II Forum Assistance


2008-08-04
Już po raz drugi Europ Assistance Polska zorganizowała konferencję poświęconą tematyce assistance, ze szczególnym uwzględnieniem bankassistance i bancassurance.

Już po raz drugi Europ Assistance Polska zorganizowała konferencję poświęconą tematyce assistance, ze szczególnym uwzględnieniem bankassistance i bancassurance.

Przeczytaj również:

Tegoroczne spotkanie - II FORUM ASSISTANCE odbyło się 14 maja w Hotelu Marriott w Warszawie. Partnerem merytorycznym forum była Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Konferencja zgromadziła ponad 80 przedstawicieli banków, towarzystw ubezpieczeń oraz osób ze świata nauki i prasy. 

Prowadzącymi forum byli Pani Prof. Małgorzata Iwanicz – Drozdowska, Szkoła Główna Handlowa oraz Pan Prezes Ryszard Grzelak, Europ Assistance Polska.

Tematyka II FORUM ASSISTANCE dotyczyła zagadnień związanych z usługami assistance w ofercie bankowej i bankowo- ubezpieczeniowej. Wśród prelegentów i panelistów znaleźli się wybitni specjaliści z branży bankowej i ubezpieczeniowej- Panowie: Norbert Jeziolowicz Dyrektor Związku Banków Polskich, Paweł Zylm, Prezes BRE Ubezpieczenia, Olgierd Jatelnicki, Prezes PTU S.A., Michał Gomowski, Członek Zarządu Generali TU, Paweł Pietryka, Dyrektor Zarządzający Dominet Bank, Witold Florczak, Starszy Konsultant Milliman, Paweł Zawisza Dyrektor Bancassurance BZ WBK, Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska, oraz przedstawiciele nauki- Pani Profesor Małgorzata Iwanicz- Drozdowska oraz dr Adam Śliwiński ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Konferencja została otwarta przez Panią Profesor Małgorzatę Iwanicz- Drozdowską oraz Prezesa Europ Assistance Polska Ryszarda Grzelaka, który zaznaczył, że bardzo pozytywne opinie po ubiegłorocznej konferencji, jak również (mimo obserwowanego dużego zainteresowania) brak innych tego typu konferencji w Polsce zdecydowały o organizacji II FORUM ASSISTANCE, które staje się tym samym cyklicznym spotkaniem poświęconym problematyce Bankassistance i Bancassurance.

Prezentacją inaugurującą konferencję było wystąpienie Pana Norberta Jeziolowicza Dyrektora Związku Banków Polskich, który ocenił rynek bancassurance oraz przedstawił rozwój bankowości, w tym bankowości internetowej, w Polsce. Podkreślona została ponadto stale rosnąca liczba sprzedanych polis assistance, jak również liczba wydanych kart płatniczych, co świadczy o rosnącej popularności produktów bankowo-ubezpieczeniowej wśród Polaków.

Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w kanale direct została podczas II FORUM ASSISTANCE przedstawiona przez Pawła Zylma, Prezesa BRE Ubezpieczenia. Prezes Zylm w syntetyczny sposób przedstawił historię sprzedaży ubezpieczeń direct w Polsce- ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych i podróżnych oraz szczegółowo opisał powstanie i rozwój platformy internetowej „Supermarket ubezpieczeń samochodowych”.  W prezentacji wskazano również, iż nadrzędnym celem uruchomienia platformy jest maksymalizacja korzyści i wygody dla klienta za pomocą takich narzędzi, jak m.in. szeroki wybór różnych produktów ubezpieczeniowych, przejrzyste i jasne procedury zakupu danego produktu, całodobowy dostęp do polisy. Dodatkowo w wystąpieniu dokładnie przedstawiono jak w kanale direct, w zależności od wybranego pakietu ubezpieczeniowego, wygląda oferta assistance.

Wpływowi usług assistance na satysfakcję i zadowolenie klientów bankowych poświęcone było natomiast wystąpienie Pawła Pietryki, Dyrektora Zarządzającego Pionu Sprzedaży Detalicznej w Dominet Bank. Na podstawie analizy poziomu wykorzystania świadczeń assistance, w zależności stopnia i rodzaju odpowiedniej komunikacji z klientem, przedstawiono jak istotna jest owa komunikacja i jakie ma to znaczenie dla zwiększenia świadomości assistance wśród klientów bankowych. Zwrócono uwagę również, iż to właśnie ten czynnik- komunikacja z klientem- przyczynia się do zwiększenia satysfakcji klienta końcowego, a co za tym idzie do wzrostu wolumenu sprzedaży i podniesienia zysków banku. 

Stan obecny i perspektywy rozwoju bancassurance ubezpieczeń majątkowych w Polsce został podczas II FORUM ASSISTANCE przedstawiony przez dr Witolda Florczaka z firmy konsultingowej Milliman. W swojej prezentacji Witold Florczak omówił m.in. czynniki rozwoju rynku bancassurace w Polsce oraz scharakteryzował poszczególne modele współpracy miedzy bankiem a towarzystwem ubezpieczeniowym. Dodatkowo przedstawiciel firmy Miliman ocenił zyskowność różnych grup ubezpieczeń oraz przedstawił perspektywy rozwoju poszczególnych rodzajów produktów ubezpieczeniowych.

Ostatnie wystąpienie było poświecone budowaniu świadomości assistance wśród pracowników banku na podstawie doświadczeń banku BZ WBK, a zagadnienie to omówił Dyrektor Biura Bancassurace, Paweł Zawisza.  Pan Paweł Zawisza w swojej prezentacji podkreślil jak istotna jest kwestia edukacji assistance wśród pracowników bankowych prowadzona za pomocą takich narzędzi, jak szkolenia oraz odpowiednia komunikacja marketignowa.

Obok eksperckich prezentacji, istotnym elementem programu II FORUM ASSISTANCE była dyskusja panelowa zatytułowana „Współpraca towarzystw ubezpieczeniowych, banków i firm assistance. Synergie produktowe. Strategie marketingowe, świadomość i satysfakcja klientów a efektywność biznesowa.”. Wzięli w niej udział: Michał Gomowski- Członek Zarządu, Generali TU, Olgierd Jatelnicki- Prezes Zarządu PTU S.A. oraz Ryszard Grzelak- Prezes Zarządu Europ Assistance Polska. Moderatorem dyskusji był dr Adam Śliwiński ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

W trakcie dyskusji panelowej uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z różnymi opiniami dotyczącymi poszczególnych zagadnień bankassistance i bancassurance.

W dyskusji podkreślono rosnącą świadomość ubezpieczeniową i assistance wśród Polaków oraz rolę komunikacji banku z klientem na poszczególnych etapach zarządzania programem bankassistance. Dodatkowo zwrócono uwagę na komplementarność usług bankassistance i bancassurance.

Wśród uczestników konferencji przeprowadzono anonimową ankietę dotyczącą oceny II FORUM ASSISTANCE pod względem merytorycznym i organizacyjnym. Łączna ocena konferencji przez osoby biorące w niej udział wyniosła 4,5 w skali, w której 5 oznacza ocenę maksymalną, zaś 1 – minimalną. Uczestnicy FORUM szczególnie docenili tematykę wygłoszonych prezentacji oraz dobór prelegentów i panelistów. Zwrócono także uwagę na bardzo dobrą organizację konferencji. Wszyscy ankietowani uczestnicy wyrazili zainteresowanie udziałem w kolejnych konferencjach organizowanych przez Europ Assistance Polska.

Wysoka frekwencja podczas konferencji, jak również bardzo pozytywna ocena II FORUM ASSISTANCE jest świadectwem tego, jak ważne dla branży ubezpieczeniowej i bankowej są konferencje tego typu. Dlatego też Europ Assistance Polska zamierza kontynuować cykl spotkań FORUM ASSISTANCE i podtrzymywać wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną swoich przyszłych konferencji.

Patronat nad II FORUM ASSISTANCE objęły: Krajowa Izba Rozliczeniowa, Bank, Busiessman.pl, Gazeta Prawna, Gazeta Ubezpieczeniowa, Kurier Finansowy, portal BANKIER.PL, serwis PRNews oraz wydawany od przeszło trzech lat przez Europ Assistance Polska miesięcznik Assistance Newsletter.

Organizator II FORUM ASSISTANCE – Europ Assistance Polska – współpracuje obecnie z 25 bankami i instytucjami finansowymi, obsługując 50 programów na rzecz ich klientów. Usługi firmy wzbogacają również pakiety dołączone do 8 spośród 10 najbardziej prestiżowych kart kredytowych w Polsce (Forbes, 2007). Europ Assistance Polska wdraża wspólnie z bankami i ubezpieczycielami najbardziej innowacyjne rozwiązania na rynku polskim.



Nadesłał:

joanna.belza

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl