poszczycić się dużą ilością małych i mikro przedsiębiorstw. Zmiany związane z rozwojem prywatnych zakładów doprowadziły między innymi do walki o klienta. Dziś chcąc dokonać jakiegoś zakupu nie odwiedzamy już jednego sklepu, bo wszędzie jest taka sama cena, ale kilka, ponieważ zawsze jest szansa, że kupimy coś taniej.
|
Konkurencja powstała między firmami spowodowała też konieczność zaznaczenia przez nie na rynku swojej obecności. Trzeba pokazać się, by klient mógł do nas trafić. Niestety początkujące firmy bardzo często w kwestiach marketingowych nie są w stanie dorównać swoim większym i bardziej doświadczonym konkurentom. Decyduje o tym w dużym stopniu niewielka ilość środków, które mogą wydać na cele promocyjne. Dlatego też właściciele tych najmniejszych, a za razem słabych finansowo firm powinni skorzystać z dobrodziejstwa jakim jest branżowy katalog firm.
Każdy właściciel niewielkiej firmy powinien znaleźć się w co najmniej kilku tego rodzaju katalogach. Warto wspomnieć, że są one najczęściej bezpłatne albo za wpis trzeba zapłacić tylko niewielką kwotę. Dzięki temu, że informacja o przedsiębiorstwie znajduje się w tego rodzaju bazie danych znacznie wzrasta prawdopodobieństwo, że to właśnie do niego trafi poszukujący danego produktu lub usługi klient. Jak więc można zauważyć katalogi firm powinny być pierwszym krokiem promującym firmę, natomiast każda kolejna forma reklamy musi wzmacniać siłę przebicia nawet najmniejszej firmy. Dzięki przemyślanej metodzie marketingowej z pewnością uda się rozwinąć skrzydła nawet mikro firmie z malutkiej wioski.
Nadesłał:
sqnbn
|