Armatura Dornbracht z nagrodą Design Award 2010 i w rankingu marek luksusowych „Wirtschaftswoche”
Do otrzymanych dotychczas przez firmę Dornbracht wyróżnień dołączyły dwa kolejne. Modułowy system Symetrics otrzymał prestiżową nagrodę Design Award 2010 Republiki Federalnej Niemiec w kategorii wzornictwo produktów.
Firma Dornbracht - jako jedyny producent armatury - znalazła się również wśród 30 najważniejszych marek luksusowych w tegorocznej edycji rankingu tygodnika gospodarczego „Wirtschaftswoche”. Przyznając nagrodę Design Award 2010 Republiki Federalnej Niemiec - najwyższe oficjalne niemieckie wyróżnienie w dziedzinie wzornictwa - jury wybrało system Symetrics spośród 1200 nominowanych, zaliczając go do grona zdobywców 5 złotych i 18 srebrnych statuetek.
„Cieszymy się bardzo, że jury wyróżniło właśnie system Symetrics” - mówi prezes Andreas Dornbracht. „Ta nagroda jest sukcesem nie tylko systemu Symetrics, ale również dowodem uznania dla efektów naszej wieloletniej współpracy ze studiem Sieger Design, które odpowiada za wzornictwo systemu modułowego, będącego całościową koncepcją architektury łazienek.”
Symetrics umożliwia swobodne komponowanie niezależnych elementów na bazie czytelnej siatki, którą wyznaczają krzyżujące się pionowe i poziome linie. Składają się one na swoistą szachownicę wyznaczającą standardowe rozmiary każdego modułu, będące wielokrotnością kwadratu 60x60 mm. Każdy moduł Symetrics może być stosowany zarówno oddzielnie, jak i w dowolnej kombinacji z innymi elementami. Wszystkie bowiem – niezależnie od tego czy jest to umywalka, prysznic, czy bidet – pasują do pozostałych. Dzięki temu w centrum uwagi projektanta pozostaje łazienka jako całość, nie zaś poszczególne elementy armatury. Wizualna harmonia Symetrics z właściwym sobie regularnym układem odniesienia i rytmem przestrzeni pozwala wytworzyć w łazience atmosferę kojącego ładu.
Informacja o nagrodzie Design Award 2010 zbiegła się w czasie z wiadomością o zaliczeniu Dornbracht do 30 najbardziej luksusowych niemieckich marek, które znalazły się w rankingu przeprowadzonym przez magazyn „Wirtschaftswoche, na zlecenie monachijskiej agencji marketingowej „Brand Rating”. Przy ocenie marek pod uwagę brano trzy kryteria. Optymalną korzyść z posiadania produktu wyznaczano na podstawie różnicy w cenie pomiędzy marką przeciętną a jej luksusowym odpowiednikiem. Kolejnym elementem oceny była bezwzględna wysokość ceny, świadcząca o ekskluzywności produktów marki. Trzeci wskaźnik – tak zwana siła marki – stworzono na podstawie dyskusji 150 ekspertów, analizujących marki w sześciu wymiarach: profil premium, wywoływane pozytywne odczucia/ element rozrywkowy/ doświadczenia podczas użytkowania, perfekcjonizm, osobowość marki, estetyka i nowatorstwo. W przypadku firmy Dornbracht kreowanie znaczenia oraz inspiracyjnego ładunku marki odbywa się poprzez nacisk na wysoką jakość i wyrafinowane wzornictwo oraz debatę nad współczesną sztuką i kulturą. Od 1996 roku firma wspiera i inicjuje wystawy i działania w ramach Dornbracht Culture Projects. Dyskusja, której pierwotnym celem było zgłębianie idei kulturowego wymiaru łazienki, zainicjowała dialog pomiędzy niezależnymi artystami a firmą, który urzeczywistnia się w kolejnych projektach realizowanych przez Dornbracht z myślą o przestrzeniach kultury, jakimi są kuchnia i łazienka.