Polski biznes nie korzysta z Internetu
83 proc. przedsiębiorców uważa, iż Internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności i 60 proc. z nich dostrzega korzyść ze zwiększania umiejętności internetowych swoich pracowników. I co z tego wynika?
Mimo, że 83 proc. przedsiębiorców uważa, iż Internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności i 60 proc. z nich dostrzega korzyść ze zwiększania umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku mniej niż co trzeci przedsiębiorca podjął w tym kierunku jakiekolwiek działania – wynika z badania „Polskie firmy z sektora MŚP – znajomość i używanie narzędzi do komunikacji” przeprowadzonego przez Millward Brown.
- Polscy przedsiębiorcy nie wypadają najlepiej, jesteśmy w tyle listy w większości rankingów kompetencji cyfrowych. Generalnie Polacy nie wypadają najlepiej jeżeli chodzi o umiejętność korzystania z komputerów. Problem polega na tym, że w Polsce jest dość sprzętu. Mało ludzi ma kłopot z dostępem do komputera, połączeniem internetowym, mamy za to lukę kompetencji – mówi newsrm.tv Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowego.
Tymczasem już teraz te polskie firmy, które rozwijają się w Internecie, zwiększają swoją efektywność i zaczynają docierać do klientów nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. W procesie ucyfrawiania firm dużym wyzwaniem jest edukacja oraz szkolenie pracowników z zakresu kompetencji cyfrowych, tym bardziej, że w kontekście jednolitego rynku cyfrowego poziom przyswojenia technologii i przede wszystkim umiejętności cyfrowych przez przedsiębiorców będzie przesądzał o ich sukcesie lub porażce.
Wciąż zmieniają się umiejętności, jakie trzeba opanować, by znaleźć dobrą pracę lub prowadzić dochodową firmę. Niezbędne stają się kompetencje cyfrowe. Każdy powinien mieć szansę na ich zdobycie, dlatego uruchomiliśmy edukacyjną platformę online – internetowerewolucje.pl. Dostępne na stronie szkolenia pomagają zdobyć wiedzę, potrzebną do rozwoju firmy w internecie, a opracowany przez Centrum Cyfrowe katalog jest doskonałym narzędziem, które pozwala przedsiębiorcom precyzyjnie zdefiniować swoje potrzeby i wyznaczyć drogę cyfrowego doskonalenia – powiedziała Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.
Rok temu Google ogłosił inwestycję 25 mln euro w stworzenie programów edukacyjnych i platformy do nauczania umiejętności cyfrowych, by do końca 2016 roku przeszkolić 1 milion Europejczyków, również w Polsce, pomagając im w zdobyciu kluczowych umiejętności cyfrowych.
Wypowiedź: Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowego.
Źródło: Newsrm.tv
Nadesłał:
Karolina_n
|