Biuro, do którego chce się przyjść - trendy na targach Orgatec 2024
Zakończone w piątek 25 października w Kolonii targi Orgatec 2024 odbyły się pod hasłem nowej wizji przestrzeni do pracy - miejsca przyjaznego człowiekowi i środowisku, w pewnym sensie udomowionego. W ten trend znakomicie wpisała się oferta debiutującej na tej imprezie marki Paged Meble.
Druga od czasu pandemii edycja największych w Europie targów poświęconych przestrzeni biurowej dowiodła, że przewidywania, jakoby przyszłość należała do home office, były przedwczesne. Na Orgatec 2024 zaprezentowało się 729 wystawców z 40 krajów, a w ciągu pięciu dni targi odwiedziło około 50 tys. gości ze 126 krajów. Widać wyraźne ożywienie branży oraz to, że powrotowi do biur towarzyszy głęboka zmiana myślenia o miejscu do pracy.
To już nie tylko ergonomiczne stanowiska - biurka, komputery i krzesła. Do biura przychodzimy także po to, żeby się spotkać, popracować wspólnie. To nowe myślenie o przestrzeni biurowej było widoczne zarówno w organizacji samych targów, jak i w ofercie wystawców. Biura stają się coraz bardziej przyjazne człowiekowi i środowisku, zrównoważone i elastyczne. Aby uwypuklić kluczowe obszary - komfort, ekologię, technologię i mobilność - w każdej z hal organizatorzy stworzyli specjalną strefę tematyczną - focus zone.
Biuro przyjazne człowiekowi
Odwiedzając targowe stoiska, można było zauważyć, że pomysł na nowoczesne biuro to nie futurystyczna przestrzeń naszpikowana technologiami, lecz miejsce stworzone na ludzką miarę, odpowiadające na konkretne potrzeby użytkownika - miejsca do cichej pracy wymagającej koncentracji, przestrzenie wspólne, do pracy zespołowej, oraz służące regeneracji.
Ergonomia postrzegana jest nie w kontekście pojedynczych mebli, lecz holistycznie, z uwzględnieniem całego środowiska pracy - także układu przestrzeni, akustyki, oświetlenia czy jakości powietrza.
- Pogłębia się trend budowania przyjaznych i komfortowych przestrzeni biurowych, które się coraz bardziej udomawiają, w zasadzie już niewiele firm pokazuje się w aranżacjach stricte biurowych - mówi Maja Ganszyniec, właścicielka Maja Ganszyniec Studio i autorka projektu stoiska marki Paged na targach Orgatec. - Obecność Pagedu na targach Orgatec nie jest przypadkowa - podkreśla projektantka. - Rozumiemy te kierunki i nasza oferta wpisuje się w te nowe wnętrza biurowe, w których widać coraz więcej drewna, materiału przyjaznego, kojarzącego się z domem i ciepłem. Całe stoisko kontynuuje ideę, którą pokazywaliśmy w Mediolanie, nową paletę kolorystyczną prezentujemy zarówno na produktach, jak i na elementach stoiska - mówi Maja Ganszyniec.
Przestrzenie sprzyjające kreatywności i budowaniu relacji
Projektantka zwraca też uwagę, że we współczesnych przestrzeniach biurowych coraz mniej jest klasycznych miejsc do pracy przy biurkach. Za to przybywa dużych i małych mebli tapicerowanych dających możliwość komfortowego siedzenia w różnych konfiguracjach, pojedynczo i w grupach - już nie tylko w strefie lobby. Właśnie w takich kontekstach swoją ofertę zaprezentował Paged.
- Skupiliśmy się na pokazaniu produktów w przestrzeniach, w jakich funkcjonują w realnych realizacjach kontraktowych, czyli np. tapicerowane kubełkowe krzesła konferencyjne zaprezentowaliśmy w aranżacjach salek konferencyjnych, a także przy dużym stole, jakie widzimy we współczesnych przestrzeniach biurowych czy coworkach - opowiada o stoisku Paged Meble Maja Ganszyniec.
W tej kategorii krzeseł można było obejrzeć kolekcje NOTE, TUK oraz dostępne z fornirowanymi plecami krzesła ARIA, teraz także na nowych, zwiększających ich funkcjonalność w przestrzeni biurowej podstawach - obrotowych, na kółkach, z regulacją wysokości, ale także na tradycyjnych drewnianych nogach.
Na targach Orgatec premierę miała zaprojektowana przez Macieja Karpiaka kolekcja krzeseł NIMM. To nowoczesne zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności drewniane krzesła stworzone z myślą o branży HoReCa.
Tegoroczną nowością jest też zaprojektowany przez Maję Ganszyniec stół SUND. - Pokazujemy go po raz drugi, tym razem w wersji przeznaczonej do biur. Opracowaliśmy ` bardzo wygodne rozwiązanie umożliwiające ładowanie urządzeń elektronicznych. Gniazdka mieszczą się w ukrytym pod blatem pojemniku, a otwierana na dwie strony klapka umożliwia łatwy dostęp do nich niezależnie od tego, po której stronie się siedzi - tłumaczy Maja Ganszyniec. Oczywiście rozwiązanie jest certyfikowane i można je kastomizować stosownie do potrzeb klienta. Po raz pierwszy na targach Orgatec Paged zaprezentował stół SUND w nowym kolorze - ciemnym brązie.
Mobilność i modularność rozwiązań
We współczesnym świecie coraz bardziej liczy się elastyczność i mobilność. Na tę potrzebę odpowiada również przestrzeń biurowa. Producenci oferują różnorodne systemy podziału przestrzeni oraz wielofunkcyjne sprzęty, które umożliwiają zmianę aranżacji w zależności od potrzeb. Ciekawym produktem, który wpisuje się w ten trend jest parawan SOLO. Drewniana rama, na którą dwustronnie naciągnięto ażurową rattanową matę pozwala podzielić przestrzeń, np. blat stołu, zapewniając prywatność, lecz nie izolując całkowicie od otoczenia, jak dzieje się w przypadku typowych paneli akustycznych. Niewątpliwą zaletą parawanów SOLO jest też estetyka, która świetnie wpisuje się w bardziej tradycyjne aranżacje, na przykład restauracji czy kawiarni.
Ekologia i cyrkularność
Coraz bardziej widoczne w przestrzeniach biurowych odejście od sztuczności ma także aspekt ekologiczny. Widać, że branża meblarska coraz większy nacisk kładzie na zrównoważony rozwój i dążenie do gospodarki w obiegu zamkniętym. Drewniane gięte krzesła marki Paged, od lat kojarzone z kawiarniami czy restauracjami, znakomicie wpisują się w to podejście - są trwałe, wykonane z naturalnego materiału i zabezpieczone przyjaznymi dla środowiska naturalnego preparatami.
Biuro udomowione - odpowiedź na home office
- W zasadzie wszystkie marki pokazują meble kontraktowe w ujęciu bardziej domowym czy lifestylowym. Widać, że to już nie jest trend, tylko nowa rzeczywistość, w której funkcjonujemy - podsumowuje tegoroczne targi Orgatec Maja Ganszyniec.
Produkty marki Paged doskonale wpisują się w te realia. - Na targach spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem naszymi produktami - dodaje Anna Zeman, Marketing Manager w Paged Meble. - W szczególności wyróżniały się krzesła NIMM, najnowszy projekt Macieja Karpiaka, a także modele ARCHER i NODO autorstwa Grzegorza Gancarczyka. Odwiedzający chętnie zatrzymywali się również przy biurowych wersjach krzeseł NOTE i ARIA eksponowanych przy coworkingowym stole SUND. Duże zaciekawienie wzbudziła także nasza nowość - parawany SOLO (proj. Maja Ganszyniec Studio). To innowacyjne rozwiązanie umożliwia wygodne dzielenie przestrzeni, zarówno tej na podłodze, jak i wydzielanie miejsca do pracy czy rozmów przy stole - mówi Anna Zeman.
Paged Meble planuje kontynuować ekspansję na kontraktowe rynki zagraniczne. Już w pierwszych dniach listopada zaprezentuje swoją ofertę w Paryżu, na skupiających branżę hospitality i HoReCa targach EquipHotel.
Więcej informacji: marketing@paged.pl
Nadesłał:
ProfundoPR
|