Logistyka Dachser dla producenta silników elektrycznych Siemens
Czeski Dachser rozszerzył swoją współpracę z Grupą Siemens, obejmującą logistykę kontraktową w zakładzie produkcyjnym we Frenštát pod Radhoštěm. Dzięki doskonałemu przygotowaniu projektu operator logistyczny w zaledwie 48 godzin uruchomił wszystkie procesy magazynowe.
Wysokie standardy podstawą logistyki „in-house”
Dzięki zaawansowanym, zunifikowanym systemom IT możemy sprawnie optymalizować i integrować procesy informatyczne oraz logistyczne, tworząc wartość dodaną w całym łańcuchu dostaw – wyjaśnia Alexander Tonn, kierownik logistyki kontraktowej w Dachser w Czechach. W tym przypadku realizację procesów logistycznych u klienta uzupełniamy dystrybucją w ramach naszej silnej europejskiej sieci połączeń drobnicowych – kontynuuje Alexander Tonn.
Zarządzanie materiałami i pakowanie
Usługi dodatkowe we Frenštát obejmują na przykład zarządzanie opakowaniami i pakowanie dostosowane do wymiarów wysokiej jakości silników elektrycznych Siemens. Precyzyjne dopasowanie usług do potrzeb klienta jest możliwe dzięki dokładnej analizie przeprowadzonej przez ekspertów Dachser z Břeclav przed przejęciem magazynu. Podczas analizy potrzeb firmy i planowania procesów, specjaliści z Dachser wykorzystali swoje wieloletnie doświadczenie w logistyce kontraktowej, zdobyte dzięki kooperacji z dużymi międzynarodowymi klientami, takimi jak np. Otis, który jest największym na świecie producentem wind i chodników ruchomych.
Gruntowna reorganizacja w 48 godzin
Dzięki tym przygotowaniom, uruchomienie opracowanego projektu logistycznego przebiegło bez żadnych komplikacji. Od momentu, kiedy Dachser przejął odpowiedzialność za magazyn klienta i uruchomił jego funkcjonowanie w nowej formie, minęło zaledwie 48 godzin. Zadaniami operatora były także modernizacja i doposażenie części magazynu, a także optymalizacja niektórych procesów – mówi Jan Polter, kierownik sprzedaży i marketingu w Dachser w Czechach. Świetne efekty współpracy – poprawa procesów magazynowych, przyspieszenie procesów logistycznych oraz zwiększenie powierzchni składowania, które dało możliwość przechowywania w magazynie 250 dodatkowych silników elektrycznych – były możliwe dzięki bliskiej kooperacji Siemens i Dachser – podkreśla Jan Polter.
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|