MANDS w Dolnośląskiej Izbie Gospodarczej
Do Dolnośląskiej Izby Gospodarczej przystąpiła firma MANDS, niezależny instytut badawczy z Wrocławia. To pierwszy członek Izby z branży badań rynku i opinii publicznej.
- Dolnośląska Izba Gospodarcza to ważna organizacja biznesowa, zrzeszająca kilkaset przedsiębiorstw z regionu. Decyzja o przystąpieniu do DIG-u jest konsekwencją dynamicznego rozwoju firmy - mówi Mariusz Orczyk, dyrektor zarządzający w firmie MANDS. - Świadczymy kompleksowe usługi w zakresie prowadzenia badań jakościowych oraz ilościowych w całej Polsce. Chcemy podzielić się doświadczeniami i wiedzą z dolnośląskimi przedsiębiorcami. Dlatego na pewno nie poprzestaniemy na biernym uczestnictwie w życiu Izby. Badania marketingowe są cennym narzędziem, do którego chcielibyśmy przekonać lokalny biznes. Im lepiej firma zna rynek, tym większe ma szanse na sukces - podkreśla Mariusz Orczyk.
MANDS to niezależny instytut badawczy z siedzibą we Wrocławiu, specjalizujący się w prowadzeniu badań marketingowych i społecznych na terenie całego kraju. Firma działa na rynku od 1998 roku, w tym od 2005 roku jako niezależna jednostka badawcza. Obok kompleksowej realizacji badań MANDS zajmuje się wsparciem klienta na każdym etapie realizacji procesu badawczego. Wśród stosowanych przez instytut technik badawczych znajdują się m.in. badania telefoniczne wspomagane komputerowo (CATI), badania internetowe (CAWI), wywiady face-to-face (PAPI), wywiady grupowe (FGI), wywiady indywidualne (IDI), testy audytoryjne (In Hall Test) oraz badania typu „tajemniczy klient" (Mystery Shopping). MANDS dysponuje własną, ogólnopolską siecią ankieterską, która spełnia wymogi jakościowe określane przez Międzynarodowy Kodeks Postępowania w Badaniach Rynku oraz Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterskiej (PKJPA). Wspomniany kodeks został przyjęty przez Europejskie Stowarzyszenie Badaczy Opinii Publicznej i Rynku (ESOMAR - European Society for Opinion and Marketing Research), z kolei program PKJPA prowadzony jest przez polską Organizację Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR). Wrocławski instytut posiada także dwa własne, profesjonalne studia do realizacji wywiadów techniką CATI oraz dwie pracownie do badań fokusowych (FGI), zlokalizowane w dwóch oddziałach - we Wrocławiu i w Jeleniej Górze.
- Bardzo cieszy nas fakt, że w szeregach firm członkowskich Dolnośląskiej Izby Gospodarczej pojawiła się firma MANDS, jedyna firma zajmująca się kompleksową realizacją badań jakościowych i ilościowych, badaniem rynku i opinii publicznej. Wyrażam nadzieję, że instytut MANDS będzie miał wiele okazji, aby pomóc firmom członkowskim Izby. Widzę tutaj wiele możliwości w sferze edukacyjnej i doradczej dla przedsiębiorców, którzy jeszcze nie do końca znają możliwości firm o takim profilu działania. Liczę na długą i ciekawą współpracę z korzyścią zarówno dla członków Izby jak i samego instytutu - mówi Iwona Wielgo, specjalista ds. członkowskich, szkoleń i promocji w Dolnośląskiej Izbie Gospodarczej.
W Dolnośląskiej Izbie Gospodarczej, która skupia blisko 400 przedsiębiorstw z regionu, MANDS będzie jedyną firmą z branży badań rynku i opinii publicznej.