Nowa wizja marki ŁUCZNIK
W ciągle zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej sukces osiągają firmy, które potrafią elastycznie się do niej dostosować. ŁUCZNIK - jedna z najbardziej znanych w Polsce marek - powraca z nową strategią rozwoju. Dziś, tak jak 40 lat temu, kreuje rynek maszyn do szycia.
Maszyny do szycia sygnowane logo ŁUCZNIKA od ponad 40 lat towarzyszą wszystkim tym, dla których szycie w domu to idealny sposób spędzania wolnego czasu. Potencjał marki na nowo odkryła wrocławska grupa kapitałowa ASPA, kupując prawa do znaku towarowego „ŁUCZNIK”.
Kolejnym krokiem było przeprowadzenie przez niezależną firmę badań marketingowych dotyczących polskiego rynku maszyn do szycia i owerloków. Bardzo dobre wyniki dotyczące potencjału tego rynku pozwoliły prognozować jego dalszy dynamiczny wzrost. Wychodząc naprzeciw szansom rynkowym właściciele ŁUCZNIKA stworzyli spójną koncepcję rozwoju i rozpoczęli wdrażanie współczesnego modelu biznesowego wynikającego z nowej strategii marki. Z legendarną marką ŁUCZNIK jesteśmy związani od 1958 roku kiedy to rozpoczęliśmy dostarczanie silników elektrycznych napędzających maszyny do szycia. – mówi Piotr Litak, prezes spółki Aspa Electro – Gdy pojawiła się możliwość kontynuowania tradycji i przywrócenia blasku tej znanej i cenionej polskiej marce, nie zastanawialiśmy się długo. W 2006 roku zdecydowaliśmy się na zakup marki ŁUCZNIK.
Głównym elementem strategii marki ŁUCZNIK jest zmiana pozycjonowania. ŁUCZNIK staje się silną polską marką, nowoczesną, modną ale z tradycjami, marką gwarantującą jakość i solidność. Nowy obraz marki komunikuje już nowe logo, łączące w sobie jednocześnie stylowe i nowoczesne elementy graficzne. Odświeżenie marki ŁUCZNIK, szeroka gama produktów, zmiana języka komunikacji oraz nowoczesne kanały dystrybucji mają przyciągnąć także młodszych konsumentów. Marka planuje kreować style i trendy w szyciu domowym, współczesny ŁUCZNIK chce sprawić, by szycie znów stało się modne. Pod marką ŁUCZNIK produkowane są nowoczesne maszyny do szycia i owerloki pozwalające nawet początkującym użytkownikom osiągnąć profesjonalny efekt w warunkach domowych. Zgodnie z potrzebami konsumentów, a także aktualnymi trendami rynkowymi, oferta produktów ŁUCZNIKA stale się poszerza. Maszyny są nie tylko funkcjonalne, ale charakteryzują się także niebanalną linią wzorniczą. Szeroki asortyment, w skład którego wchodzą 24 modele, umożliwia łatwe dopasowanie produktu do umiejętności i poziomu zaawansowania użytkownika. Sukcesywne zwiększanie eksportu stanowi jeden z priorytetów rozwoju marki ŁUCZNIK.
Od 2008 roku maszyny do szycia ŁUCZNIK dostępne są na rynkach Czech, Słowacji i Rumunii, a w roku 2009 rozpoczęto ich sprzedaż w Bułgarii i Irlandii. W kolejnym roku ŁUCZNIK planuje zaistnieć także na rynkach wschodnich – Ukrainie, Białorusi, Litwie i Łotwie. Firma koncentruje się na rozszerzeniu obecnych i uruchomieniu nowych kanałów dystrybucji (internet, sprzedaż bezpośrednia, sklepy specjalistyczne). Planuje też intensywne działania reklamowe i ogólnopolskie promocje produktów ŁUCZNIKA.
Informacje dodatkowe:
ŁUCZNIK – lider rynku maszyn do szycia, legendarna, polska marka sięgająca swą tradycją początków XX wieku słynąca z doskonałej jakości maszyn do szycia. Marka wywodzi się z Zakładów Metalowych „ŁUCZNIK” z Radomia, gdzie w roku 1948 rozpoczęto produkcję maszyn do szycia. Początkowo były to maszyny stębnowe dla potrzeb przemysłu odzieżowego, a od 1954 roku - również modele do użytku domowego. W roku 1958 wrocławski Zakład Silników Elektrycznych (ZSE) ASPA rozpoczął dostarczanie silników do produkcji maszyn do szycia Łucznik. W 1999 roku w wyniku restrukturyzacji z Zakładów Metalowych „ŁUCZNIK” wydzielony został Zakład Maszyn do Szycia ŁUCZNIK Sp. z o.o. W roku 2006 Grupa Kapitałowa ASPA, w skład której wchodzi spółka Aspa Electro, stała się właścicielem marki ŁUCZNIK, kontynuując długoletnią tradycję produkcji polskich maszyn do szycia. Obecnie wiodącymi odbiorcami produktów marki ŁUCZNIK są największe sieci elektromarketów i hipermarketów. W roku 2008 produkty marki ŁUCZNIK pojawiły się w sprzedaży w Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Rok 2009 przyniósł poszerzenie eksportu o Bułgarię i Irlandię. Od trzech lat ŁUCZNIK notuje stały wzrost sprzedaży. W 2009 roku wyniósł on ponad 10%.
Nadesłał:
E.C.H.O. Communications
|
Wasze komentarze (3):
-
~Janina z Koszczyna, 2015-01-25 19:55:40
My kupiliśmy 2 miesiące temu maszynę Łucznik Maria 418, jakość obudowy i jej spasowanie beznadziejne! Maszyna zepsuła się po miesiącu, kolejny miesiąc leżała w serwisie. Nadal jednak są z nią problemy, mianowicie czasem przepuszcza ściegi..
Jeśli ASPA Electro nie popracuje nad poprawą jakości, to nie wróżę tej firmie nic dobrego. -
~Anna [Wadowice], 2014-10-11 00:12:20
Ja takze miałam podobne problemy, aż pojechałam do kielc na Ul. Jeziorańskiego 43 B i kupiłam maszyne stębnówkę Juki najnowszej generacji . A wcześniej proponowano mi w innych sklepach podobne artykuły, ale z naklejkami logo : Łucznik , Texi, Gemzy,Itd,Itd
Coraz więcej tych podrobów z Chin , które ponaklejane sa juz w Polsce przez sprzedawców naklejkami z" poligrafii za rogiem" -
~Ewa, 2014-08-01 18:16:15
Kupiłam Łucznik Katarzyna 444 i strasznie żałuję. Kompletnie odbiera radość szycia. Mam ją miesiąc, dwa razy oddałam do reklamacji, bo po prostu nie dało się szyć (albo zrywała nić i nie dało się wyregulować, albo na potęgę plątała nić w bębenku), a z serwisu wróciła z adnotacją, że pod względem szycia maszyna jest sprawna :/. Po powrocie z serwisu wydaje z siebie dziwne dźwięki, pracuje jeszcze głośniej i dalej plącze nić jak plątała. Serwis robi z ludzi wariatów! Do tego maszyna krzywo poskręcana. Nie wiem, jacy "specjaliści" pracują w tym radomskim serwisie, ale ja już tylko marzę o pozbyciu się w jakiś sposób tego szajsu. Nie polecam nikomu!!!