Logistyka artykułów sezonowych – Dachser dla Biohort


Logistyka artykułów sezonowych – Dachser dla Biohort
2013-06-13
Jak rozwiązać problemy związane z logistyką wyrobów, na które popyt trwa tylko kilka miesięcy w roku? Jak poradzić sobie z magazynowaniem i dystrybucją produktów o dużych gabarytach?
Przeczytaj również:
Współpraca działającego globalnie operatora logistycznego, firmy Dachser z Biohort, producentem altan i szop ogrodowych, jest doskonałym przykładem optymalizacji łańcucha dostaw produktów sezonowych, sprzedawanych w sieciach marketów typu dom i ogród.
Wiosna dla firmy Biohort oznacza zwiększenie liczby zamówień, a dla Dachser –logistycznego partnera – więcej pracy. Biohort dystrybuuje swoje wyroby prawie wyłącznie poprzez europejskie sieci marketów typu dom i ogród. Klienci znajdą altany ogrodowe marki Biohort niemal w każdym sklepie OBI, Bauhaus, Baumax, Leroy Merlin, Bax Mahr oraz Toom. Austriacka firma aż 78 proc. produkcji przeznacza na eksport – połowa trafia do Niemiec, reszta do Francji, Holandii, Hiszpanii, Włoch i Wielkiej Brytanii. Firma ma w planach ekspansję również na rynki Europy Północnej i Wschodniej, a umożliwi to ścisła współpraca z Dachser.
Bezpośrednie dostawy z magazynu do klienta
Ze względu na fakt, że produkty Biohort mają duże gabaryty, żaden ze sklepów nie chce składować u siebie całego asortymentu. Dlatego producent oferuje klientom kupującym w marketach możliwość bezpośredniej dostawy artykułów z magazynów Dachser. Jest to rozwiązanie wygodne również dla sprzedawców, którzy dzięki temu nie ponoszą kosztów magazynowania i transportu, a ich aktywność sprowadza się do pośredniczenia w transakcji. „Takie rozwiązanie było możliwe tylko dzięki współpracy z operatorem logistycznym o świetnie rozbudowanej europejskiej sieci, jakim jest Dachser” – mówi dyrektor zarządzający Biohort, Josef Priglinger. „Dzięki swojej gęstej sieci oddziałów i połączeń, Dachser dostarcza przesyłki naszym klientom sprawnie i szybko” – podkreśla.
Niemal 100-procentowy wskaźnik bezbłędnych dostaw
Fabryka Biohort znajduje się w Neufelden, w północnej części Austrii. Wyroby produkowane są przez cały rok, w związku z czym zimą zapasy magazynowe rosną, aby zaspokoić zapotrzebowanie pojawiające się wraz z nadejściem wiosny. Przesyłki są gromadzone i dzielone na transporty w austriackim oddziale Dachser w Hörsching. Stąd dystrybuowane są do innych europejskich lokalizacji operatora, a następnie trafiają bezpośrednio do klientów.
„Zawsze jesteśmy gotowi na otwarcie sezonu, tego samego oczekujemy od operatora logistycznego realizującego nasze dostawy” – wyjaśnia Josef Priglinger. Na Dachser zawsze można polegać – dostawy Biohort są realizowane z zachowaniem  najwyższych standardów jakościowych, co jest powodem do zadowolenia również dla pośredników z marketów, którzy mogą być spokojni o to, że zamówiony produkt dotrze do klienta sprawnie i szybko.
Rozwiązania IT w Dachser
W sezonie Biohort ma do dostarczenia nawet 200 przesyłek dziennie. Markety przekazują zlecenia, wprowadzając dane do systemu zamówień. Każde zamówienie jest oddzielną przesyłką. Wszystko odbywa się automatycznie, poprzez interfejs systemu elektronicznej wymiany danych (EDI). Jest to bardziej nowoczesna, szybka i niezawodna forma komunikacji niż ręczne wypełnianie formularzy, którą stosują inni spedytorzy. „Jeśli chodzi o rozwiązania IT, Dachser jest zawsze o krok przed innymi” – mówi Roland Peherstorfer, manager logistyki w Biohort.  
Elektroniczny obieg dokumentacji jest dobrym przykładem zastosowania nowoczesnych technologii. Gdy przesyłka dociera do lokalnego oddziału Dachser, klient jest o tym informowany i może wybrać termin dostawy w ciągu najbliższego tygodnia. Podczas dostawy potwierdza podpisem na skanerze odbiór przesyłki, co natychmiast odnotowane zostaje w systemie Dachser. Dostęp do systemu ma również Biohort, więc natychmiast może potwierdzić dostawę również do marketu. „Taka organizacja i cały proces są dla magazynu optymalnym rozwiązaniem” – wyjaśnia Roland Peherstorfer. „Ten sposób realizacji zamówień jest możliwy tylko dzięki naszej współpracy z Dachser” – podkreśla.
„Przed nami jeszcze wiele lat współpracy i różne możliwości rozwoju” – przewiduje Josef Priglinger. „Niedawno otworzyliśmy nową halę produkcyjną o powierzchni 6 tys. mkw., w związku z czym mamy dla Dachser jeszcze więcej pracy niż w zeszłym roku, kiedy to firma dostarczyła dla nas 21 tys. przesyłek” – dodaje.
Od 30 lat wiaty i altany Biohort stanowią ozdobę europejskich ogrodów. Receptą na sukces firmy jest dbałość o trwałość produktów oraz wyszukane wzornictwo. Biohort do produkcji używa tylko wysokiej jakości ocynkowanej blachy stalowej z Austrii, słynącej ze stabilności oraz wysokiej odporności na warunki atmosferyczne. W sektorze premium tego typu produktów w Europie Biohort jest bezkonkurencyjny. W 2012 roku spółka zatrudniała 130 osób i osiągnęła przychód w wysokości 21,5 mln euro.
W 2012 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,41 miliarda euro, zatrudniając 21 650 pracowników w 347 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,8 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,46 milionów ton.


Nadesłał:

katarzyna.prochniak@globalbrand.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl