Obowiązek raportowania ESG, a działania przedsiębiorstw – świadome zarządzanie wpływem na środowisko


Obowiązek raportowania ESG, a działania przedsiębiorstw – świadome zarządzanie wpływem na środowisko
2024-06-25
Od 2024 roku zgodnie z unijną dyrektywą CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) największe firmy są zobowiązane do szczegółowego raportowania niefinansowego w zakresie zrównoważonego rozwoju i publikowania wyników swoich działań.

Od 2024 roku zgodnie z unijną dyrektywą CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) największe firmy są zobowiązane do szczegółowego raportowania niefinansowego w zakresie zrównoważonego rozwoju i publikowania wyników swoich działań. W kontekście rosnących wymagań regulacyjnych dotyczących raportowania ESG kluczowym aspektem jest rzeczywiste zaangażowanie przedsiębiorstw w świadome zarządzanie wpływem na środowisko. Wymogi te stanowią odpowiedź na rosnące oczekiwania inwestorów, konsumentów i regulatorów w zakresie transparentności działania i odpowiedzialności środowiskowej przedsiębiorstw.

Przeczytaj również:

Carlsberg Polska, jako jedna z wiodących firm w branży piwowarskiej jest przykładem organizacji, która podejmuje konkretne działania mające na celu minimalizację swojego śladu środowiskowego. Od wielu lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju „Together Towards ZERO & Beyond", i ma już 8 lat doświadczeń w pisaniu Raportów ESG.

Jak rozumiemy odpowiedzialny rozwój naszego biznesu? Określiliśmy cele w sześciu kluczowych obszarach oddziaływania firmy: ZERO śladu węglowego, ZERO śladu rolniczego, ZERO odpadów opakowaniowych, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz ZERO wypadków. Te cele są elementami naszej strategii biznesowej i idą w parze np. z rozwojem portfela produktów czy wzrostem sprzedaży. Tak jak na wynik finansowy pracuje każdy pracownik, tak samo na wynik celów środowiskowych. W pierwszej kolejności wyedukowaliśmy pracowników czym jest strategia ESG, jakie są nasze priorytety i dlaczego do nich dążymy. Teraz angażujemy pracowników, by każdy w swoim obszarze wiedział, jaki ma wpływ i poszukiwał rozwiązań, które przybliżają nas do jej realizacji. Współpracujemy również z licznymi partnerami, instytucjami naukowymi oraz organizacjami pozarządowymi, aby wprowadzać innowacje i dzielić się najlepszymi praktykami.

Nowe regulacje ESG nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek transparentnego raportowania swoich działań w obszarach środowiskowym, społecznym i zarządzania. Dla firmy takiej jak Carlsberg Polska, to nie tylko konieczność spełnienia formalnych wymogów, ale przede wszystkim szansa na wykazanie się jako lider w zrównoważonym rozwoju.

Warto nie ograniczać swoich działań jedynie do wewnętrznych procesów. Należy angażować się również w edukację klientów, konsumentów czy społeczeństwa. Wówczas misja społeczna staje się elementem zrównoważonego rozwoju.

Świadome zarządzanie wpływem na środowisko nie jest jedynie wymogiem regulacyjnym, ale strategicznym wyborem, który przynosi korzyści zarówno środowisku, przyszłym pokoleniom, jak i długoterminową wartość biznesową. W obliczu obowiązku raportowania ESG od 2024 roku, działania podejmowane przez liderów branż stają się wzorem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Przejrzystość w raportowaniu i rzeczywiste, mierzalne efekty działań ESG będą kluczowe w budowaniu zaufania do marki. 

Ekspercki komentarz: Teresa Aldea - Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju, Carlsberg Polska

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju, zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.



Nadesłał:

AliDut

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl