Balcia Insurance oddaje głos pokoleniu Z i pomaga im odnaleźć się w świecie ubezpieczeń


Balcia Insurance oddaje głos pokoleniu Z i pomaga im odnaleźć się w świecie ubezpieczeń
2025-07-22
Jak młodzi Polacy postrzegają bezpieczeństwo i ubezpieczenia?

Balcia Insurance postanowiła sprawdzić to u źródła. Firma przeprowadziła ogólnopolskie badanie wśród przedstawicieli generacji Z, aby poznać ich potrzeby, obawy i oczekiwania wobec ubezpieczeń. Aby pomóc im lepiej nawigować w tym świecie, Balcia Insurance stworzyła "Ściągę z ubezpieczeń" - prosty, przejrzysty i pełen praktycznych wskazówek przewodnik, który rozwiewa mity, odpowiada na pytania i ułatwia podjęcie świadomej decyzji o ochronie swojego zdrowia, majątku i przyszłości.

Przeczytaj również:

Pokolenie Z to młodzi, świadomi konsumenci, którzy cenią bezpieczeństwo, ale podchodzą do ubezpieczeń z dużą rezerwą. Insurtech Balcia Insurance postanowiła ich wysłuchać i dowiedzieć się, jak postrzegają ten produkt, jakie mają obawy i czego oczekują od firm ubezpieczeniowych. W tym celu, we współpracy z firmą badawczo-analityczną Zymetria, firma przeprowadziła ogólnopolskie badanie wśród osób w wieku 18-30 lat.

Wyniki? 84% młodych Polaków uważa ubezpieczenia za ważne, a 81% czuje się dzięki nim bezpieczniej. Jednocześnie jednak aż 52% respondentów obawia się, że firmy ubezpieczeniowe będą unikały wypłaty odszkodowań, a 41% wskazuje na ukryte haczyki w umowach. Młodzi chcą się zabezpieczać, ale jednocześnie boją się skomplikowanych warunków, ukrytych kosztów i nieprzejrzystych procedur. W odpowiedzi na te obawy Balcia Insurance stworzyła „Ściągę z ubezpieczeń", która ma pomóc młodym ludziom lepiej zrozumieć świat ubezpieczeń i podejmować świadome decyzje.

Młodzi a ubezpieczenia

Generacja Z jest pragmatyczna i ostrożna - chce podejmować rozsądne decyzje finansowe, ale jednocześnie nie lubi podejmować ryzyka. Ceni sobie elastyczność, transparentność i intuicyjność. Młodzi chcą dopasować ubezpieczenie do swojego stylu życia - krótkoterminowe polisy, opcje subskrypcyjne czy możliwość wyboru konkretnego zakresu ochrony.

Mimo że pokolenie Z nie odrzuca ubezpieczeń, to czuje się przytłoczone ilością ofert, niejasnymi warunkami i formalnościami. To sprawia, że rezygnują z zakupu, mimo że w głębi duszy wiedzą, że ubezpieczenie jest ważne. Lubią proste i szybkie rozwiązania, ubezpieczenia dostępne przez aplikacje mobilne np. Balcia, bo są po prostu wygodne. Można tam w kilka minut kupić polisę, aktywować ją i mieć wszystkie dokumenty zawsze przy sobie - bez drukowania i stresu.

„Ściąga z ubezpieczeń" - przewodnik dla młodych

Balcia Insurance, wychodząc naprzeciw potrzebom młodych klientów, opracowała „Ściągę z ubezpieczeń" - prosty i przystępny przewodnik, który tłumaczy podstawowe zagadnienia związane z ubezpieczeniami. To zbiór praktycznych wskazówek, faktów oraz lifehacków, które pomagają rozwiać mity i znaleźć najlepsze rozwiązania dopasowane do stylu życia młodych ludzi.

Ubezpieczenia to temat, który wciąż budzi wiele wątpliwości wśród młodych ludzi. Młodzi klienci oczekują od nas nie tylko dobrej oferty, ale też prostoty, transparentności i zrozumiałego języka. „Ściąga z ubezpieczeń" to nasza odpowiedź na ich potrzeby - przewodnik, który krok po kroku tłumaczy, jak odnaleźć się w świecie ubezpieczeń i podejmować mądre, świadome decyzje - mówi Beata Grott, Dyrektor Balcia Insurance w Polsce.

W przewodniku znajdują się odpowiedzi na pytania:

  • „Czy ubezpieczenia są drogie?" - jak znaleźć przystępne oferty i korzystać ze zniżek?
  • „Jak wybrać dobre ubezpieczenie?" - na co zwracać uwagę, by uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek?
  • „Czy ubezpieczyciele naprawdę wypłacają odszkodowania?" - jak wybrać rzetelną firmę i nie dać się oszukać?
  • „Jak uprościć zakup ubezpieczenia?" - gdzie znaleźć intuicyjne i szybkie sposoby na zakup polisy?

Balcia Insurance zachęca wszystkich młodych ludzi do pobrania bezpłatnego przewodnika i skorzystania z zawartych w nim wskazówek. „Ściąga z ubezpieczeń" jest dostępna dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć świat ubezpieczeń i podejmować świadome decyzje o swojej przyszłości: https://www.instagram.com/balciapl/p/DKyyF-CN5ZG/

Badanie zrealizowane przez firmę badawczo-analityczną Zymetria na zlecenie Balcia Insurance Polska. Badanie przeprowadzono metodą jakościową (diady) oraz ilościową (CAWI) wśród przedstawicieli pokolenia Gen Z (18-30 lat). W ramach diad (N=10, 5 par) przeprowadzono rozmowy z osobami o różnym poziomie doświadczenia z ubezpieczeniami, natomiast w badaniu CAWI (N=504) uczestniczyła ogólnopolska, reprezentatywna próba młodych dorosłych.



Nadesłał:

AliDut

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl