Nowa wizja marki ŁUCZNIK


Nowa wizja marki ŁUCZNIK
2010-01-27
W ciągle zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej sukces osiągają firmy, które potrafią elastycznie się do niej dostosować. ŁUCZNIK - jedna z najbardziej znanych w Polsce marek - powraca z nową strategią rozwoju. Dziś, tak jak 40 lat temu, kreuje rynek maszyn do szycia.

Maszyny do szycia sygnowane logo ŁUCZNIKA od ponad 40 lat towarzyszą wszystkim tym, dla których szycie w domu to idealny sposób spędzania wolnego czasu. Potencjał marki na nowo odkryła wrocławska grupa kapitałowa ASPA, kupując prawa do znaku towarowego „ŁUCZNIK”.

Przeczytaj również:

Kolejnym krokiem było przeprowadzenie przez niezależną firmę badań marketingowych dotyczących polskiego rynku maszyn do szycia i owerloków. Bardzo dobre wyniki dotyczące potencjału tego rynku pozwoliły prognozować jego dalszy dynamiczny wzrost. Wychodząc naprzeciw szansom rynkowym właściciele ŁUCZNIKA stworzyli spójną koncepcję rozwoju i rozpoczęli wdrażanie współczesnego modelu biznesowego wynikającego z nowej strategii marki. Z legendarną marką ŁUCZNIK jesteśmy związani od 1958 roku kiedy to rozpoczęliśmy dostarczanie silników elektrycznych napędzających maszyny do szycia. – mówi Piotr Litak, prezes spółki Aspa Electro – Gdy pojawiła się możliwość kontynuowania tradycji i przywrócenia blasku tej znanej i cenionej polskiej marce, nie zastanawialiśmy się długo. W 2006 roku zdecydowaliśmy się na zakup marki ŁUCZNIK.

Głównym elementem strategii marki ŁUCZNIK jest zmiana pozycjonowania. ŁUCZNIK staje się silną polską marką, nowoczesną, modną ale z tradycjami, marką gwarantującą jakość i solidność. Nowy obraz marki komunikuje już nowe logo, łączące w sobie jednocześnie stylowe i nowoczesne elementy graficzne. Odświeżenie marki ŁUCZNIK, szeroka gama produktów, zmiana języka komunikacji oraz nowoczesne kanały dystrybucji mają przyciągnąć także młodszych konsumentów. Marka planuje kreować style i trendy w szyciu domowym, współczesny ŁUCZNIK chce sprawić, by szycie znów stało się modne. Pod marką ŁUCZNIK produkowane są nowoczesne maszyny do szycia i owerloki pozwalające nawet początkującym użytkownikom osiągnąć profesjonalny efekt w warunkach domowych. Zgodnie z potrzebami konsumentów, a także aktualnymi trendami rynkowymi, oferta produktów ŁUCZNIKA stale się poszerza. Maszyny są nie tylko funkcjonalne, ale charakteryzują się także niebanalną linią wzorniczą. Szeroki asortyment, w skład którego wchodzą 24 modele, umożliwia łatwe dopasowanie produktu do umiejętności i poziomu zaawansowania użytkownika. Sukcesywne zwiększanie eksportu stanowi jeden z priorytetów rozwoju marki ŁUCZNIK.

Od 2008 roku maszyny do szycia ŁUCZNIK dostępne są na rynkach Czech, Słowacji i Rumunii, a w roku 2009 rozpoczęto ich sprzedaż w Bułgarii i Irlandii. W kolejnym roku ŁUCZNIK planuje zaistnieć także na rynkach wschodnich – Ukrainie, Białorusi, Litwie i Łotwie. Firma koncentruje się na rozszerzeniu obecnych i uruchomieniu nowych kanałów dystrybucji (internet, sprzedaż bezpośrednia, sklepy specjalistyczne). Planuje też intensywne działania reklamowe i ogólnopolskie promocje produktów ŁUCZNIKA.

Informacje dodatkowe:

ŁUCZNIK – lider rynku maszyn do szycia, legendarna, polska marka sięgająca swą tradycją początków XX wieku słynąca z doskonałej jakości maszyn do szycia. Marka wywodzi się z Zakładów Metalowych „ŁUCZNIK” z Radomia, gdzie w roku 1948 rozpoczęto produkcję maszyn do szycia. Początkowo były to maszyny stębnowe dla potrzeb przemysłu odzieżowego, a od 1954 roku - również modele do użytku domowego. W roku 1958 wrocławski Zakład Silników Elektrycznych (ZSE) ASPA rozpoczął dostarczanie silników do produkcji maszyn do szycia Łucznik. W 1999 roku w wyniku restrukturyzacji z Zakładów Metalowych „ŁUCZNIK” wydzielony został Zakład Maszyn do Szycia ŁUCZNIK Sp. z o.o. W roku 2006 Grupa Kapitałowa ASPA, w skład której wchodzi spółka Aspa Electro, stała się właścicielem marki ŁUCZNIK, kontynuując długoletnią tradycję produkcji polskich maszyn do szycia. Obecnie wiodącymi odbiorcami produktów marki ŁUCZNIK są największe sieci elektromarketów i hipermarketów. W roku 2008 produkty marki ŁUCZNIK pojawiły się w sprzedaży w Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Rok 2009 przyniósł poszerzenie eksportu o Bułgarię i Irlandię. Od trzech lat ŁUCZNIK notuje stały wzrost sprzedaży. W 2009 roku wyniósł on ponad 10%.



Nadesłał:

E.C.H.O. Communications

Wasze komentarze (3):

  • avatar
    ~Janina z Koszczyna, 2015-01-25 19:55:40

    My kupiliśmy 2 miesiące temu maszynę Łucznik Maria 418, jakość obudowy i jej spasowanie beznadziejne! Maszyna zepsuła się po miesiącu, kolejny miesiąc leżała w serwisie. Nadal jednak są z nią problemy, mianowicie czasem przepuszcza ściegi..
    Jeśli ASPA Electro nie popracuje nad poprawą jakości, to nie wróżę tej firmie nic dobrego.

  • avatar
    ~Anna [Wadowice], 2014-10-11 00:12:20

    Ja takze miałam podobne problemy, aż pojechałam do kielc na Ul. Jeziorańskiego 43 B i kupiłam maszyne stębnówkę Juki najnowszej generacji . A wcześniej proponowano mi w innych sklepach podobne artykuły, ale z naklejkami logo : Łucznik , Texi, Gemzy,Itd,Itd
    Coraz więcej tych podrobów z Chin , które ponaklejane sa juz w Polsce przez sprzedawców naklejkami z" poligrafii za rogiem"

  • avatar
    ~Ewa, 2014-08-01 18:16:15

    Kupiłam Łucznik Katarzyna 444 i strasznie żałuję. Kompletnie odbiera radość szycia. Mam ją miesiąc, dwa razy oddałam do reklamacji, bo po prostu nie dało się szyć (albo zrywała nić i nie dało się wyregulować, albo na potęgę plątała nić w bębenku), a z serwisu wróciła z adnotacją, że pod względem szycia maszyna jest sprawna :/. Po powrocie z serwisu wydaje z siebie dziwne dźwięki, pracuje jeszcze głośniej i dalej plącze nić jak plątała. Serwis robi z ludzi wariatów! Do tego maszyna krzywo poskręcana. Nie wiem, jacy "specjaliści" pracują w tym radomskim serwisie, ale ja już tylko marzę o pozbyciu się w jakiś sposób tego szajsu. Nie polecam nikomu!!!


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl