"Newsweek" najlepiej zarabiającym tygodnikiem
"Newsweek Polska" wyprzedził "Politykę" i "Wprost" w rankingu tygodników, które w trzech kwartałach br. zarobiły najwięcej na reklamach (cennikowo). Do top 10 awansowały "Pani Domu" i "Teleprogram".
Jak wynika z danych cennikowych Expert Monitora (bez rabatów i autopromocji), od stycznia do września tego roku najwyższe przychody reklamowe miał "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) – 82,3 mln zł (wzrost o 10,85 procent w porównaniu z trzema kwartałami ub.r., awans z miejsca drugiego).
Na miejsce drugie z trzeciego awansowała "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) - zarobiła 76,3 mln zł (wzrost o 3,24 procent), natomiast na trzecie z pierwszego spadł "Wprost" (AWR "Wprost") – 73,3 mln zł (spadek o 13,13 procent).
Czwarte miejsce, tak jak przed rokiem, zajmuje "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) – 71,6 mln zł (wzrost o 44,64 procent), piąte "Przyjaciółka" (Edipresse Polska SA) – 39,5 mln zł (spadek o 10,13 procent), szóste "Gala" (G+J Polska) – 38,4 mln zł (spadek o 3,86 procent).
"Teleprogram", zarabiając na reklamach 29,5 mln zł (wzrost o 56,13 procent), awansował na pozycję siódmą (z 13.). Ósmy w rankingu, jak rok wcześniej, jest "Przekrój" (Edipresse Polska SA) – 28,1 mln zł (wzrost o 0,78 procent).
Na miejsce dziewiąte z siódmego spadło "Naj" (G+J Polska) – 24 mln zł (spadek o 16,45 procent). Dziesiątkę najlepiej zarabiających tygodników, z wpływami wynoszącymi 23,8 mln zł (wzrost o 6,89 procent), zamyka "Pani Domu" (Marquard Media Polska), która awansowała z 11. pozycji.
Poza dziesiątkę wypadły "Tygodnik Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) – 22,2 mln zł (spadek o 0,37 procent) i "Tele Magazyn" (Polskapresse) – 20,5 mln zł (spadek o 11,28 procent).