Amadeus europejskim liderem w dziedzinie R&D


Amadeus europejskim liderem w dziedzinie R&D
2011-02-18
W 2009 roku inwestycje Amadeus wyniosły 250 mln euro, co pozwoliło firmie zająć pierwsze miejsce w Europie w dwóch sektorach biznesowych oraz trzecie miejsce w Hiszpanii.

Amadeus został wyróżniony przez Komisję Europejską jako jedna z wiodących europejskich firm inwestujących w badania i rozwój (R&D - Research & Development). Amadeus jest wiodącym dostawcą rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla globalnej branży turystycznej.

Przeczytaj również:

Doroczny raport 2010 EU Industrial R&D Investment Scoreboard, opublikowany przez Komisję Europejską, przedstawia listę 1000 największych europejskich firm, które w 2009 roku inwestowały w R&D. Ranking opracowano na podstawie wartości wszystkich przeprowadzonych inwestycji.

Inwestycje firmy Amadeus, które w 2009 roku wyniosły 250 mln euro, zwiększyły się o 10% w stosunku do roku 2008. Obejmowały one badania i rozwój technologii dla branży turystycznej i zostały wyróżnione w następujących kategoriach:

  • Pierwsze miejsce w Europie za ogólne inwestycje R&D w kategorii usług komputerowych
  • Pierwsze miejsce w Europie za ogólne inwestycje R&D w dziedzinie turystyki
  • Trzeci największy inwestor R&D w Hiszpanii we wszystkich sektorach działalności biznesowej

Oprócz dynamicznego rozwoju, ważnym czynnikiem, który pozwolił osiągnąć firmie Amadeus tak wysokie wyniki w rankingu, jest innowacyjność. Od 2004 roku wszystkie inwestycje firmy wyniosły ponad 1,2 mld euro, stanowiąc corocznie 10% wszystkich dochodów.

Jean-Paul Hamon, Executive Vice President, Development, Amadeus oraz dyrektor działów zajmujących się rozwojem oprogramowania, powiedział: „Cieszymy się, że nasze inwestycje w badania i rozwój zostały uznane w tak prestiżowym badaniu Komisji Europejskiej, uzyskując najwyższe wyniki w Europie w dwóch dziedzinach oraz trzecie miejsce w Hiszpanii. Amadeus posiada bogatą historię innowacji, jako pionier w rozwoju wielu produktów i inicjatyw w branży turystycznej. Konsekwentne inwestycje w R&D są dla nas ważną drogą rozwoju w kierunku osiągnięcia pozycji największego lidera w dziedzinie technologii."

Amadeus posiada 16 centrów R&D na całym świecie (w Nicei, Londynie, Sydney, Antwerpii, Akwizgranie, Frankfurcie, Monachium, Bostonie, Miami, Toronto, Strasburgu, Tucson, Bangalore, Bogocie, Warszawie i Bangkoku), w których pracuje 4000 osób, zajmujących się badaniami i rozwojem.

W ostatnich latach działania Amadeusa w dziedzinie R&D produktów i usług koncentrowały się na takich elementach jak:

  • Kontynuacja rozwoju Amadeus Altéa Customer Management Solution (CMS), platformy IT dla linii lotniczych, składającej się z trzech rozwiązań do przeprowadzania rezerwacji, zarządzania zasobami oraz kontroli odlotów. Narzędzia wchodzące w skład platformy Altéa stanowią technologiczny przełom w działalności sektora linii lotniczych.
  • Rozwój Amadeus Hotel Platform, rozwiązania dla sieci hotelowych, łączącego w sobie systemy centralnej rezerwacji, zarządzania placówką i globalnej dystrybucji w jedną w pełni zintegrowaną platformę. Ta nie tak dawno wprowadzona aplikacja została stworzona z myślą o wspieraniu hoteli w dobie globalizacji i ekspansji, umożliwiając im spełnianie coraz to nowych oczekiwań klientów.
  • Rozwój zaawansowanych wyszukiwarek, uwzględniających nowe parametry, takie jak budżet czy preferencje dotyczące celu podróży itp. Amadeus Affinity Shopper, rozwiązanie oparte na oryginalnej koncepcji Extreme Search, jest powszechnie uznanym przykładem najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie.
  • Rozwój produktów związanych z zarządzaniem w biurach turystycznych, stworzonych w celu usprawnienia pracy i zwiększenia wydajności.

W odniesieniu do szeregu działań przeprowadzanych przez firmy w celu poprawy własnej działalności jednym, szczególnie wyróżniającym się aspektem jest postępująca migracja firmowych platform w kierunku technologii nowej generacji, takich jak Linux i Unix. Pod koniec 2009 roku, 85% oprogramowania Amadeus wspierane było przez systemy otwarte nowej generacji, które pozwalają na zwiększenie wydajności i zmniejszenie uzależnienia od jednego dostawcy, jednocześnie zapewniając większą elastyczność w zakresie architektury i lepszą skalowalność platformy w porównaniu z tradycyjnymi systemami. To sprawia, że Amadeus jest pierwszym i jedynym dostawcą systemów dystrybucji i zarządzania pasażerami, który przede wszystkim stosuje systemy otwarte.

Raport Komisji Europejskiej  (2010 EU Industrial R&D Investment Scoreboard) można znaleźć na stronie: http://iri.jrc.ec.europa.eu/reports.htm

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach.
W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 100 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com  

Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz

Senior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140

e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl 

www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl    

www.sigma.com.pl 



Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl