Afiliacja – sposób na większą efektywność e-biznesu
Google AdWords, porównywarki cen, pasaże handlowe - sklepy internetowe muszą stale szukać nowych metod promocji, które zapewnią im wzrost obrotów. Jednym z takich sposobów jest marketing afiliacyjny. Do takiego rozwiązania przekonywał podczas konferencji WebWro Rafał Irla z Afiliant.com.
Z tego powodu konieczna jest dywersyfikacja działań promocyjnych. Współczesny e-commerce to jednak nie tylko działania SEO, kampanie reklamowe w wyszukiwarkach czy zapewnienie obecności oferowanych produktów w porównywarkach cen.
W ostatnim czasie coraz większe znaczenie zdobywają kampanie promocyjne w sieciach społecznościowych, a także sieci afiliacyjne.
Co ciekawe, wszystkie te „nowe” kanały promocji charakteryzują się stosunkowo łatwą implementacją, a także brakiem konieczności dysponowania wysokim budżetem. Oficjalną stronę sklepu na Facebooku można przecież prowadzić we własnym zakresie, nie angażując znaczących środków finansowych. Podobnie z marketingiem afiliacyjnym, w którym reklamodawcy płacą za konkretne efekty - wypełnienie formularza kontaktowego, przejście na stronę reklamodawcy lub sprzedaż produktu.
- Idea Afiliant.com gwarantuje reklamodawcom, że przygotowane przez nich reklamy pojawią się tylko na tych witrynach, których treść odpowiada danej grupie produktowej. To z kolei pozwala osiągnąć znacznie wyższy, niż w przypadku tradycyjnych reklam, współczynnik konwersji - mówił Rafał Irla do uczestników WebWro.
Przedstawiciel Afilianta przekonywał, że dla reklamodawców bardzo ważna jest elastyczność działań, a także brak dodatkowych opłat w postaci miesięcznego abonamentu. - Dzięki temu, że system jest w całości napisany przez naszych programistów, możemy dowolnie modyfikować praktycznie wszystkie elementy programu - przekonywał Irla.
PREZENTACJĘ RAFAŁA IRLI MOŻNA OBEJRZEĆ TUTAJ:
http://www.slideshare.net/Afiliant/dlaczego-sklepy-internetowe-nie-mog-sprzedawa-same
ZDJĘCIA Z WEBWRO MOŻNA OBEJRZEĆ TUTAJ:
http://webwro.pl/galeria/
Źródło: Afiliant.com
Wasze komentarze (1):
-
kaśka , 2011-03-28 15:57:36
Na szczęście w Polsce coraz popularniejsze są takie formy promocji, wypierające tradycyjne reklamy.