Więcej kultury i sportu w polskich firmach


2013-11-14
Warszawa, 14 listopada 2013 Rok do roku o pięć punktów procentowych wzrosła ilość pracodawców oferujących zatrudnionym bilety na imprezy kulturalne i karnety wstępu do obiektów sportowych i rekreacyjnych.

Według badań Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonych na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Serivces, pracodawcy coraz częściej oferują pracownikom świadczenia pozapłacowe związane z kulturą i rekreacją. Rozwiązania kulturalne wręcza swoim pracownikom praktycznie co trzecia firma (29%), zaś świadczenia sportowo-rekreacyjne stosuje co piąty przedsiębiorca (20%). W obu przypadkach to o pięć punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym.

Przeczytaj również:

 

Nie od dziś wiadomo, że w zdrowym ciele zdrowy duch, dlatego polscy pracodawcy podążają za światowymi trendami i dbają o dobre samopoczucie i kondycję swoich pracowników. Warto jednak, aby obok tężyzny fizycznej zadbać jednocześnie o rozwój kulturalny zespołu, dlatego świadome i dbające o potrzeby wszystkich pracowników firmy wręczają zatrudnionym także bilety na imprezy kulturalne. Tym bardziej, że u wielu z nas zamiłowanie do sportu kończy się na deklaracji i korzystamy z fitnessu czy siłowni bardzo nieregularnie.

 

Kultura, rekreacja i sport na jednej Karcie

 

Naprzeciw potrzebom polskich przedsiębiorców wychodzi oferta Sodexo Benefits and Rewards Services wzbogacona o nową Kartę Flexi Pass, która gwarantuje pracownikom dostęp do rozbudowanej oferty kulturalnej, rekreacyjnej i sportowej na bardzo atrakcyjnych warunkach.  Karta łączy w sobie kulturę (m.in. wejściówki do teatru, kina czy muzeum), rekreację (m.in. gra w kręgle, jazda na gokartach czy quadach) i sport (m.in. zajęcia fitness, basen, siłownia, joga). Tak duży wybór różnych form spędzania wolnego czasu po pracy czy w weekendy sprawia, że z Kartą Flexi Pass każdy pracownik, niezależnie od wieku, płci czy kondycji fizycznej znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo w sieci Partnerów Karty na jej użytkowników czekają promocje i rabaty.

 

Motywacja jest skuteczna tylko wtedy, gdy odpowiada na indywidualne potrzeby zatrudnionych. Dlatego rośnie zainteresowanie firm rozwiązaniami, które zapewniają wolność wyboru. Roczny karnet na siłownię ucieszy tylko część pracowników. Zdecydowana większość z nich trenuje tylko przez pół roku, w okresie wiosenno-letnim – od kwietnia do września. W drugiej połowie roku, kiedy pracownicy nie korzystają z karnetu na siłownię, maleje motywacyjna rola tego świadczenia. Tym samym również budżet przeznaczony przez firmę na świadczenia pozapłacowe nie jest wykorzystywany w efektywny sposób. Każdy pracownik jest inny, dlatego Karta Flexi Pass, łączy w sobie trzy najbardziej popularne rodzaje świadczeń – ofertę kulturalną, rekreacyjną oraz sportową i jest dedykowana pracownikom, którzy chcieliby samodzielnie decydować, na jaki rodzaj aktywności i kiedy chcieliby przeznaczyć otrzymane od pracodawcy środki.

Dziel się kulturą i sportem z bliskimi!

 

Eksperci do spraw zarządzania zasobami ludzkimi rozumieją, jak istotna dla fizycznego i psychicznego zdrowia pracownika jest  równowaga między życiem prywatnym i zawodowym. Dlatego też coraz częściej, w ramach systemu świadczeń pozapłacowych, pojawiają się w firmach rozwiązania skierowane nie tylko do pracownika, ale także możliwe do współdzielenia z rodziną czy przyjaciółmi, np. rodzinna opieka medyczna czy ubezpieczenie.

 

Z Kartą Flexi Pass zarówno jej użytkownik, jak i jego osoby towarzyszące korzystają z tych samych, atrakcyjnych rabatów. Z Kartą, weekendowy wieczór w warszawskim kinie to dla czteroosobowej rodziny wydatek nawet o ponad 40 zł mniejszy[1], niż gdyby pracownik miał pokryć koszty biletów z własnej kieszeni. Środki gromadzone na Karcie kumulują się z miesiąca na miesiąc i można je wykorzystać w dowolnym miejscu i czasie, co jest szczególnie ważne w kontekście okresów urlopowych czy zwolnień lekarskich. Istotna jest także możliwość samodzielnego doładowywania Karty przez użytkownika, który wykorzystał już środki od pracodawcy, a nadal chce otrzymywać atrakcyjne oferty w sieci Partnerów Karty. Aby ułatwić pracownikowi korzystanie z Karty Flexi Pass powstała strona internetowa www.DlaCiebie.sodexo.pl, na której można sprawdzić saldo Karty, historię transakcji czy znaleźć interesującą promocję w pobliżu miejsca pracy czy zamieszkania.

 

Karta gwarantuje preferencyjne ceny w sieci Partnerów Flexi Pass. Koszt wejściówki, karnetu lub usługi jest dla pracownika do 50% niższy w stosunku do standardowego cennika. Wśród punktów akceptujących Kartę Flexi Pass i oferujących atrakcyjne rabaty znajdziemy obok wspomnianych kin w ofercie kulturalnej m.in. Teatr Capitol (20% rabatu) czy Projekt Teatr Warszawa (20% rabatu), z kolej w ramach propozycji sportowych w Warszawie sieć Energy Fitness Club (do 25% rabatu) czy Body Factory (do 50% rabatu), Squash City (10% rabatu), Fitness Factory (40% rabatu) czy ogólnopolską szkołę tańca Salsa Fit (10% rabatu). Taneczne propozycje uzupełniają m.in. Egurrola Dance Studio (10% rabatu) oraz Akademia Tańca Hakiel (5% rabatu).

 

Wybierając świadczenia pozapłacowe pracodawcy poszukują rozwiązań kompleksowych, które z jednej strony zostaną docenione przez pracowników i pozwolą zaspokoić ich indywidualne potrzeby, a z drugiej strony będą łatwe dla pracodawcy w obsłudze. Karta Flexi Pass odpowiada na te potrzeby i gwarantuje dopasowanie do oczekiwań każdego z pracowników – niezależnie od tego, czy są fanami kina, tańca czy squasha.

 

 

Kontakt:

Marta Rakoczy

Tel. +48 605 073 929

Fax: +22 402 48 68

E-mail : m.rakoczy@contrust.pl

 

O Sodexo

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.

 

Sodexo Benefits and Rewards Services

Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 15 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku.

 

Sodexo w liczbach
(dane z 31 sierpnia 2012 roku)

 

Grupa Sodexo na świecie

 

18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu

420 000 pracowników

20. pozycja na liście największych pracodawców na świecie

80 krajów

34 300 placówek

75 milionów konsumentów dziennie

Sodexo On-site Services w Polsce

5 800 000 m2 obsługiwanej powierzchni

2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek

2 000 zatrudnionych pracowników

420 Klientów

400 obsługiwanych nieruchomości

70 restauracji

 

Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce

43 000 Klientów

3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań

50 000 współpracujących punktów usługowo-handlowych

 



[1] Dotyczy biletów na seanse 2D w Cinema City i Multikinie.



Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl