MIS dla e-samorządów


2010-09-24
Starostwo Powiatowe we Wrocławiu wraz z 7 gminami sięgnęło po unijne pieniądze na e-usługi. Za pieniądze z Brukseli samorządy będą wprowadzać i zwiększać dostępność elektronicznych usług dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych powiatu wrocławskiego.

- Samorządy w Polsce z różnym skutkiem stosują nowoczesne rozwiązania informatyczne w zakresie udostępnienia elektronicznych usług dla mieszkańców czy podmiotów gospodarczych - stwierdza Piotr Musztyfaga z firmy MIS SA, doradca ds. kluczowych klientów.

Przeczytaj również:

- Chodzi o to, by zwiększyć jakość i szybkość obsługi klientów urzędu. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu sprawdzonego rozwiązania - Elektronicznego Obiegu Dokumentów i Spraw, jaki oferuje firma MIS - dodaje.

Po rozbudowie oprogramowania w starostwie powiatu wrocławskiego oraz w Sobótce, Czernicy, Żórawinie, Kobierzycach, Jordanowie Śląskim, Kątach Wrocławskich i Mietkowie każdy z urzędów w pełni wykorzystywać będzie Elektroniczny Obieg Dokumentów i Spraw. Klienci urzędów będą mogli składać wnioski do urzędów za pośrednictwem platformy e-PUAP oraz sprawdzać status rozpatrywanych spraw przez stronę internetową BIP. - W przypadku tego projektu znacząco podniesiemy poziom dostępności usług elektronicznych dla mieszkańców, umożliwiając kontakt nawet poza godzinami urzędowania - mówi Piotr Musztyfaga.

Samorządy zastosują również inne narzędzia informatyczne firmy MIS, wspierające pracę np. system do zarządzania nieobecnościami budżetem zadaniowym oraz do tworzenia ocen pracowniczych. Wdrożenie powinno zakończyć się w listopadzie.

- Współpraca gmin i powiatu wrocławskiego przy tworzeniu e-usług jest doskonałym przykładem na to, jak samorządy mogą wykorzystywać unijne dotacje - mówi Marcel Kasprzak, prezes MIS SA.

- Takie współdziałanie jest korzystne zwłaszcza w dobie kryzysu, ponieważ przeprowadzamy jedno wdrożenie zamiast ośmiu. To pozwala oszczędzić czas i pieniądze, a przede wszystkim wpływa na rozwój regionu - komentuje Paweł Wardęga, sekretarz powiatu wrocławskiego. Wdrożenie systemu MIS SA, umożliwiającego funkcjonowanie e-usług, kosztować będzie ok. 0,5 mln zł. Koszt całego projektu na rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej przekracza 8 mln zł. Samorządy razem zdobyły dotacje nie tylko na oprogramowanie, Unia Europejska sfinansuje jeszcze m.in. zakup niezbędnego sprzętu i licencji.

O MIS SA

Spółka MIS SA specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych rozwiązań wspierających zarządzanie wiedzą i informacją. Ma prawie 20-letnie doświadczenie w branży. Z rozwiązań MIS korzysta kilkadziesiąt urzędów administracji samorządowej i publicznej (m.in. Ministerstwo Sprawiedliwości, Agencja Mienia Wojskowego, Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu, Urząd Marszałkowski w Łodzi) oraz wielu komercyjnych klientów (m.in. EnergiaPro, Dialog, Grupa Żywiec, Coca-Cola, EuroLot, Elektromontaż Poznań, Fresenius).

Swoje rozwiązania MIS opiera na technologiach światowych potentatów branży IT - Microsoft i IBM. Jest także partnerem firmy QPR Software, fińskiego producenta programów wspomagających zarządzanie strategiami biznesowymi.

Według rankingu magazynu „Computerworld" - MIS należy do czołówki polskich firm informatycznych o największym wzroście przychodów. Spółka jest członkiem Business Centre Club, Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji oraz Dolnośląskiej Izby Gospodarczej. Biura MIS działają we Wrocławiu i Warszawie.



Nadesłał:

MIS
http://www.mis.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl