Milowe kroki za nami … i przed nami!


Milowe kroki za nami … i przed nami!
2008-03-04
O przeszłości i przyszłości, o osiągnięciach spółki na przestrzeni ostatnich dwóch lat, a także o dalszym rozwoju i umacnianiu wizerunku marki Nice jako lidera na rynku automatyki do bram i rolet mówi Adam Krużyński, Dyrektor Zarządzający Nice Polska.

 
Od dwóch lat zarządza Pan spółką Nice Polska. W tym czasie zauważalny jest dynamiczny rozwój firmy. Czy może Pan wymienić najważniejsze wydarzenia z działalności spółki, które w tym czasie były kluczowe dla jej rozwoju?

Przeczytaj również:


Adam Krużyński: Nice w czasie dwunastu lat obecności na polskim rynku zdobył bardzo mocną pozycję na rynku automatyki użytkowej. Od kiedy przejąłem obowiązki Dyrektora Zarządzającego w firmie zaszły zmiany, dzięki którym udało się osiągnąć obecną pozycję i zwiększyć udział Nice w rynku. Zmiany dotyczyły głównie trzech obszarów - struktury sieci sprzedaży, wzmocnienia relacji handlowych z Partnerami Handlowymi Nice oraz polityki marketingowej firmy. Nie bez wpływu na naszą pozycję ma także dynamiczny rozwój właściciela Nice Polska - spółki Nice SpA.

W czym przejawia się ten rozwój? Może Pan podać kilka przykładów?

Przede wszystkim należy wspomnieć o decyzji zarządu i akcjonariuszy firmy Nice o wprowadzeniu jej na włoską Giełdę Papierów Wartościowych. Przyniosło to wymierne korzyści wszystkim oddziałom Nice na świecie. Spółka umocniła swoją pozycję i pozyskała nowy kapitał na dalszą ekspansję. W efekcie, w krótkim czasie, Nice otworzył oddziały min. w Australii, Portugalii, a ostatnio także w RPA, dzięki czemu umocnił swoją pozycję na światowych rynkach o dużym znaczeniu gospodarczym i posiada obecnie 14 oddziałów na 5 kontynentach. W wyniku przejęcia do Grupy dodatkowo dołączyły nowe firmy: Mtec - producent i dystrybutor systemów automatyki domowej i przemysłowej do bram przemysłowych oraz Silentron - jeden z wiodących producentów bezprzewodowych systemów alarmowych.

W branży szerokim echem odbiła się informacja o nowej siedzibie spółki Nice we Włoszech. Budynek jest imponujący a sama inwestycja była nie lada przedsięwzięciem...

Rzeczywiście, budowa nowej siedziby Nice SpA trwała kilka lat. W efekcie powstał budynek charakteryzujący się nowoczesnym designem, idealnie odzwierciedlający charakter firmy - dynamiczny, zorientowany przyszłościowo. W sierpniu ubiegłego roku cała załoga Nice Polska, jako jedyna ze wszystkich światowych oddziałów spółki, została zaproszona do Włoch i miała okazje zobaczyć nową siedzibę - otwarte, integrujące zespół pomieszczenia biurowe o powierzchni ponad 6,5 tys. m2 a także magazyn o powierzchni ponad 11 tys. m2. W poprzedniej siedzibie Nice SpA obecnie znajduje się dział badań i rozwoju Nice.

Nice Polska również inwestuje - rozbudowa istniejącej siedziby firmy rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Proszę powiedzieć, na jakim etapie jest obecnie ta inwestycja?

Nasza inwestycja dotyczy rozbudowy części magazynowej i nadbudowy części biurowej budynku, która służyć będzie do celów szkoleniowych. Konieczność realizacji tego projektu wyniknęła z dynamicznego rozwoju Nice Polska - kiedyś przestronny magazyn okazał się w pewnej chwili niewystarczający na pokrycie bieżących potrzeb w zakresie magazynowania. Obecnie jesteśmy w fazie odbiorów technicznych budynku i wkrótce rozpoczniemy użytkować nową powierzchnię. Mamy nadzieję, że ta inwestycja będzie gwarancją stabilności dla naszych Partnerów Handlowych i Klientów.

Spółka jest w dobrej kondycji. Liczba użytkowników automatyki wzrasta, rosną obroty, firma wypracowuje zysk. Dzięki czemu stało się to możliwe?

To prawda, sytuacja firmy jest dobra, coraz lepsza. Jest to zasługą wszystkich pracowników Nice Polska, których determinacja i zaangażowanie zaowocowały w sposób tak widoczny. Nasz sukces zależy od wielu czynników. Ogromny wpływ na wynik miało umocnienie relacji handlowych z naszą siecią sprzedaży - mam tu na myśli głównie skuteczną i stabilną politykę rabatową, uwzględniającą długofalowość współpracy z naszymi Partnerami Handlowymi, jak również programy motywacyjne, dzięki którym w atrakcyjny sposób staramy się premiować zaangażowanie i w ten sposób umacniamy nasze partnerskie relacje. Doskonałym przykładem może być nasz wyjazd na dwa wyścigi Grand Prix Formuły 1 w ubiegłym roku, czy wyjazd na zimowe wakacje na Słowację dla ponad 200 naszych Klientów wraz z rodzinami.

Jest wiele firm, które oferują automatykę na rynku polskim. Czym Nice wyróżnia się na tle konkurencji?

Produkty Nice swoimi rozwiązaniami wybiegają daleko w przyszłość: są niezawodne, posiadają wyrafinowane i innowacyjne cechy a systemy do zarządzania i nadzoru automatyki umożliwiają stworzenie w pełni zautomatyzowanego, inteligentnego domu. Takie możliwości daje np. wprowadzony w ubiegłym roku system Nice Opera, dzięki któremu wizja zarządzania automatyką domową za pomocą choćby telefonu komórkowego staje się realna. W ostatnim okresie duży nacisk położyliśmy na segment automatyki do rolet powiększając ofertę produktową. Na rynku pojawiły się m.in. siłowniki roletowe z rodziny Max, wyznaczające nowy standard w automatyce okiennej. Siłownik To-max został szybko doceniony przez użytkowników i nagrodzony wyróżnieniem „Produkt przyjazny dla mojego domu".

W jaki sposób Nice stara się dostosowywać ofertę do oczekiwań swoich Klientów?

Priorytetem jest dla nas dalsze wzmacnianie partnerskich relacji z naszymi Partnerami Handlowymi. Obecnie chcielibyśmy wzmocnić komunikację, zapewniając naszym Klientom stały dostęp do informacji o nowościach produktowych czy innych wydarzeń z życia firmy. Zależy nam również na tym, aby nasi Partnerzy Handlowi mogli liczyć na sprawny i terminowy serwis. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów w nowo wybudowanej części budynku przygotowujemy szeroki program szkoleń poszerzających wiedzę na temat oferowanych przez nas produktów.

A jeśli chodzi o użytkowników produktów Nice?

W tym obszarze staramy się stale powiększać asortyment naszych produktów, aby spełniać oczekiwania najbardziej wymagających i dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań w jak największym stopniu „ułatwiać życie". Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zaoferowaliśmy użytkownikom wyrobów Nice możliwość otrzymania 2-letniej gwarancji na zakupione u Partnerów Handlowych Nice i zainstalowane przez nich produkty, zwiększając w ten sposób atrakcyjność naszej oferty.

Jakie ma Pan plany na najbliższą przyszłość związane z działalnością Nice?

Pod względem handlowym jest dla mnie ważne, by utrzymać pozycję lidera w branży na rynku krajowym rozwijając partnerskie relacje handlowe z siecią sprzedaży, jak również w dalszym ciągu potwierdzać, że jesteśmy jedną z bardziej dynamicznych spółek w Grupie Nice. Pod względem wizerunkowym chciałbym nadal realizować misję firmy czynienia życia prostszym i wygodniejszym i aby w dalszym ciągu cenili nas za to Partnerzy Handlowi i użytkownicy naszych produktów. Zamierzam także kontynuować realizację naszej poza-biznesowej misji aktywnego wspierania i promowania sportu i wydarzeń z nim związanych.

Zaangażowanie Nice w sport jest szczególnie widoczne. Czy mają na to wpływ także Pańskie zainteresowania i fakt, że sport to Pana druga po pracy pasja?

Tak, oczywiście. Jestem przekonany, że warto inwestować w sport i promować jego idee, co w Nice od kilku lat staramy się robić. Sport niesie za sobą wiele pozytywnych wartości i wiele uczy - uczciwości, odpowiedzialności, konsekwencji w dążeniu do celu, determinacji. Budzi także wspaniałe emocje i - co równie ważne - odwdzięcza się wynikami. Uważam wspieranie tych wartości za bardzo ważne i zapewniam, że w tym zakresie z pewnością będziemy intensyfikować nasze działania i promować sport wśród naszych Partnerów Handlowych i Klientów.

Rozmawiała: Magdalena Oskiera



Nadesłał:

Nice Polska Sp. z o.o.
http://www.nice.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl