Gdyński Solemis instaluje BI w węgierskiej centrali Intertoll
Międzynarodowa firma INTERTOLL Europe wybrała narzędzia Business Intelligence – PROFIX i TARGIT do usprawnia zarządzania biznesowego w europejskiej centrali w Budapeszcie oraz konsolidacją danych z oddziałów na Węgrzech, Słowacji i w Polsce
INTERTOLL zajmuje się zarządzaniem, eksploatacją i poborem opłat na autostradach – m.in. pierwszego etapu autostrady A1 w Polsce. INTERTOLL jest także koncesjonariuszem wielu inwestycji autostradowych w Europie i RPA.
Proces implementacji już się rozpoczął, a całkowite uruchomienie systemu nastąpi z w połowie stycznia 2010 roku tak by przygotowanie budżetu firmy na rok finansowy 2011 – zaczyna się on w INTERTOLL w lipcu 2010 - odbywało się już w systemie PROPHIX.
Implementacją systemów jest gdyński Solemis Group SA, przedstawiciel producentów i dystrybutor systemów PROPHIX i TARGIT w Polsce i w centralnej Europie.
Jest to pierwsze wdrożenie dwóch uzupełniających się systemów BI realizowane przez specjalistów Solemis Group poza granicami Polski.
Korzenie INTERTOLL sięgają roku 1980 w RPA, od 2005 roku INTERTOLL EUROPE www.intertoll.eu jest samodzielną jednostką zajmującą się koncesjonowaniem autostrad, ich eksploatacją i utrzymaniem oraz organizacją poboru opłat. Centrala firmy mieści się w Budapeszcie, a lokalne oddziały – firmy córki – na Węgrzech, Słowacji i w Polsce. INTERTOLL Polska Sp. z o.o. www.intertoll.pl ma siedzibę w Pelplinie i zajmuje się eksploatacją pierwszego etapu autostrady A1 – Gdańsk-Toruń.
INTERTOLL zdecydował się na implementację systemów PROPHIX i TARGIT by usprawnić budżetowanie, analizowanie i konsolidację danych w obrębie całej grupy prowadzącej operacje w czterech walutach: węgierskich forintach, polskich złotych, dolarach i w euro.
Dotychczas wszelkie analizy wykonywane były w arkuszach kalkulacyjnych, do których dane przenoszono z systemu klasy ERP - JD Edwards.
Implementację systemów BI w INTERTOLL EUROPE polscy specjaliści rozpoczęli od analizy potrzeb i przygotowania modelu biznesowego oraz zaplanowaniu współpracy PROPHIX i TARGIT – automatycznego pobierania danych – z systemem JD Edwards. Nowe systemy instalowane są początkowo w budapesztańskiej centrali firmy i korzystać będzie z nich ok. 30 użytkowników. Systemy rozpoczną pracę na początku stycznia 2010, kiedy rusza proces budżetowania na rok finansowy 2011, który rozpoczyna się w INTERTOLL w lipcu 2011. W kolejnych etapach planowane jest stopniowe wdrożenie systemów w poszczególnych oddziałach. Harmonogram tych prac nie jest jeszcze znany.„Implementacja systemów PROPHIX i TARGIT w INTERTOLL jest pierwszą taka operacją realizowaną przez naszych specjalistów poza granicami Polski” – mówi Roman Zleśny, v-ce prezes ds. technologii Solemis Group SA. „Dodatkowo jest to firma działająca w kilku krajach i kilku walutach co dodatkowo pozwala sprawdzić nasze umiejętności i doświadczenie. Cieszymy się, że to naszej firmie powierzono realizację tego projektu.” Grupa Kapitałowa Solemis Group SA www.solemis.com
Solemis Group S.A. jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań biznesowych obecnym w Polsce od 1986 roku.
Ofertę firmy stanowią specjalistyczne produkty uzupełniające istotne luki w klasycznych systemach ERP/CRM. Aktualnie w ofercie firmy znajdują się dwa światowej klasy produkty należące do tej klasy rozwiązań: PROPHIX i TARGIT. Kanadyjski system PROPHIX jest aplikacją finansową używaną przez tysiące osób na całym świecie do budżetowania, prognozowania, raportowania i analiz. Duńskie oprogramowanie TARGIT to rozwiązanie z obszaru Business Intelligence umożliwiające decydentom na wszystkich szczeblach zarządzania wielowymiarową analizę danych i uzyskanie natychmiast całościowego obrazu sytuacji w firmie.
Od 2005 roku Solemis Group S.A. jest jedynym przedstawicielem w Polsce producentów systemów PROPHIX i TARGIT oraz twórcą polskich wersji tych systemów.
SOLEMIS Group jest również aktywnym popularyzatorem wiedzy na temat controllingu i budżetowania, współpracującym z wybitnymi ekspertami renomowanych szkół controllingu: Nord Controllingi ODiTK.
Solemis Group jako jedyna firma w Polsce świadczy outsourcing usług IT dla Microsoft w zakresie oprogramowania ERP – Microsoft Dynamics GP (Business Solutions Great Plains). W ofercie firmy znajdują się także rozszerzenia funkcjonalne do systemu Microsoft Dynamics GP (MBS Great Plains) oraz system finansowo-księgowy dla małych firm SM-BOSS.
Realizując konsekwentnie swoją misję: „Współpracować z Partnerami i Klientami w osiąganiu sukcesów” , Solemis Group SA planuje sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty, spełniające wysokie wymagania klientów, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo wąskich, wysokospecjalizowanych rynków.
W skład grupy kapitałowej wchodzą trzy spółki: spółka dominująca Solemis Group S.A., wydzielona w 2006 roku spółka BossPlus sp. z o.o. będąca producentem oraz dystrybutorem systemów klasy ERP, oraz Solvena Management Systems sp. z o.o. zajmująca się wdrożeniami zaawanswanych aplikacji biznesowych.Obsługa Prasowa i PR:INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341 lok. 281 A, 03-822 WarszawaZbigniew Blewoński, tel. 22 698-70-78; mobile: (+48) 501-772-619, e-mail: zbigniew.blewonski@indalo.pl
Nadesłał:
INDALO
|