IT dla biznesu: Jak usprawnić proces sprzedaży?
Narzędzia informatyczne coraz częściej pomagają znacząco usprawnić wybrane procesy biznesowe. Dziś korzystają z nich nie tylko korporacje, ale również mniejsze firmy. Powodem tego jest coraz większa dostępność tych usług oraz nowe dziedziny ich zastosowań.
Narzędzia informatyczne wykorzystywane są m.in. w procesie sprzedaży. Jednym z przykładów może być, np. rozwiązanie dla call center, dzięki któremu możliwe jest prowadzenie bardziej efektywnej komunikacji telefonicznej z klientem. Nowoczesne systemy pozwalają w wygodny sposób zarządzać bazą kontaktów, czy samymi połączeniami przychodzącymi. Narzędzia do monitoringu konsultantów pozwalają również na poprawę jakości prowadzonych rozmów. Na rynku istnieje szeroki wybór systemów call center. Przedsiębiorstwa mogą wybierać spośród prostych oraz tych bardziej zaawansowanych platform. Wybór dotyczy również modelu usługi - rynek obfituje zarówno w stacjonarne jak i chmurowe rozwiązania.
Na rynku dostępne są również rozwiązania integrujące komunikację wychodzącą i przychodzącą, tzw. systemy contact center. Rozwiązania te pozwalają na stworzenie jednego punktu wejścia informacji do firmy, zbierając informacje z różnych kanałów komunikacji, np. formularzy ze stron WWW, SMS czy mediów społecznościowych. Narzędzia tego typu chętnie wykorzystywane są przez branże, w których obsługa klienta jest na wagę złota, np. e-commerce.
Sukces powyższych narzędzi zależy od umiejętności wykorzystania ich przez menedżerów sprzedaży. To do nich należy decyzja dotycząca zastosowania wielokanałowego kontaktu z klientem oraz dopasowania go do firmy.
Nadesłał:
iczerska
|